بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در حوزه محیط زیست الگوی صنعت فولاد ایران
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به فعالیت‌های شرکت فولاد مبارکه در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه جزو اولین شرکت‌هایی است که موفق به دریافت استاندارد ISO۱۴۰۰۰ (شامل استاندارد‌های بین‌المللی در رابطه با سیستم‌های زیست محیطی) شده و روند سرمایه گذاری این شرکت در بحث محیط زیست به یک بنچ مارک برای صنعت فولاد تبدیل شده است.
کد خبر : ۲۴۲۲۰۹

خواندن ۲ دقیقه

 فولاد مبارکه +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سید رسول خلیفه سلطانی اظهار کرد: شرکت فولادمبارکه روی مباحث زیست محیطی همچون فیلترینگ و کاهش آلایندگی‌های محیطی بشدت در حال فعالیت است. پالایش گرد وغبار‌ها و فیلترینگ آنها، همچنین جلوگیری از نفوذ آلایندگی به آب‌های سطحی و عمیق و پالایش پساب‌های کارخانه خود اقدام کرده و عملا در استاندارد خوبی از زاویه رعایت مسائل زیست محیطی قرار دارد.

وی افزود: خوشبختانه بودجه‌های قابل قبولی نیز برای مسائل مربوط به زیست محیطی از سوی فولاد مبارکه در نظر گرفته شده و این موضوع تبدیل به یک بنچ مارک در صنعت فولاد شده و سبب می‌شود تمامی شرکت‌های فولادی نیز از این زاویه الهام گرفته و در راستای حفظ محیط زیست گام بردارند. همچنین محیط زیست نیز می‌تواند این روش را به عنوان الگو در نظر بگیرد و به بقیه صنایع تعیین تکلیف کند تا رویه‌های زیست محیطی را مانند شرکت فولاد مبارکه دنبال کنند.

فضای سبز اطراف فولاد مبارکه بسیار گسترده و وسیع است

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در خصوص تلاش فولاد مبارکه برای حفظ محیط زیست و ایجاد فضای سبز در منطقه اظهار کرد: فضای سبزی که شرکت فولاد مبارکه در اطراف خود ایجاد کرده بسیار گسترده و وسیع است و این اقدامات که با سرمایه گذاری عظیمی صورت گرفته همه نشان دهنده این است که خوشبختانه فولاد مبارکه در این زمینه موفق عمل کرده است.

افزایش تولید همراه با کاهش مواد اولیه مصرفی موفقیت بزرگ فولاد مبارکه

یکی از موضوعاتی که همواره مد نظر شرکت فولاد مبارکه بوده و در اهداف کلان زیست محیطی این شرکت نیز تعریف شده، کاهش مصرف منابع و مواد اولیه مصرفی است؛ در این باره نیز خلیفه سلطانی اظهار کرد: هراندازه نسبت محصول تولید شده به مصرف مواد اولیه افزایش یابد، به قطع یک موفقیت بسیار بزرگ برای تولیدکننده خواهد بود که در این زمینه نیز می‌بینیم شرکت فولاد مبارکه توانسته در این چارچوب حرکت کند و رکورد‌های زیادی را از خود بجای می‌گذارد. در واقع با کاهش مصرف مواد اولیه و حتی تجهیزات توانسته در این مسیر گام‌های بزرگی بردارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص تعاملات شرکت فولاد مبارکه با سازمان‌های مرتبط با محیط زیست و مراجع نظارتی استان اصفهان نیز اینگونه پاسخ داد: خوشبختانه تعاملات شرکت فولاد مبارکه اصفهان با سازمان محیط زیست در شرایط خوبی قرار دارد و دریافت لوح تقدیر از زاویه مسئولان کشوری خود گواهی بر تایید عملکرد قابل قبول این شرکت بزرگ فولادی است.

نگاهی بر اهداف کلان زیست محیطی شرکت فولاد مبارکه

کاهش مصرف منابع، انرژی و آب
کاهش مستمر آلاینده‌ها و جایگزینی مواد مخرب محیط زیست
کاهش مصرف منابع و مواد اولیه مصرفی
تلاش در جهت حفظ ونگهداری فضای سبز موجود
کاهش تولید ضایعات و تفکیک و بازیافت آن‌ها در حد امکان و حرکت به سوی تولید پاک و اقتصاد سبز
ارتقاء سطح آگاهی‌ها و توانمندی‌های کارکنان
همکاری و تعامل به سازمان‌ها، تشکل‌ها و مراجع نظارتی جهت مشارکت در فرهنگ سازی عمومی و کنترل‌های زیست محیطی به عنوان بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد مبارکه است.

دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت انرژی ISO۵۰۰۰۱

گفتنی است شرکت فولاد مبارکه طی تلاش‌های مستمری که در راستای حفظ محیط زیست پایدار داشته در سال ۱۳۹۴ موفق شد گواهینامه استاندارد مدیریت انرژی (ISO۵۰۰۰۱) را دریافت کند. در واقع برنامه ریزی‌های گسترده این شرکت، در کنار تعریف پروژه‌های متعدد این موفقیت حاصل شده است

استاندارد مدیریت انرژی ۵۰۰۰۱ ISO توانمندسازی سازمان‌ها برای استقرار سیستم‌ها و فرایند‌های لازم برای بهبود عملکرد انرژی شامل بازدهی، کاربری و مصرف انرژی را در پی دارد. این استاندارد به‌منظور هدایت سازمان برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، کاهش هزینه‌های انرژی و دیگر موارد تاثیرگذار بر محیط‌زیست از طریق مدیریت نظام‌مند انرژی اجرا می‌شود.

سخن آخر...

موارد یاد شده در این گزارش تنها گوشه کوچکی از اقدامات صورت گرفته توسط شرکت فولاد مبارکه در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست است. این شرکت همواره در تلاش بوده تا ضمن توسعه صنعت و اقتصادی کشور، محیط زیستی پایدار را برای استان اصفهان و نسل‌های آینده حفظ کند.


  • بیشتر بخوانید:

قابلیت تولید ورق با ضخامت ۱.۵ تا ۱.۲ میلی‌متر در فولا سبا

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین افتتاح پل ریلی جدید مجتمع فولاد سبا؛

توسعه زیرساخت ریلی از دستاورد‌های مهم پل روگذر فولاد سبا

فرماندار شهرستان لنجان در آیین افتتاح پل ریلی جدید مجتمع فولاد سبا مطرح کرد؛

مزین شدن پل راه آهن فولاد سبا با نام «شهید باغبانی»

افزایش ۹۰درصدی بهره‌وری درحوزه محیط زیست با طرح تحول دیجیتال
مدیر بهداشت حرفه‌ای ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه گفت:

افزایش ۹۰درصدی بهره‌وری درحوزه محیط زیست با طرح تحول دیجیتال

ارسال نظر