بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
گزارش بازارهای مالی در روز پنج شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
کد خبر : ۲۴۲۲۸۹

 

 دلار در بازار آزاد روز آرامی و کم تلاطمی را پشت سر گذاشت قیمت ها تغییر چندانی نداشته است و نسبت به اخرین قیمت معاملاتی روز گذشته تقریبا ثابت مانده است و در ۲۳۹۶۰ تومان در حال معامله است. بازار دلار به دنبال محرک قوی برای واکنش نشان دادن است و به اخبار محلی واکنش چندانی نشان نمیدهد. همچنین سکه نیز با نوسات کوچک قیمتی و مقداری کاهش در ۱۰ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان در حال معامله است.

 انس جهانی طلا در مقابل افت شاخص دلار و پس از آنکه داده های اقتصادی نشان دادند که تورم قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه مه به بالاترین رقم ۱۳ ساله خود رسیده است، ۵.۶۵ واحد افزایش یافت. همچنین سرمایه گذاران نگرانند که افزایش فشار تورمی می تواند بانک مرکزی را وادار کند که محرک سیاست پولی را زودتر از آنچه پیش بینی شده است، انجام دهد. از طرفی این فلز زرد پناهگاه امن سرمایه گذاران در مقابل تورم است.

 نفت خام در معاملات پر نوسان خود امروز ۰.۴۳ درصد افزایش یافت و به ۷۲.۳۶ دلار در هر بشکه رسید. این در حالی بود که روز گذشته اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که ذخایر انبارهای این کشور به دلیل افزایش خرید پالایشگاه ها افت داشته است. از طرفی با توجه به خبر انتشار یافته در مورد اینکه آمریکا تحریم های برخی مقامات نفتی ایران را لغو خواهد کرد قیمت نفت WTI حدود ۱ و نیم دلار افت کرد.

 پس ازانتشار داده های اقتصادی که نشان داد نرخ تورم ایالات متحده بیش از حد انتظار در ماه مه افزایش یافته است و به بالاترین سطح از ماه اوت رسیده است، نرخ بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری در بالای ۱.۵۱٪ قرار گرفت. در حالی که در اوایل جلسه به پایین ترین سطح سه ماهه خود رسیده بود.

 شاخص سهام ژاپن NIKKEI ۲۲۵ در معاملات امروز خود ۹۷.۸ واحد رشد را به ثبت رساند. زیرا سرمایه گذاران نسبت به چشم انداز بهبود اقتصادی خوش بین بودند. همچنین داده های محلی، نشان دادند که قیمت های تولید کننده در ژاپن در ماه مه ۲۰۲۱ رشد ۴.۹٪ رشد را به ثبت رسانده اند.

 در میان معاملات شاخص شانگهای چین، ۱۹.۴۶ واحد افزایش یافت و به سطح ۳۶۱۱ رسید. اخیراً بازرگانان از تلاش مقامات گوانگدونگ، قطب تولیدی چین و بزرگترین استان از نظر تولید اقتصادی، برای افزایش آزمایش های گسترده کوید۱۹ در این هفته پس از افزایش موارد محلی COVID-19 از اواخر ماه مه، استقبال کردند. همچنین رئیس بانک خلق چین بیان داشته است که نرخ بهره چین در سطوح مناسب قرار دارد و به طور فعال از ابزارهای سیاست پولی برای حمایت از بهبود اقتصادی استفاده خواهد شد.

معاملات آتی داو جونز در سطح سبز قرار گرفت و ۱۲۳ واحد افزایش بود، همچنین S&P ۵۰۰ و نزدک رشد بالای ۰.۳۰% داشتند. این در حالی است که سرمایه گذاران داده های جدید اقتصادی را هضم می کنند. نرخ تورم سالانه ایالات متحده در ماه مه به ۵٪ افزایش یافته است، که بالاترین میزان از آگوست ۲۰۰۸ و بالاتر از پیش بینی های ۴.۷٪ بود.
ارقام اخیر نگرانی های جدیدی را ایجاد کرده است که بانک فدرال به زودی شروع به کاهش نرخ می کند و هزینه های بیشتر برای شرکت ها را در پی خواهد داشت.

 بازار ارزهای دیجیتال قرمز پوش هستند و قیمت ها نتوانستند سطح های جدید قیمتی خود را حفظ کنند. این در حالی است که بیت کوین ۲.۴۱ درصد افزایش یافته و در ۳۶ هزار دلار قرار دارد، که اگر بتواند این قیمت را تثبیت کند میتوان به رشد آن امیدوار بود. همچنین سخنرانی جو بایدن در روز های آینده روی این بازار تاثیر گذار خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر