بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
گزارش بازارهای مالی در ۲۱ خرداد ۱۴۰۰؛

جمعه قرمز رنگ بازارها

کد خبر : ۲۴۲۳۰۲

 

 با اعلام این خبر از طرف دولت آمریکا که بیان داشت نام چند ایرانی از لیست افراد تحریم شده خارج شده است، بازار دلار واکنش خوبی از خود نشان داد به طوری که قیمت ها در بازار آزاد تا سطح ۲۳۶۰۰ تومان کاهش یافتند. در بازار طلا و سکه نیز در تاثیر مستقیم از بازار دلار، کاهش قیمت داشتند، به طوری که سکه در قیمت ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان قرار گرفت.

 قیمت انس جهانی طلا در مقابل رشد شاخص دلار امروز برخلاف رشد جلسه قبلی خود، ۲۰ واحد کاهش یافت، زیرا پس از گزارش کلیدی که موقتاً افزایش قیمت مصرف کننده ایالات متحده را نشان داد، نگرانی در مورد تورم کاهش یافته است. همچنین بانک مرکزی اروپا متعهد شد که خرید اوراق قرضه اضطراری خود را با سرعت قابل توجه بالاتری نسبت به اوایل سال جاری ادامه دهد.

 قیمت نفت خام در معاملات امروز ۰.۶۵ درصد افزایش یافت. زیرا خوشبینی هایی در خصوص بهبود تقاضای نفت در اروپا، چین و آمریکا و بهبود شرایط کرونا در جهان بین سرمایه گذاران وجود دارد. اوپک بیان داشته است که انتظار میرود به طور کلی، بهبود رشد اقتصادی جهانی و از این رو تقاضای نفت در نیمه دوم سال شتاب بگیرد.

 شاخص دلار آمریکا پس از آنکه گزارش شاخص CPI آمریکا در ماه مه نشان داد که نرخ تورم به بالاترین سطح از آگوست ۲۰۰۸ رسیده است، ۰.۶۱ درصد افزایش یافت. این در حالی است که تورم اصلی سالانه نزدیک به بالاترین سطح ۳۰ ساله رسیده است. به طوری که سرمایه گذاران شرط می بندند که احتمالاً فشار تورم موقتی است.

 شاخص سهام ژاپن NIKKEI ۲۲۵ امروز افت ۹.۹ واحدی را ثبت کرد. این در حالی است که دولت ژاپن روز پنجشنبه تصمیم گرفت، ناگهانی حالت اضطراری COVID-۱۹ را در سه استان بعد از آخر هفته را لغو کند، این تصمیم منجر به حساسیت بیشتر سرمایه گذاران شد زیرا ممکن است عفونت ها افزایش یابد. نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله محلی نیز به پایین ترین سطح ۵ ماهه ۰.۰۳۵٪ رسیده است.

 شاخص شانگهای چین در معاملات روز جمعه با ۲۱.۱۱ واحد کاهش به سطح ۳۵۹۰ رسید. زیرا نگرانی هایی از افزایش تورم وجود دارد. در داده های اخیر، ارزش وام های جدید یوان در چین در ماه مه از ۱۴۷۰ میلیارد CNY در آوریل به ۱۵۰۰ میلیارد CNY افزایش یافته است، در حالی که عرضه پول M2 سالیانه ۸.۳٪ رشد کرده است. چین روز گذشته لیست سهام مورد انتظار خود را در بازار سهام ایالات متحده علنی کرد اما اندازه پیشنهاد را اعلام نکرد.

 معاملات آتی سهام ایالات متحده امروز در پی افزایش سودمند در جلسه قبلی، در میان کاهش بیشتر بازده اوراق خزانه داری آمریکا ۸۳ واحد کاهش یافت. معامله گران اکنون منتظر جلسه سیاست پولی بانک فدرال در هفته آینده هستند.

 بازار ارزهای دیجیتال همچنان قرمز پوش هستند. کمیسون SEC در مورد سرمایه گذاری بر صندوق هایی که پشتوانه آنها بیت کوین است هشدار داده است. به طوری که عمده رمز ارزها در محدوده منفی معامله می شوند، ولی از آن سو بیت کوین با رشد ۱ درصدی توانسته است خود را در محدوده مثبت نگه دارد.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر