بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

لیدرهای بعد از انتخابات کدامند

لیدرهای بعد از انتخابات کدامند
مدیر سرمایه گذاری شرکت مشاور سرمایه گذاری معیار گفت: با توجه به اظهار نظرهای کاندیداها، چشم انداز اقتصادی کشور تورمی است و این چشم انداز تورمی، بازار سرمایه را جذاب خواهد کرد.
کد خبر : ۲۴۲۴۹۲

لیدرهای بعد از انتخابات کدامند

در جا زدن‌های بازار سرمایه، رمقی برای فعالان این بازار نگذاشته است. انتظار می‌رود بعد از برگزاری انتخابات، بازار سرمایه هم روزهای سبزتری داشته باشد.

سعید جعفری مدیر سرمایه‌گذاری شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: با توجه به وعده‌های انتخاباتی کاندیداها و عدم ارائه برنامه‌ای مشخص در مورد سیاست خارجی و...، به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده بازار سرمایه جذاب خواهد شد چراکه چشم‌انداز آتی اقتصاد ایران کماکان تورمی است و تجربه نشان داده در شرایط تورمی، بازدهی بازار سرمایه از بازارهای موازی بالاتر است.

وی اضافه کرد:‌ اینکه بازار سرمایه در چند ماه اخیر ریزش سنگینی داشته و قیمت‌ها برای خرید جذاب شده اما؛ نکته اینجاست که رونق بازارسرمایه درگرو مثبت شدن فضای بازار و هجوم سرمایه‌گذاران برای خرید سهام و تشکیل صف‌های خرید است.

جعفری افزود: اگرچه بسیاری از سهامداران بزرگ بورس، در منفی‌های بازار اقدام به خرید کرده‌اند؛ ولی بسیاری از سرمایه‌گذاران هم منتظر تعیین تکلیف نتیجه انتخابات و کاهش ابهامات در فضای سیاسی و اقتصادی کشور هستند تا بعد از آن اقدام به خرید کنند. ازاین‌رو، احتمالاً بعد از برگزاری انتخابات، بازار سرمایه رونق خواهد گرفت.

لیدرهای بعد از انتخابات 

این کارشناس بازارسرمایه در معرفی گروه‌هایی که بعد از انتخابات، پتانسیل رشد بیشتری خواهند داشت؛ اظهار کرد: معتقدم رونق بازار سرمایه از صنایع کوچک‌تر آغاز خواهد شد و از اواسط تیرماه تا اواسط مردادماه، بازارسرمایه روزهای سبزی خواهد داشت.

وی افزود: صنایعی که انتظار می‌رود جزو لیدرهای بازار باشد، صنایعی هستند که این‌روزها به بورس کالا نیز وارد شده‌اند، جذاب شده است. کما اینکه سهم‌های گروه لاستیک و سیمان در روزهای گذشته هم سبز بوده و مورد اقبال بازار قرار داشته‌اند. صنعت خودرو، غذایی‌ها و شوینده‌ها هم‌پتانسیل رشد ملایمی را در کوتاه‌مدت دارد. از اواسط تیرماه هم احتمالاً گروه فلزات و پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها و درنهایت بانکی‌ها، جذاب خواهند شد.

جعفری در رابطه با سهم‌های کوچکی که در صف‌های فروش قفل‌شده‌اند، گفت: سهم‌های کوچکی که در صف فروش قفل‌شده‌اند، یا باید بدون دامنه نوسان بازگشایی‌شده و با یک اصلاح قیمتی، متعادل شوند یا شرایط بازار سرمایه تغییر کند و صندوق تثبیت بازار سرمایه و سایر نهادهای حمایتی، اقدام به خرید در این سهم‌ها کنند.

مدیر سرمایه‌گذاری مشاور سرمایه‌گذاری معیار در خاتمه در توصیه به سهامداران عنوان کرد: به سهامداران توصیه می‌شود قبل از تعجیل برای فروش سهم‌هایشان، چشم‌انداز اقتصادی کشور را هم بررسی کنند. با توجه به چشم‌انداز تورمی اقتصاد ایران، بازار سرمایه گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری خواهد بود. کلیت بازار سرمایه مستعد رشد است و تعیین تکلیف نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و مذاکرات وین، ابهامات را کاهش داده و فضای سرمایه‌گذاری را شفاف‌تر خواهد کرد.


  • بیشتر بخوانید:

اراده‌ای برای متعادل کردن بورس وجود ندارد

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فرصتی برای ورود پول‌های پارک‌شده به بورس
نایب‌رئیس هیات مدیره سبدگردان فراز در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرصتی برای ورود پول‌های پارک‌شده به بورس

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"بازارسرمایه" را به رسمیت بشناسید

بازار‌های مالی ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰؛

"شاخص هم‌وزن" یا پَر وزن ...

ارسال نظر