بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با تشدید نظارت می‌توان از یک سو کیفیت تولیدات داخلی را افزایش داد و از سوی دیگر از افزایش قیمت نابجای کالا‌ها جلوگیری خواهد شد.
کد خبر : ۲۴۲۵۸۴

خواندن ۲ دقیقه

افزایش کیفیت تولیدات داخلی لوازم خانگی با تشدید نظارت

به گزارش بورس نیوز، سیدجواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص اینکه سرنوشت صنعت لوازم خانگی به دلیل ایجاد انحصار همانند خودروسازی‌ها نشود، اظهار کرد: هرچند واردات و رقابت عامل پویایی است، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که در شرایط تحریمی سایر کشور‌ها بازار ایران را ترک کردند. در حال حاضر صنعت لوازم خانگی داخلی جان تازه‌ای گرفته بنابراین وارداتچی‌ها نباید تولید داخلی را مورد هجمه قرار داده و به حاشیه ببرد.

نماینده مردم سنقر در خانه ملت افزود: با تشدید نظارت می‌توان از یک سو کیفیت تولیدات داخلی را افزایش داد و از سوی دیگر از افزایش قیمت نابجای کالا‌ها جلوگیری خواهد شد.

وی واردات مدیریت شده را یکی دیگر از راهکار‌های جلوگیری از ایجاد انحصار در صنعت لوازم خانگی دانست و اضافه کرد: به نظر می‌رسد مخالفتی با واردات محدود لوازم خانگی وجود ندارد، آنچه بر آن تاکید می‌شود، جلوگیری از واردات بی حد و اندازه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در حال حاضر بازار لوازم خانگی در ثبات نسبی به سر می‌برد، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید دو موضوع قیمت گذاری و کیفیت لوازم خانگی را به عنوان محور اصلی دستورکار خود قرار داده و در صورتی که تولیدکنندگان به سمت سوداگری رفتند، واردات را آزاد کنند.


  • بیشتر بخوانید:

گام بلند فولاد مبارکه در پشتیبانی ملی از تولید لوازم خانگی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر