بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
بی‌حسی کرگدن‌ها و نرخ‌های عجیبت‌تر زیر پوست پاستور!
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به بی حسی کرگدن‌ها و گرگ‌هایی که ادعای چوپانی دارند و...
کد خبر : ۲۴۳۰۰۲

کرگدن

به گزارش بورس نیوز، پنج و نیم امروز را با خبری تکراری باید آغاز کنیم و آن خبری است که آنقدر هر روز شنیده‌ایم که در برابرش خنثی شده‌ایم؛ آن خبری غیر از گرانی چیست، هیچ!

نرخ شیر خام ۴۰ درصد، لبنیات ۷۰ درصد و دومینوی این ماجرا را بگیریم  تا به ماکارونی و گرانی ۷۰ درصدی آن برسیم و حال سایر مایحتاجی مثل افزایش قیمت مرغ و روغن و صدها قلم مایحتاج ضروری سفره های مردم هم که اصلا عادی‌تر از عادی شده است! اما این افزایش قیمت‌های سنگین آن هم در روزهای پایانی مستاجران پاستور، از نگاه ما فقط یک معنی دارد. آقایان با هم تبانی کرده‌اند که دم آخری، حسابی گران کنند تا مستاجر بعدی در روزهای ابتدای عزیمت به پاستور به خاطر گرانی کالاهای اساسی بدنام نشود! بیچاره مردم...

واکسن وارداتی یا واکسن گران داخلی!

گفتیم گرانی، حیف مان آمد از قیمت واکسن ایرانی ننویسیم! سال هاست خودرو و لوازم خانگی و... را با قیمتی چند برابر قیمت کالاهای مشابه و صد البته با کیفیت تر خارجی می خریم؛ صدایمان هم در بیاید از تحریم و قشنگی های خودکفایی می گویند! حالا بعد از آنکه کل دنیا واکسیناسیون عمومی انجام داده و ماه هاست با وعده تولید واکسن کرونا در کشور سر مردم را گول مالیده اند، واکسن شان را ۲۰۰ هزار تومان (دلاری حساب کنیم ۴ برابر واکسن های خارجی) قیمت گذاری کرده اند! خیلی خوبیم ما، در برابر هر رانت و فسادی سکوت می کنیم که مثلا دشمن شاد نشویم! امان از گرگ های چوپان نما...۷

و اما امان از خودکفایی و رونق تولید! چند دهه هر آهن پاره ای را به ۴ چرخ مزین کرده و سوبله به ما انداختند و برایشان صف کشیدیم، حالا خیلی خونسرد می گویند حجم تولیدات غول جاده مخصوص ۶ درصد کاهش داشته! اصلا هم مهم نیست که طبق برنامه، تیراژ تولید باید ۲۵ درصد رشد می کرد! آنقدر برنامه ها و وعده های مهم تر از این روی یخ برای ما نوشته اند که این یکی، پیش شان هیچ است. شک نداریم اگر جای تمرکز روی رونق تولید این همه محصول فقط صادرات چرم راه می انداختیم، امروز اقتصاد اول دنیا بودیم. پوست مان خیلی مقاوم شده!

بوی گندی که صدای بهارستان را درآورد

بوی گند فساد در برخی صندوق های بازنشستگی آنقدر شدید شده که برخی اهالی بهارستان را هم به ستوه آورده و دنبال تحقیق و تفحص از زیرمجموعه هایی هستند که به حیاط خلوت از‌ ما بهتران بدل شده! یکی از اهالی بهارستان هم به ما گفت امیدوار است با کمک مستاجر جدید پاستور، بساط بخور بخور در این صندوق ها را برچیند! ما که خیلی به کمرنگ شدن سوءاستفاده ها خوشبین نیستیم و به مدد برنامه ریزی آقایان، پوست مان به شدت مقاوم شده! شما را نمی دانیم.

چراغی که به خانه رواست ...

معاون یکی از وزرا باد به غبغب انداخته و اعلام کرده برای بازسازی ویرانی های سوریه و احداث ۲۰۰ هزار مسکن در این کشور، بی رقیب هستیم! سلام ما را به این بزرگوار برسانید، بگوئید علی الحساب ۵۰۰ هزار مسکن مهری که ۲ تا ۳ برابر مبلغ قرارداد از خریدارانش پول گرفتید و به امان خدا رها کرده اید تا جولانگاه سگ های ولگرد باشد، تحویل بدهید، ساخت مسکن برای همسایه ها طلب تان!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر