بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فصل جذاب «بورس»

فصل جذاب «بورس»
بخش زیادی از شرکت‌های بازار، نسبت P بر E حدود ۵ داشته و تقسیم سودی در همین حدود هم دارند، بازدهی نقدی خیلی از سرمایه‌گذاران بازار سرمایه هم به بازدهی خریداران اوراق و سپرده‌گذاران بانکی نزدیک است و این وضعیت از جذابیت فروش سهام و خرید اوراق خواهد کاست.
کد خبر : ۲۴۳۲۰۳

فصل جذاب بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز، اگرچه بازار سرمایه سبز شده، اما هنوز نگرانی‌هایی در مورد منفی‌های احتمالی در روزهای بعد و افت دوباره شاخص کل وجود دارد.

محمد آرام بنیار کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: به نظر می رسد آثار تغییراتی که در بازار کالاهای جهانی اتفاق افتاده، روی شرکت‌های بورسی نمایان شده و شاهد رشد فروش و سودآوری در اکثر شرکت‌های بازار هستیم. از سوی دیگر با توجه به اینکه در فصل برگزاری مجامع قرار داریم و اخبار خوبی از مجامع به گوش می رسد و همچنین گزارش‌های ۳ ماهه شرکت‌ها نیز کم‌کم منتشر می‌شود، می‌توان به رونق بازار سرمایه امیدوار بود. ازاین‌رو معتقدم قیمت بسیاری از سهم‌ها جذاب بوده و مثبت‌های بازار سرمایه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اما واکنش شرکت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه به اوضاع بازارهای رقیب هم‌بستگی دارد. اولین بازاری که معمولاً سرمایه‌گذاران به بررسی آن می‌پردازند، بازار مسکن است‌ که در حال حاضر در رکود به سر می‌برد و به نظر می رسد جذابیتی برای سرمایه‌گذاران نخواهد داشت‌. بازار ارز و طلا هم به ثبات نسبی رسیده و بعید است که مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار بگیرد. تنها بازار جذاب بازار اوراق با درآمد ثابت خواهد بود. ولی با توجه به اینکه بخش زیادی از شرکت‌های بازار، نسبت P بر E حدود ۵ داشته و تقسیم سودی در همین حدود هم دارند، بازدهی نقدی خیلی از سرمایه‌گذاران بازار سرمایه هم به بازدهی خریداران اوراق و سپرده‌گذاران بانکی نزدیک است و این وضعیت از جذابیت فروش سهام و خرید اوراق خواهد کاست‌. ضمن اینکه در یک سال گذشته، خیلی از شرکت‌های بورسی هم سرمایه‌گذاری‌های مجدد در بانک‌ها داشته و درآمدی از این محل نصیب شرکت‌ها شده است.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری گفت: سهم‌های گروه فلزات اساسی و معادن، پالایشی و پتروشیمی، و نیز برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری گزینه‌های معقول‌تری برای سرمایه‌گذاری هستند. سرمایه‌گذاران بهتر است قبل از انتخاب سهم، به روند فروش و سودآوری شرکت‌ها توجه کنند و شرکت‌هایی که رشد فروش و سودآوری دارند، ریسک چندانی نخواهند داشت.


بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تقویت انگیزه فروش در روزهای آتی
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تقویت انگیزه فروش در روزهای آتی

چگونه سبد پرتفو بچینید
یک پژوهشگر اقتصادی در گفت‌وگو با بورس نیوز تشریح کرد:

چگونه سبد پرتفو بچینید

کریپتو
مدیر معاملات کارگزاری فارابی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

کریپتو "نه"، نقدینگی در بانک‌ها و اوراق پارک است

ارسال نظر