بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
درخواست دولت انگلیس از صرافی معروف برای خاتمه فعالیت بیت کوین
دولت انگلیس از صرافی معروف باینانس خواسته است تا سریعا به فعالیت های خود در این کشور خاتمه دهد.
کد خبر : ۲۴۳۳۱۹

خواندن ۲ دقیقه

درخواست دولت انگلیس از صرافی معروف برای خاتمه فعالیت بیت کوین

به گزارش بورس نیوز، سقوط قیمت بیت کوین به عنوان پیشتاز رمزارز‌ها باعث سقوط سایر کریپتوکارنسی‌ها شد و این روند با ورود رئیس بانک مرکزی انگلیس و موضع گیری صریح علیه بیت کوین تشدید شد.

پس از این اقدام بود که ایلان ماسک هم عقب نشینی کرد و فروش تسلا با بیت کوین را به حالت تعلیق درآورد، و هم اینکه دولت انگلیس ضربه دیگری به رمزارز‌ها وارده کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشت که، سازمان تنظیم مقررات مالی انگلیس با صدور دستوری؛ از صرافی باینانس خواست تا در هرچه سریع‌تر به فعالیت در انگلیس خاتمه دهد و این کشور را ترک کند. همچنین به مشتریان این صرافی در انگلیس هشدار داده شده که کلیه مسیولیت‌های استفاده از این پلتفرم بر عهده خود آن‌ها است.

طبق دستورالعمل صادر شده توسط این سازمان انگلیسی به صرافی باینانس، این صرافی موظف است پیغامی با مضمون صرافی باینانس مجاز به انجام فعالیت در انگلیس نیست، را به کاربران انگلیسی نمایش دهد.

از صرافی باینانس درخواست شده تا اطلاعات مربوط به تراکنش‌های مشتریان انگلیسی خود را به نهاد‌های ناظر گزارش کند. در بیانیه نهاد انگلیسی آمده است که باینانس به طور جدی الزامات قانونی را نادیده گرفته و امنیت مالی کاربران خود را به خطر انداخته است. این صرافی در ماه‌های اخیر محبوبیت زیادی بین کاربران انگلیسی پیدا کرده و شمار افراد فعال در آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته بود. صرافی باینانس قانون مصوب ماه ژانویه که کلیه صرافی‌های دیجیتالی را مکلف به ثبت نام در سامانه ارز‌های دیجیتالی و گزارش دهی‌های مشکوک به پولشویی می‌کرد، نادیده گرفته بود. پنج صرافی ارز‌های دیجیتالی در انگلیس تاکنون در این سامانه ثبت نام کرده اند.

نمایندگان مجلس ژاپن نیز با صدور اخطاریه‌ای به این صرافی اعلام کرده بودند فعالیت‌های آن در این کشور غیرقانونی است. در آمریکا هم مقامات وزارت دادگستری و اداره خدمات درآمدی از باینانس خواسته بودند اطلاعات مربوط به تراکنش‌های مشکوک به پولشویی و فرار مالیاتی را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

تحریریه نوشت: حملات همزمان بانک‌های مرکزی و نهاد‌های مالی کشور‌های صنعتی به رمزارز‌ها نشان می‌دهد که رونق آتی این بازار‌ها با ابهام‌های جدی مواجه شده است و چه بسا پاییز زودهنگام این بازار‌های نوظهور فرارسیده باشد.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر