بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

واریز سود سهام عدالت تا چند روز آینده

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سود سهام عدالت تا چند روز آینده پرداخت می‌شود.
کد خبر : ۲۴۳۴۳۲

خواندن ۲ دقیقه

واریز سود سهام عدالت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به زمان واریز سود سهام عدالت اظهار کرد: سود سهام عدالت تا چند روز آینده پرداخت می‌شود، با این توضیح که بخش کوچکی از این سود به دلیل اینکه شرکت‌های سرمایه‌پذیر افزایش سرمایه داشتند، به نفع مشمولان سهام عدالت بود تا در افزایش سرمایه شرکت کنند و سهام ارزشمند آن شرکت‌ها را بگیرند؛ بنابراین اجازه دادیم تا سود در افزایش سرمایه مصرف شود.

دهقان دهنوی با بیان اینکه چند شرکت هم در پرداخت سود با مشکل روبرو بودند و آخرین اخطار‌ها را به آن‌ها داده ایم، افزود: اگر این شرکت‌ها سود را واریز کنند، دومین مرحله از واریز سود به صورت کامل پرداخت می‌شود در غیر اینصورت آن بخش از سود که واریز شده است، پرداخت خواهد شد.

به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، با شرکت‌هایی که سود مدنظر را در موعد مقرر واریز نکرده اند طبق ضوابط سازمان بورس برخورد خواهیم کرد.


  • بیشتر بخوانید:

روزانه پیگیر واریز ۱۵۰ میلیون دلار به حساب صندوق تثبیت هستیم

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
درباره نحوه پرداخت سود سهامداران بورس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
قابل توجه سردبیر محترم:
لطفا این موضوع مهم پیگیری شود چون با بحث پولشویی و ضرر میلیونها سهامدار بورس و سو استفاده شرکتهای بورسی در ارتباط است.کامل توضیح داده ام.چون مشکل 10000000 میلیون سهامدار بورس است و همه از این موضوع تو سایتها آه و ناله و اعتراض شدید دارند.
لطفا این پاراگراف را اول بخوانید: فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اضافه کرد: بر اساس قانون همه شرکت‌های بورسی و فرابورسی و حتی غیر بورسی که اطلاعات آن‌ها نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده است باید در زمان سررسید مهلت قانونی یعنی ظرف 8 ماه سود سهام را به حساب سهامداران اعم از بورسی یا سهام عدالت واریز کنند، اما در زمان حاضر الزام حقوقی و قانونی وجود ندارد که همه ناشران باید از طریق سامانه «جامع توزیع سود» نسبت به واریز سود اقدام کنند.

لطفا پیگیری شود چرا از 700 شرکت بورسی که فقط 400 شرکت آن در سال سوددهی دارن فقط 137 شرکت به سامانه پرداخت مستقیم سود سهامداران بورسی سجام پیوسته اند و سود را پرداخت میکنند و 263 شرکت دیگر سود خود را مثل سابق از طریق بانک های مختلف و بصورت دستی و حتی بعضی از آنها بعد از مهلت 8 ماه به سهامداران پرداخت میکنند؟؟؟
مگر قرار نیست جلوی پولشویی و سواستفاده شرکتهای بورسی از طریق سجام گرفته شود؟ تمام سهامداران آنلاین و فعالان بورسی عضو سجام شده اند 98 درصد سود بورسی مربوط به اینها هست.آقایان چسبیده اند به اون 2 درصد غیر فعال؟؟
مگر قرار نیست دولت الکترونیک باشد و پرداخت سود آنلاین صورت گیرد و مشتری به بانک مراجعه نکند؟؟
مگر قرار نیست به خاطر کرونا رفت و آمد به بانکها کمتر شود؟؟ من تو همین 3 ماه گذشته 8 بار فقط برای دریافت سود سهام به بانک رفته ام.
بخدا من 17 سهام داشتم که سوددهی داشته 6 تا آنها مستقیم از سجام سود را واریز کردن اما 11 شرکت که بیشترشون شرکتهای بورسی و فرابورسی کوچک هستن اعلام کرده اند شماره حساب را برای ما فکس کنید تا مثلا سود 5000 تومانی تا چند ده میلیونی سهامدار را بحساب سهامدار واریز کنند تازه هر شرکت هم یک روز خاص است. یک شرکت از اول خرداد یک شرکت اول تیر یک شرکت از 10 مرداد بخدا من که باسواد بورسی هستم بعضی هاشون را فراموش میکنم وای بحال سهامداران عادی.افرادی هستند 30 تا 50 سهام کوچک و عرضه اولیه دارند اینها اگر بخواهند برای هر شرکت یکروز به بانک مراجعه کنند میدانید چقدر وقت و هزینه برای سهامدار دارد؟
تازه بیشتر این شرکتها سودهای کمی دارند مثلا زیر 10000 تومان.که مشتری قید سود را میزند آیا میدانید تعداد سهامداران میلیونی را ضربدر 10000 تومان کنید چقدر پول میشود که مورد استفاده غیر مجاز شرکتهای بورسی قرار میگیرد؟؟؟
لطفا این موضوع را پیگیری کنید وزارت اقتصاد و شورای عالی بورس با یک مهلت سه ماه همه شرکتها را ملزم کنند که سود سهامداران بورس و سهام عدالت هم در مهلت قانونی 8 ماهه و هم بصورت مستقیم از سجام پرداخت شود تا سودی از سهامداران در حساب شرکتهای دولتی نماند و جلوی فساد مالی هم گرفته شود و دولت الکترونیک حداقل در پرداخت سود سهامداران بورسی بطور کامل اجرا شود.
البته 8 ماه مهلت به شرکتها برای پرداخت سود خودش یک فساد بزرگ محسوب میشود.بعضی شرکتها بورسی یکماهه سود سهامداران را پرداخت میکنند.چطور بعضی شرکتها 8 ماه با سود سهامداران کار کنند بعدش سود سهامداران را واریز میکنند چرا این موضوعات مهم که حرف دل 10 میلیون سهامدار هست را پیگیری نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به امید انتشار و پیگیری شما