بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار:

P/S شرکت‌های تولیدی در سایت TSETMC نمایش داده می‌شود

در راستای افزایش کیفیت اطلاعات به سرمایه گذاران و معامله گران بازار، از روز گذشته نسبت P/S برای شرکتهای تولیدی را در صفحه مربوط به هر شرکت در سایت TSETMC قرار داده است.
کد خبر : ۲۴۳۴۷۶

خواندن ۲ دقیقه

بازار سرمایه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، وحید روشن قلب، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار درباره افشا نسبت P/S شرکت‌های تولیدی در سایت TSETMC اظهار کرد: سازمان بورس با همکاری شرکت‌های رایان بورس و مدیریت فناوری بورس تهران، در راستای افزایش کیفیت اطلاعات به سرمایه گذاران و معامله گران بازار، از روز گذشته نسبت P/S برای شرکت‌های تولیدی را در صفحه مربوط به هر شرکت در سایت TSETMC قرار داده است.

وی با بیان این مطلب که نسبت P/S از نسبت‌های پر کاربرد بین فعالین بازار است، درباره چگونگی تعیین این نسبت تصریح کرد: با تقسیم آخرین ارزش بازار سهام شرکت بر مبلغ فروش ۱۲ ماهه اخیر شرکت که در آخرین گزارش فعالیت ماهانه شرکت‌های تولیدی درج شده است این نسبت محاسبه شده و در سایت TSETMC نمایش داده می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس با بیان اینکه این نسبت در شرکت‌های غیر تولیدی محاسبه نمی‌شود، خاطر نشان کرد: این نسبت با تغییر قیمت سهام و یا افشا گزارش ماهانه جدید به روز رسانی می‌شود.

روشن قلب گفت: در راستای بهبود اطلاعات مورد نیاز سرمایه گذاران و با تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار، تعداد مظنه‌های قابل نمایش برای هر نماد در سایت TSETMC از ۳ مظنه به ۵ مظنه افزایش یافته است.


  • بیشتر بخوانید:

دولت در بورس فقط ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام فروخت

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بی‌توجهی بورس به نتیجه برجام

دل بستن به توافق، سرابی بیش نیست
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

دل بستن به توافق، سرابی بیش نیست

ارسال نظر