بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
در مجمع عمومی سالیانه شرکت پارس دارو مطرح شد؛

ارزش سهم پارس دارو مطمئناً بیشتر از قیمت فعلی است

ارزش سهم پارس دارو مطمئناً بیشتر از قیمت فعلی است
رئیس مجمع پارس‌دارو با اشاره به ارزشمند بودن سهم این شرکت تاکید کرد که قیمت سهم پارس دارو مطمئناً بیشتر از رقم فعلی بوده و رشد ۷۷ درصدی سود عملیاتی، رشد ۵۹ درصدی سود ناخالص، رشد ۴۹ درصدی فروش و تقسیم ۱۰۰ درصدی سود به مبلغ ۶ هزار و ۶۲۱ ریال به ازای هر سهم از دیگر نکات مهم مطرح شده در این مجمع بود.
کد خبر : ۲۴۳۵۰۷

خواندن ۲ دقیقه

مجمع دپارس+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ صاحبان سهام شرکت داروسازی پارس دارو روز سه شنبه ۸ تیرماه با حضور محسن صفاجو، معاون امور شرکت‌ها و مجامع شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین به عنوان رئیس مجمع و آقایان فرشاد ملک وند و حسین فراهانی به عنوان ناظران مجمع و امیر گرمابدری معاون مالی و اقتصادی پارس دارو به عنوان دبیر مجمع در محل مجموعه فرهنگی و ورزشی تلاش تهران برگزار شد.

در این مجمع عمومی سالیانه که با حضور ۷۵.۵۶ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی برگزار شد، سهیل سهیلی، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت پارس دارو به ارائه گزارش عملکرد سال ۹۹ و برنامه‌های مد نظر شرکت در سال ۱۴۰۰ به صاحبان سهام پرداخت.

سهیلی در ابتدا گزارش کوتاهی از تاریخچه، افزایش سرمایه‌های صورت گرفته در گذشته، و چشم‌انداز شرکت ارائه داد و گفت: شرکت پارس دارو در سال ۹۹ در بین شرکت‌های دارویی بورس از نظر فروش با یک مرتبه رشد نسبت به سال ۹۸ به رده سیزدهم صعود کرده است.

وی با بیان اینکه سود ناخالص شرکت از یک هزار و ۴۲۶ میلیارد ریال در پایان سال ۹۸ به بیش از ۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال در پایان سال ۹۹ رسیده، ادامه داد: از این منظر شرکت با رشد ۵۹ درصدی سود در رده دوازدهم شرکت‌های دارویی بورس قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت پارس دارو خاطرنشان کرد: سود خالص شرکت از ۳ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال در پایان سال ۹۸ به بیش از ۳ هزار و ۴۸۳ میلیارد ریال در پایان سال ۹۹ رسیده که از این حیث در جایگاه چهارم شرکت‌های دارویی بورس ایستاده است.

سهیلی افزود: سود خالص شرکت بدون درآمد سرمایه گذاری نیز از ۸۳۷ میلیارد ریال در سال ۹۸ به یک هزار و ۴۸۲ میلیارد ریال در پایان سال ۹۹ رسیده که نشان از رشد ۷۷ درصدی دارد.

وی با ذکر این نکته که فروش عملیاتی شرکت از ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در پایان سال ۹۸ به بیش از ۴ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال در پایان سال ۹۹ رسیده، گفت: در این بخش نیز شاهد رشد ۴۹ درصدی فروش عملیاتی شرکت در سال ۱۳۹۹ هستیم.

مدیرعامل شرکت پارس دارو همچنین گزارشی از شاخص‌های کلیدی شرکت، نسبت‌های مالی، وضعیت منابع انسانی، گواهینامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در زمینه شفافیت ارائه کرد.

سهیلی در ادامه به آخرین وضعیت پروژه‌های در حال اجرای شرکت اشاره کرد و گفت: یک پروژه ایجادی شامل ایجاد خط تولید محصولات سافت ژل و یک پروژه توسعه‌ای شامل خرید دستگاه پرس و همچنین ۳ پروژه بهبود شامل اصلاح سایت توزین و نمونه برداری محصولات غیر استریل، اصلاح انبار‌های مواد اولیه، محصول مواد احتراقی و بسته‌بندی و اصلاح آزمایشگاه میکروبی در شرکت پارس دارو در حال اجراست.

وی هدف از اجرای پروژه‌های ذکر شده به ویژه ایجاد خط تولید محصولات سافت ژل را ایجاد تنوع و تغییر در سبد محصولات شرکت و همچنین ارتقا جایگاه و بدست آوردن سهم بیشتری از بازار دارویی کشور عنوان کرد و گفت: به امید خدا با تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها، شرکت در وضعیت سوآوری بهتری قرار خواهد گرفت و آینده درخشانی در انتظار شرکت پارس دارو قرار دارد.

در ادامه این مجمع که با تأکید بیشتر بر بعد آنلاین برگزار شد، و سهامداران می‌توانستند به صورت زنده آن را تماشا و سوالات خود را مطرح کنند، پس از سخنان رئیس مجمع و استماع گزارش حسابرس، سوالات و نظرات سهامدارن حاضر در مجمع و همچنین سهامدارانی که به صورت آنلاین سوالات خود را مطرح می‌کردند، دکتر امیر گرمابدری معاون مالی و اقتصادی شرکت به سوالات مربوطه پاسخ داد.

رئیس مجمع در پاسخ به سوال یکی از سهامداران در خصوص قیمت سهم پارس دارو در بورس گفت: همانطور که می‌دانید طی دوره ریزش بازار قیمت سهام متاثر از عملکرد شرکت‌ها نبوده است و با توجه به وضعیت بنیادی شرکت پارس دارو و میزان سودآوری که طی سال گذشته داشته است، مطمئنا ارزش این سهم بیشتر از رقم قیمت فعلی است.

در این جلسه با نظرخواهی از سهامداران حاضر و استماع سخنان هیأت رئیسه، درباره تعیین سود تقسیمی، پاداش و حق جلسه هیأت مدیره تصمیم گیری شد و با توزیع ۱۰۰ درصد سود حاصل شده شرکت معادل هر سهم ۶ هزار و ۶۲۱ ریال موافقت شد.


  • بیشتر بخوانید:

مجمع "دپارس" در هشتمین روز تیرماه

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مجمع
شرکت پارس دارو اعلام کرد؛

مجمع "دپارس" در هشتمین روز تیرماه

ارزش صندوق
عملکرد مدیریتی سبدگردان الگوریتم زیر ذره‌بین رفت؛

ارزش صندوق "دارا الگوریتم" به ۴۳۳ میلیارد تومان رسید

با برگزاری مجمع شرکت پارس دارو؛

"دپارس" به سرمایه ۸۱ درصدی رسید

مجمع
شرکت پارس دارو اعلام کرد؛

مجمع "دپارس" با محور افزایش سرمایه

ارسال نظر