بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

چالش نمکدان شکنی در پاستور

چالش نمکدان شکنی در پاستور
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به سیمانی که طلایی شد و آتشی که در جان بازار خودرو افتاده و...
کد خبر : ۲۴۳۵۷۴

طنز بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، رئیس بازار امروز مصاحبه مفصلی داشته و ضمن اعلام اینکه برای ساماندهی صادرات صنعت خاکستری، برنامه دارد؛ خبر از راه اندازی قرارداد آتی سکه هم داده! سال هاست که بازار آتی سکه اسباب بازی دست سوداگران سکه و طلا شده و هر زمان سکه گران می شود، کاسه و کوزه گرانی بر سر بازار آتی بورس می شکنند تا کسی سراغ دلالان زیر زمینی نرود! ایشان بد نیست قبل از راه اندازی بازار آتی، اعلام کنند برنامه شان برای حمایت از این بازار چیست؟ در غیر اینصورت باز با کوچکترین نوسانی، تعطیلش می کنند و بازاری که یک روز هست و دو روز نیست، همان بهتر که کلا نباشد.

 

سفیدی که طلایی شد

گفتیم صنعت خاکستری؛ یادمان آمد به مدد ورود سیمان در بورس کالا قیمت محصولات صنعت خاکستری این روزها به شدت سبز است و تولیدکنندگان سیمان سفید محصول شان را با حاشیه سود ناخالص ۶۴ درصدی می فروشند! البته اوضاع صادرات شان هم انگار خیلی خوب است، فقط در یک استان خراسان جنوبی، ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار دلار سیمان صادر شده که نشان از رونق صادرات به همسایگان دارد. این اتفاقات مبارک در همان صنعتی رقم خورده که چند سال پیش به خاطر قیمت گذاری دستوری از عرش به فرش کشاندندش و حالا مجال نفس کشیدن یافته....

 

انسان باشید

از گذشته های دور، نقل بوده که قارون هم که باشی، جز یک کفن چیزی با خود نمی بری! بعضی ها اما برای پر کردن جیب شان، آنقدر دوز و کلک سوار کردند که به لولوی بازار تبدیل شدند و هر نمادی که اسم شان را یدک می کشید، به خاکستر بدل می شد. وقتی هم که به سرای باقی کوچ کردند، جز بدنامی چیزی به جا نگذاشتند. تا می توانید، انسان باشید؛ هیچ گنجی ابدی نیست.

 

بازار خودرو در آتش لاف بی جا

بازار مسکن سال هاست به خاطر بی کفایتی متولیانش، آشفته بازاری است که به میزان نیاز تولید نمی کند و انباشت تقاضا، هر سال سنگین تر از دیروز است. انگار بی خیالی و شاید بهتر است بگوئیم بی عرضگی متولیان بازار مسکن به متولیان صنعت خودرو هم سرایت کرده و دوستان تحلیلگر هشدار داده اند تا چند سال دیگر، کشور ما به انبار آهن پاره خودروهای فرسوده تبدیل خواهد شد‌. خودروهای زنگ زده ای که به جای اسقاط، عده ای بی پول برای خرید همان ها هم سر و دست می شکنند‌ و جان خودشان و سرنشینان شان را کف دست میگیرند و.... سالانه ۳۵۰ هزار خودرو فرسوده به تعداد خودروهای فرسوده اضافه می شود که برنامه به درد بخوری برای اسقاط و نوسازی آنها وجود ندارد. کاش جای لاف، کمی مرد عمل بودیم و چراغ تولیدمان هر روز کم سو تر از دیروز نبود.

 

چالش نمکدان شکنی در پاستور

نزدیکان پاستور این روزها بدجور حیثیت هم را به سخره گرفته اند تا خودشان را خوب نشان دهند و سایرین را مقصر! یکی از نزدیکان پاستور که عمری است نان مشاوره های اقتصادی خود را می خورد و مستاجران پاستور هم جزو مشتری های پر و پا قرص وی بودند، این روزها رگباری از انتقادات خود را نثار رئیس قبلی میرداماد و رشد ۴۰ درصدی حجم پول کرده است. انگار نه انگار که این بزرگوار خودش هم در آنچه رقم خورده، سهم داشته! ما هم مثلا خنگ هستیم و نمی فهمیم چرا تا دیروز سر یک سفره برای هم نوشابه باز می کردند و ناگهان دشمن شده اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر