بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
مدیرعامل "غزر" در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

از قرارداد میلیارد دلاری برای توسعه تا عرضه اولیه "زرنام" در بورس

مدیرعامل "غزر" در این مجمع از مذاکره برای تولید خودرو ملی با نام زر و برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته خبر داد و لازم به ذکر است که در مجمع "غزر" به ازای هر سهم ۲۴۵ ریال سود تقسیم شد.
کد خبر : ۲۴۳۹۳۱

از قرارداد ۷ میلیارد دلاری برای توسعه تا عرضه اولیه

به گزارش بورس نیوز، مجمع شرکت زرماکارون چند روز قبل برگزار شد. مدیرعامل "غزر" در این مجمع از مذاکره برای تولید خودرو ملی با نام زر و برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته خبر داد و لازم به ذکر است که در مجمع "غزر" به ازای هر سهم ۲۴۵ ریال سود تقسیم شد.

امینی مدیرعامل شرکت زرماکارون در حاشیه این مجمع به خبرنگار بورس نیوز گفت: گروه صنعتی زر، گروهی توسعه‌گرا است و یک گروه توسعه‌گرا همواره به دنبال ایجاد اشتغال پایدار و مویرگی است. در این مجموعه، پروژه‌ها لوکوموتیوهای پیشران هستند و باید به مگاپروژه‌های توسعه‌گرا نگاهی متفاوت داشت. ما موفق شدیم با مجموعه خودرو، قرارداد منعقد کردیم که شامل چند طرح در حوزه پتروشیمی و توسعه‌ای و...؛ چند طرح کشت و صنعت و یک طرح هم برای تولید خودرو با برند ملی که امیدواریم بتوانیم نام "زر" را بر آن بگذاریم و با دعوت از تولیدکنندگان خودروی معتبر در دنیا اجرا خواهد شد. البته اجرای این پروژه چند سالی به طول می‌انجامد؛ اما مجوزها اخذشده و در حال انتخاب زمین و مذاکره با خارجی‌ها برای مشارکت هستیم و به‌صورت جدی روی این طرح کار می‌کنیم.

وی در رابطه با مجموعه "زرنام" نیز گفت: مجموعه زرنام، مجموعه‌ای در حوزه محصولات دانش‌بنیان "های فروکتوز" و "مالتودکسترین" و "دکستروز" و محصولات جایگزین شکر فعالیت می‌کند. این صنعت تأمین‌کننده ماده اولیه الکل در کشور بخصوص در شرایط کرونا بود. این مجموعه به هیات پذیرش بورس رفته و امیدوارم این شرکت هم زودتر وارد بازار بورس شده و مردم سهامدار آن شوند. زمان عرضه اولیه بستگی به نظر هیات پذیرش دارد و شاید اگر شروطی در نظر گرفته نشود، عرضه زرنام ظرف یکی دو ماه آینده انجام شود. سرمایه این شرکت ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

وی در مورد دلایل اقبال "غزر" در مدت اخیر اظهار کرد: سعی کردیم در هر شرایط و هر قیمتی از سهم حمایت کنیم.‌ به پتانسیل‌های این سهم اعتقادداریم و تلاش می‌شود سهم روند منطقی داشته باشد که به نظر می‌رسد "غزر" روند مثبت پایداری هم داشته است.

مدیرعامل "غزر" در موردبحث افزایش ۷۰ درصدی قیمت ماکارونی عنوان کرد: بحث افزایش قیمت ماکارونی مطرح است. به‌هرحال دولت گندم را باقیمتی بالاتر از کشاورزان خریداری می‌کند و به جهت رفاه مردم، باقیمت کمتری به واحدهای صنعتی تحویل می‌دهد. مادامی‌که دولت باقیمت مصوب سال قبل گندم ما را تأمین کند، علیرغم افزایش سایر هزینه‌ها، کمک می‌کنیم قیمت ماکارونی کنترل‌شده و مصرف‌کنندگان عزیز تحت‌فشار قرار نگیرند. تعداد زیادی از تولیدکنندگان ماکارونی و پاستا، قیمت محصولات خود را ۷۰ الی ۸۰ درصد افزایش داده‌اند؛ اما ما تلاش می‌کنیم قیمت‌ها حفظ شود. قول می‌دهیم در صورت عدم افزایش قیمت گندم، فعلاً قیمت محصولات "غزر" هم تغییر نکند.


  • بیشتر بخوانید: 

افزایش درآمد پلکانی "غزر" از ابتدای ۱۴۰۰

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت صنعتی زرماکارون در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

ایجاد سود ۸۰ میلیارد تومانی "غزر" 

ارسال نظر