بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
با اعلام انجمن جهانی فولاد؛

ایران، دهمین فولادساز جهان شناخته شد

ایران، دهمین فولادساز جهان شناخته شد
انجمن جهانی فولاد ایران را دهمین کشور فولادساز و دومین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرد.
کد خبر : ۲۴۴۰۴۷

ایران، دهمین فولادساز جهان +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، براساس گزارش انجمن جهانی فولاد WSA ایران با تولید ۲۹ میلیون تن فولاد خام طی سال ۲۰۲۰ میلادی توانست در رتبه دهمین فولادساز برتر جهان قرار گیرد. مجموع تولید جهانی این محصول طی سال گذشته میلادی یک میلیارد و ۸۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن اعلام شده است.

چین با تولید یک میلیارد و ۶۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن برترین فولادساز جهان شد. هند و ژاپن نیز به ترتیب با تولید ۱۰۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن و ۸۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد خام در رتبه‌های دوم و سوم جهان ایستادند.

همچنین طی سال ۲۰۲۰ میلادی، ایمیدرو (با احتساب شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه) با تولید ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام توانست عنوان هجدهمین شرکت برتر فولادساز جهان را به خود اختصاص دهد.

این در حالی است که گروه بائو چین China Baowu Group با تولید ۱۱۵ میلیون و ۲۹۰ هزار تن برترین شرکت فولادساز جهان در سال گذشته میلادی به ثبت رسید. آرسلور میتال ArcelorMittal با تولید ۷۸ میلیون و ۴۶۰ هزار تن و شرکت HBIS Group نیز با تولید ۴۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تن فولاد خام به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جهان جای گرفتند.

ایران توانست طی سال ۲۰۲۰ میلادی با تولید ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن آهن اسفنجی همچنان عنوان برترین تولیدکننده آهن اسفنجی خاورمیانه و دومین تولیدکننده جهان را به خود اختصاص دهد. میزان تولید سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۸ میلیون و۵۰۰ هزار تن به ثبت رسید.

طی مدت یاد شده، مجموع تولید جهانی آهن اسفنجی ۱۰۶ میلیون تن به ثبت رسید. هند نیز با تولید ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن از این محصول کماکان در صدر تولید آهن اسفنجی جهان ایستاد.


  • بیشتر بخوانید:

عرضه ۷.۰۰۰ تن وکیوم باتوم "شتران" در بورس کالا

اشتراک گذاری :
ارسال نظر