بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
اثر کرونا بر قیمت طلا ادامه‌دار است
بازار فلزات گران‌بها و به‌ویژه طلا، طی یک سال گذشته با نوسانات زیادی همراه بود.
کد خبر : ۲۴۴۱۰۶

قیمت طلا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بازار فلزات گران‌بها و به‌ویژه طلا، طی یک سال گذشته با نوسانات زیادی همراه بود.

نوساناتی که بازتاب نگرانی جهانیان از شدت و تداوم همه‌گیری کرونا و تأثیر بر اقتصاد و زندگی و معیشت مردم است.

درنتیجه این نگرانی، قیمت طلا در بازار جهانی با عبور از مرز دو هزار دلار، رکورد تاریخی خود را شکست، اما بعد از آغاز واکسیناسیون، التهاب بازار، اندکی فروکش کرد.

در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی، متوسط قیمت هر اونس طلا در بازار برابر با هزار و۸۳۵ دلار بود که نسبت به ماه قبل از آن با کاهش ۱۵ دلاری همراه بود.

آمار نشان می‌دهد متوسط قیمت هر اونس طلا در ماه می‌ برابر با هزار و ۸۵۰ دلار بود،  اما در ماه آوریل که نگرانی در مورد همه‌گیری جهش ویروس دلتای کرونا کمتر بود و اغلب مردم و فعالان بازار به پایان این روز‌های سخت امیدوار بودند، هر اونس طلا به قیمت هزار و ۷۶۰ دلار هم کاهش یافته بود.

بانک جهانی در گزارش اخیر خود متوسط قیمت هر اونس طلا در فصل اول سال جاری را برابر با هزار و ۷۹۸ دلار اعلام کرد درحالی‌که در فصل دوم امسال هر اونس طلا با قیمت هزار و ۸۱۵ دلار فروخته شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در فصل دوم سال قبل هر اونس طلا با قیمت هزار و ۷۱۰ دلار فروخته شده بود که ۶ درصد کمتر از مدت مشابه امسال بود.

در بخش دیگری از گزارش آمده است: «باوجود اینکه طی سال جاری، دنیا در تلاش برای ایمن‌سازی بخش زیادی از جمعیت با استفاده از واکسیناسیون است، اما انتظار نمی‌رود تا انتهای سال، بازار طلا به وضعیت سال ۲۰۱۹ بازگردد.

به‌خصوص که موج تازه همه‌گیری با جهش دلتای ویروس کرونا، اکثر کشور‌ها را درگیر کرده و هنوز نمی‌توان با اطمینان در مورد پایان این بحران سخن گفت. بدون شک با پایان یافتن بحران کرونا، قیمت طلا هم در بازار جهانی کاهش خواهد یافت.»


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر