بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
رشد ۸۶ درصدی زیان ایران‌خودرو
شرکت ایران خودرو در گزارش صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ ماهه منتهی به پایان اسفندماه ۱۳۹۹ (حسابرسی نشده) زیان ناخالص خود را بالغ بر ۹۶.۰۷۳.۰۰۱ میلیون ریال به ثبت رسانده است.
کد خبر : ۲۴۴۳۱۶

ایران خودرو+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت ایران خودرو در گزارش صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ ماهه منتهی به پایان اسفندماه ۱۳۹۹ (حسابرسی نشده) زیان ناخالص خود را بالغ بر ۹۶.۰۷۳.۰۰۱ میلیون ریال به ثبت رسانده، همچنین زیان عملیاتی این ماشین‌ساز جاده مخصوص در پایان سال مالی با افزایش ۱۲۲درصدی به زیان ۱۴۳.۱۵۳.۱۷۰ میلیون ریالی رسیده است.

عملکرد خودرو+بورس نیوز

شرکت "خودرو" در پایان سال مالی زیان خالص ۲۱۱.۹۴۷.۵۵۹ میلیون ریالی را با عملکردی درخشان برای سهامداران خود به ارمغان بیاورد و این مقدار زیان خالص در مقایسه با سال گذشته ۸۶ درصد رشد را تجربه کرده، مقدار زیان خالص در ازای هر سهم نیز ۷۰۳ ریال گزارش شده که ۸۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

به راستی چرا خودروسازان با انبوهی از زیان انباشته درگیر هستند!

به عقیده اغلب کارشناسان اقتصادی، مجموع اقدامات، مانع‌تراشی‌ها و بخشنامه‌هایی که از سوی شورای غیررقابتی به نام "شورای رقابت" تحمیل می‌شود؛ باعث شده که زیان‌های چندهزار میلیاردی بیخ گوش خودروسازان ماندگار شود و این فاکتور منفی اقتصادی همیشه مهمان سرخانه صورت‌های مالی خودروسازان باشد.

به راستی که عملکرد این شورا ما را یاد مثالی از واژه "رقابت" و "قیمتگذاری دستوری" میاندازد؛ همان مثال «درخت نزدیک توالت عمومی» که نه از سایه آن میتوان بهرهمند شد و نه میوه آن!

"شورای غیررقابت" با چنین عملکردی که همچون حرکت خودروسازان با ترمزدستی بالا است، تنها باعث شده که سالانه حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت را در دهان گشاد دلالانی بریزد که این شورا از بی‌سوادی خود، بر گرده اقتصاد سوار شده است.

سوالی مطرح می‌شود که آیا این شورا می‌داند که تفاوت نرخ بین کارخانه و بازار آزاد آنقدری هست که مافیای آن، بر سر همه مشتریان واقعی و حتی رفقای شورایی را شیره بمالد و از تفاوت و دونرخی بودن خودروها، شاه‌ماهی شکار کنند.

البته باید به این موضوع اشاره داشت که شورای رقابت حتی اساسنامه خود را نخوانده‌اند وگرنه «قیمت‌گذاری دستوری» را هیچگاه مانند چوب خیس بر سر خودروسازان نمی‌زدند.

اگر اعضای این شورا مایل بودند، لطفا اعلام کنند که چرا فقط دو خودروساز ملزم به رعایت قیمت‌گذاری دستوری هستند و مابقی معاف هستند؛ لطفا اهالی بالاده شورا، اسناد الزام سایر شرکت‌ها را هم منتشر کنید و البته فرمول تاریخ گذشته خود را هم شفاف کنید تا کارشناسان اقتصادی نسبت به جای‌گذاری‌های ایکس‌های این فرمول، نظر دهند.

صورت‌وضعیت مالی شرکت ایران‌خودرو در ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه ۹۹

شرکت ایران‌خودرو در صورت‌وضعیت مالی تلفیقی ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه سال ۹۹ مجموع دارایی‌های خود طی این دوره را بالغ‌بر ۵۱۳ هزار و ۸۶۹ میلیارد ریال گزارش کرده که نسبت به سال گذشته با ۵۳ درصد رشد افزایش پیدا کرده، موجودی مواد و کالا "خودرو" بیشترین میزان دارایی را با ۱۷۵ هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال در اختیار داشته که در مقایسه با سال گذشته با رشد ۱۱۹ درصدی مواجه بوده است.

ایران خودرو

میزان سرمایه این خودروساز آبی‌پوش در پایان دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه سال ۱۳۹۹، ۳۰۱.۶۵۶ میلیارد ریال به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته بدون تغییر باقیمانده، میزان حقوق مالکانه این شرکت با زیان ۴۷۲.۱۴۱ میلیارد ریال مواجه بوده که نسبت به دوره مالی پیشین ۶۹ درصد افزایش پیدا کرده، یکی دلایلی که میزان حقوق مالکانه این شرکت خودروساز به این‌گونه در زیان قرار دارد می‌توان به زیان انباشته ۴۷۵.۵۲۳ میلیارد ریالی این شرکت اشاره کرد.

درآمد‌های عملیاتی و بهای تمام شده

ایران خودرو

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با صرفه‌جویی ۴۰ مگاواتی برق اتفاق افتاد؛

جلوگیری از قطعی برق ۳۰ هزار خانوار توسط ایران خودرو

ضرورت اصلاح نظام قیمت گذاری خودرو
معاون قوه قضاییه مطرح کرد؛

ضرورت اصلاح نظام قیمت گذاری خودرو

در سایه تحولات سیاسی، حرکت رو به جلوی صنعت تسریع خواهد شد
پیام تبریک مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به هشتمین رییس جمهور منتخب مردم ایران؛

در سایه تحولات سیاسی، حرکت رو به جلوی صنعت تسریع خواهد شد

ارسال نظر