بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

چرا بازار ریزشی شد

چرا بازار ریزشی شد
کارشناس بازار سرمایه گفت: یک از دلایل ریزش، افزایش نرخ سود بین بانکی است که به سرمایه گذاران القا می‌کند که شاید سود بانکی ارقام بالاتری را هم ببیند.
کد خبر : ۲۴۴۳۵۰

چرا بازار ریزشی شد؟

امیرحسین نام آور در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره دلیل ریزش بازار اظهار کرد: یک از دلایل ریزش، افزایش نرخ سود بین‌بانکی است که به سرمایه‌گذاران القا می‌کند که شاید سود بانکی ارقام بالاتری را هم ببیند، دلیل دوم این است که به‌شدت به نقطه عرضه و تقاضا رسیدیم و هر زمان که بورس به این نقطه رسیده بازخورد نشان داده است همچنین با نزدیک شدن به اواخر ماه، همیشه با تسویه‌ها مواجه هستیم بنابراین عرضه‌ها زیاد می‌شود.

نام‌آور بابیان اینکه برگزاری مجمع نیز مزید بر علت افزایش عرضه‌ها است، خاطرنشان کرد: زمانی مجامع برگزار می‌شود که حال بازار خوب است و به دلیل اینکه مشخص نیست پس‌ازآن وضعیت بازار چگونه باشد لذا تمام سرمایه‌گذارانی که در رده میانی سرمایه گذاری می‌کنند در زمان مجامع عرضه را زیاد و اقدام به ذخیره سود می‌کنند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: نکته مهم دیگر این است که در این مدت بازار مثبت شد و سهام پالایشی، فولادی و سیمانی به آن کمک کردند، اما افزایش نرخ این صنایع به دلیل کمبود برق بود و حالت پایداری نداشت بر این اساس مجدداً سرمایه‌گذاران به سمت ذخیره سود ترغیب شدند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود بازار یک هدف پایینی را ببیند تا مجدداً برای رسیدن به شاخص یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تا ۴۵۰ هزار واحد گام بردارد.


  • بیشتر بخوانید:

"بورس" نیازمند پول پرقدرت

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پیشنهادی برای کاهش زیان سهامداران
مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پیشنهادی برای کاهش زیان سهامداران

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"بورس" نیازمند پول پرقدرت

کدام سهم‌ها کماکان از ارزش ذاتی فاصله دارند
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

کدام سهم‌ها کماکان از ارزش ذاتی فاصله دارند

ارسال نظر