بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
مدیر امور مالی بانک تجارت مطرح کرد؛

برگزاری موفق مجامع بانک تجارت

برگزاری موفق مجامع بانک تجارت
دستیابی به سود ۹۱ هزار میلیارد ریالی درواسطه گری وجوه، ۲۰ هزار میلیارد ریالی درآمد‌های کارمزدی و درنهایت ۱۸۹ هزار میلیارد ریالی درآمد‌های عملیاتی (با ۱۳۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته)، بیانگر این مهم است که بانک تجارت علاوه بر کسب سود عملیاتی در سال ۱۳۹۹، موفق به کسب سود پایدار و باکیفیت شده است.
کد خبر : ۲۴۴۶۷۸

بانک تجارت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، محمود صفرزاده، مدیر امور مالی بانک با اشاره به برگزاری مجامع بانک در موعد مقرر که با اخذ مجوز بانک مرکزی ج. ا. ا صورت گرفت اظهار کرد: برگزاری مجمع ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ تصویب صورت‌های مالی و خروج از زیان انباشته بعد از سال‌ها را در پی داشت و سود شناسایی شده بانک در بین بانکها، کم‌نظیر است.

وی افزود: دستیابی به سود ۹۱ هزار میلیارد ریالی درواسطه‌گری وجوه، ۲۰ هزار میلیارد ریالی درآمد‌های کارمزدی و درنهایت ۱۸۹ هزار میلیارد ریالی درآمد‌های عملیاتی (با ۱۳۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته)، بیانگر این مهم است که بانک تجارت علاوه بر کسب سود عملیاتی در سال مذکور، موفق به کسب سود پایدار و باکیفیت شده است؛ که به لطف خداوند، تلاش همکاران، برنامه ریزی مدیران محترم ارشد بانک و همراهی دولت، تداوم این روند برای سهامداران بانک تجارت نویدبخش روز‌های طلایی پیش رو است.



صفرزاده ادامه داد: این سود درحالی محقق شد که نه تنها دارایی‌های بانک کاهش پیدا نکرد بلکه با ۷ درصد افزایش در دارایی‌های ثابت و بیش از ۳۰۰ درصد افزایش در سرمایه‌گذاری‌های بانک همراه بوده و این امر پشتوانه قابل اتکایی برای آیندگان بانک خواهد بود.

مدیر امور مالی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ هیأت مدیره بانک تلاش کرد با اخذ ذخایر قابل توجه (به مبلغ ۸۳ هزار میلیارد ریال) ساختار مالی بانک را مستحکم و بالغ بر ۹۶ درصد از سود بانک را صرف جبران زیان انباشته ۱۳۰ هزار میلیاردی سال‌های گذشته کند و با این اقدامات اساسی کمتر از نیم درصد از کل سود توزیع شد.

وی با اشاره به شرایط بانک در سال‌های اخیر گفت: بانک از سال ۹۶ به بعد با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های شبانه روزی همه مدیران و همکاران، با روند بهبود و تحول در اکثر شاخص‌ها مواجه و توانست با توقف افزایش زیان از سال ۹۷ و در ادامه در سال‌های بعد با تلاش‌های انجام شده در سال ۹۹ تمامی زیان‌های سال‌های قبل را پوشش و ذخایر بسیار بالایی برای مالیات و مطالبات بگیرد.

مدیر امور مالی با تشریح میزان و نحوه تخصیص پاداش هیات مدیره پرداخت و گفت: میزان و نحوه تخصیص پاداش هیأت مدیره «بر اساس قانون اصلاح ماده (۲۴۱) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت» مصوب ۱۳۹۵/۰۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی تعیین شده است. بر همین اساس حدود ۲۰ میلیارد ریال پاداش به اعضای هیأت مدیره قابل پرداخت بوده که طبق نظر مجمع صاحبان سهام مبلغ ۵ میلیارد ریال به صورت ناخالص به همه اعضای هیئت مدیره تخصیص تا پس از کسر مالیات مابقی بین ۵ نفر عضو محترم هیات مدیره تقسیم می‌شود.

وی بیان کرد: لازم می‌دانم اشاره کنم، به دلیل زیان انباشته بانک در سنوات گذشته علیرغم تعلق پاداش به تمامی همکاران هیچ یک از اعضای هیأت مدیره پاداشی در ۴ سال قبل دریافت نکرده اند و این برای اولین بار است بعد از چهار سال هیئت مدیره بانک قرار است از این پاداش بهره‌مند که تاکنون هم اقدامی نشده است.

صفرزاده سود مطلوب بانک در سال گذشته که از مجموع سود ۴۰ سال قبل فراتر بود را مرهون مدیریت و برنامه ریزی صحیح مدیران ارشد و تلاش بی وقفه همه همکاران دانست و افزود: تقسیم سود سهام مابین سهامداران براساس ماده ۹۰ قانون تجارت به میزان حداقل ۱۰ درصد سود ویژه (پس از کسر زیان‌های سنوات قبل و اندوخته) تعیین می‌شود.

مدیر امور مالی بانک تجارت تاکید کرد: از آنجاییکه طبق مجوز صادره از سوی بانک مرکزی حداکثر سود قابل تقسیم به میزان ۱۰ درصد تعیین شده بود، مجمع عمومی صاحبان سهام نیز ناگزیر به اجرای تکلیف صادره از سوی بانک مرکزی شد که بر همین اساس، توزیع ۳ ریال سود به ازاء هر سهم در مجمع به تصویب رسید. به لطف خداوند، تلاش همکاران، برنامه ریزی مدیران محترم ارشد بانک و همراهی دولت محترم، تداوم این روند نویدبخش روز‌های درخشان و توزیع بیشتر سود در سنوات آتی برای سهامداران بانک تجارت خواهد بود.

 

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر