بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
حرکت بانک گلدمن ساکس به سمت اتریوم
گلدمن ساکس یک بانک سرمایه‌گذاری بزرگ سنتی بوده که در حال راه‌اندازی یک صندوق DeFi مانند ETF‌های سنتی بانکی است.
کد خبر : ۲۴۴۸۲۰

بانک گلدمن ساکس+بورس نیوز

 

به گزارش بورس نیوز، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس (Goldman Sachs) در ماه‌های اخیر به سمت اتریوم و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) حرکت کرده است.

بر اساس گزارش امروز کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، یک صندوق ETF (exchange-traded fund) مرتبط با شرکت‌های این حوزه آماده ارائه است.



ETF یک محصول سرمایه‌گذاری است که یک دارایی یا گروهی از دارایی‌ها را ردیابی می‌کند و می‌تواند مانند سهام در بورس‌های سنتی معامله شود. با وجود اینکه SEC دارای تعداد زیادی برنامه کاربردی برای ETF بیت کوین است، امکان دسترسی به بیت کوین را بدون نیاز به ذخیره کردن به سرمایه‌گذاران می‌دهد و همچنین می‌توانند امنیت دارایی دیجیتال‌شان را خود به دست بگیرند، اما قانون‌گذاران هنوز این صندوق را تصویب نمی‌کنند.

نظر گلدمن ساکس این است که مرتبط بودن به سهام شرکت‌ها به جای ارز‌های دیجیتال، ممکن است شانس موفقیت بیشتری داشته باشد.

گلدمن می‌گوید: این صندوق متناسب با «عملکرد مالی غیرمتمرکز و شاخص بلاکچین» طراحی خواهد شد.

چارلی شرمن (Charlie Shrem) می‌گوید: صندوق DeFi گلدمن ساکس فقط شامل شرکت‌های قانونی است و هیچ شرکت بومی ارز دیجیتال ندارد. آن‌ها سعی می‌کنند مردم را فریب دهند که ما در حال حاضر خدمات مالی غیرمتمرکز داریم. پول را درست کنید، دنیا را درست کنید.

او ادامه داد که فناوری Blockchain Solactive دارای رقیب‌های مهمی مانند نوکیا، فیس بوک، شرکت مادر گوگل Alphabet، شرکت Mastercard و Paypal است. برخی از این شرکت‌ها از جمله Facebook و Paypal طرح‌ها یا پروژه‌های ارز دیجیتال و بلاکچین دارند. علاوه بر این، استقبال آن‌ها از پروژه‌های DeFi که واسطه‌هایی مانند موسسات مالی و شرکت‌های بزرگ را از فرایند‌های بانکداری، وام‌دهی و تجارت خارج می‌کند، مشکوک است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر