بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
شرکت پارس دارو در آمارهای تیرماه خود تمرکز ویژه‌ای بر قرص و کپسول داشته و توانست رقمی معادل ۳۲میلیارد تومان در لیست‌های این شرکت از این محصولات به ثبت رساند.
کد خبر : ۲۴۵۰۲۵

پارس دارو از نسخه های فروش 4میلیاردتومان درآمد داشت/ سقف تسهیلات این داروساز باردیگر رشد کرد

به گزارش گروه تحقیق بورس‌نیوز، گزارش تیرماه شرکت پارس دارو حاکی از آن بوده که این شرکت فروشی بالغ بر ۴۵ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان را بدست آورده و سهم عمده این سبد فروش را هم قرص و کپسول‌های این شرکت، تشکیل داده است.

با نگاهی به آمار‌های این شرکت می‌توان دریافت که در بخش پر فروش‌های قرص و کپسول، رقمی معادل ۳۲میلیارد تومان در لیست‌های این شرکت به ثبت رسیده است.

فروش دوره ۳ ماهه زیر ذره بین رفت

"دپارس" در دوره ۳ ماهه منتهی به خردادماه با توانست رکورد فروش سالانه خود در مدت زمان ذکر شده را شکسته و فروش به نزدیکی ۴ میلیارد تومان، مجموع فروش را به عدد ۱۰۶ میلیاردتومانی برساند.

بر اساس آمار‌های منتشر شده سال ۹۹، میزان سود ناخالص این داروساز در حدود ۴۳ میلیارد تومان بوده که این آمار برای سال جاری، رشد ۵ میلیارد و ۴۱۴ میلیون تومانی را ثبت کرده و توانسته رقم ۴۸ میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومانی را برای سهامداران از خود برجای بگذارد.

نسخه‌هایی که هزینه‌های مالی بر روی آن ثبت شد

بر پایه این گزارش، هزینه‌های مالی این شرکت در مدت زمان سال ۹۹ بر عددی بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۸۷ میلیون تومان ایستاده بود اما؛ بر اساس گزارش‌های سه ماهه اخیر منتهی به خردادماه، این عدد با رشد حدود ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی به عدد ۱۰ میلیارد و ۹۲۸ میلیونی رسیده است.

سود خالصی که از دارو‌های این شرکت، کاسته شد!

در مقایسه آمار‌های سالانه باید به این نکته نیز اشاره داشت که پارس دارو توانسته بود در سه ماهه نخست سال ۹۹ سود خالص ۲۷ میلیارد و ۸۹۹ میلیون تومانی را در آمار‌ها از خود بر جای بگذارد، ولی با توجه به شرایط کرونایی و نیاز جامعه به دارو، سود خالص این شرکت با کاهش ۲ میلیارد و ۵۶۷ میلیارد تومانی، سهامداران خود را دارو واجب کرد!

شاید افزایش دریافت تسهیلات این شرکت نیز با توجه به کاهش سود خالص چندان بی‌ارتباط نباشد چراکه دارو‌ها و ارزی که از حوزه دارو به سمت نیمایی شدن پیش رفت اصولا به نفع داروسازان بود، ولی "دپارس" گفتمان دیگری را در این مورد از خود برجای گذاشت.

با نگاهی به آمار‌های تسهیلاتی این شرکت می‌توان رقم ۱۶۵ میلیارد تومانی را در سال گذشته و طی سه ماهه نخست سال مشاهده کرد اما؛ این آمار برای مدت مشابه سال جاری رشدسرسام آور ۵۱ میلیاردتومانی را داشته و سقف تسهیلات مالی را به ۲۱۶ میلیارد تومان رسانده است.

در پایان باید به این نکته نیز اشاره داشت که سود انباشته این شرکت در مدت زمان سه ماهه نخست، ۳۸۶ میلیاردتومان تومان بوده و البته با رشد ۲۵ میلیاردتومانی که این داروساز به ثبت رساند، میزان سود انباشته در این مدت به ۴۱۱ میلیارد تومان بالغ شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر