بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
قیمت نفت آمریکا تحت تاثیر نگرانیها نسبت به شیوع ویروس کرونای دلتا در کشورهای مصرف کننده بزرگ، در معاملات روز جاری برای سومین روز کاهش یافت اما نفت برنت تقریبا تغییری نداشت.
کد خبر : ۲۴۵۱۸۳

کاهش قیمت نفت +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با هفت سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، به ۷۰ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت با یک سنت افزایش، به ۷۲ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید.



نفت برنت روز سه شنبه به پایینترین حد از ۲۱ ژوییه نزول کرد، اما تا زمان بسته شدن معاملات، موفق شد بخشی از ریزش قیمتی که داشت را جبران کند.

آمریکا و چین که بزرگترین مصرف کنندگان نفت جهان هستند، با شیوع سریع ویروس به شدت مسری کرونای دلتا دست و پنجه نرم می‌کنند و تحلیلگران نگرانند جدیدترین موج ابتلا به تقاضا برای سوخت در هر دو کشور لطمه بزند.

گروه بانکی ANZ در یادداشتی اعلام کرد ضعف فصلی فعالیت اقتصادی در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به کرونای دلتا در فضای بازار تاثیر منفی داشته است. تقریبا نیمی از استان‌های چین با شیوع جدیدترین نوع جهش یافته ویروس کرونا روبرو شده اند. این رویداد در اوج فصل سفر‌های تابستانی روی می‌دهد و احتمالا تقاضا برای نفت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در چین شیوع کرونای دلتا از بخش‌های ساحلی به شهر‌های سرزمین اصلی، باعث شده است مقامات تدابیر قرنطینه سخت گیرانه‌ای را برای تحت کنترل درآوردن این بیماری به اجرا بگذارند.

در این بین، نگرانی‌های ژئوپلیتیکی در منطقه خلیج فارس ممکن است تا حدودی نگرانی‌های مربوط به تقاضا را تحت الشعاع خود قرار دهد. روز سه شنبه اخباری از حادثه نامشخص برای چند نفتکش در آب‌های نزدیک امارات متحده عربی گزارش شد. این دومین حادثه مربوط به نفتکش‌ها است که از جمعه گذشته تاکنون در منطقه اتفاق افتاده است. آمریکا و انگلیس ایران را عامل حادثه قبلی معرفی کردند در حالی که ایران ادعا‌های مذکور را تکذیب و محکوم کرد.

بر اساس گزارش رویترز، آمار ذخایر آمریکا هم از قیمت‌ها پشتیبانی کرد. طبق گزارش روز سه شنبه موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۳۰ ژوییه، به میزان ۸۷۹ هزار بشکه کاهش یافت. ذخایر بنزین ۵.۸ میلیون بشکه و ذخایر سوخت‌های دیگر ۷۱۷ هزار بشکه کاهش داشت. آمار رسمی بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر