بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
مدیرنهادهای مالی فرابورس ایران خبر داد:

دریافت مجوز تامین مالی ۵ طرح نوپا در فرابورس

دریافت مجوز تامین مالی ۵ طرح نوپا در فرابورس
مدیر نهاد‌های مالی فرابورس ایران گفت: ۴ کسب و کار نوپا از طریق سکو‌های تامین مالی در فرابورس، اقدام به جمع آوری وجوه برای راه اندازی کسب و کار کردند.
کد خبر : ۲۴۶۰۳۰

تامین مالی در فرابورس+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، عارف علیقلی‌پور، مدیر نهاد‌های مالی فرابورس ایران درباره تامین مالی جمعی در فرابورس اظهار کرد: در فرابورس کسب و کار‌های نوپا می‌توانند با استفاده از سکو‌های تامین مالی، اقدام به جمع آوری منابع مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب و کار کنند.



وی افزود: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد، فرابورس اقدام به ایجاد ابزاری نوین برای حمایت از کسب و کار‌های نوپا کرده است.

علیقلی پور ادامه داد: در فرابورس ۵ طرح مجوز جمع آوری منابع مالی از طریق ابزار تامین مالی جمعی دریافت کردند که از این تعداد ۴ طرح موفق به جمع آوری وجوه شده و یک طرح تامین مالی و وجوه حاصل از آن به سرمایه گذاران پرداخت شد و ۳ طرح دیگر نیز در حال جمع آوری پول از طریق سکوی مالی است و تا یکسال فرصت دارند پول را به مردم بازگردانند.

مدیر نهاد‌های مالی فرابورس ایران خاطرنشان کرد: مردم براساس فراخوان سکو‌های تامین مالی، با طرح‌ها آشنا می‌شوند و با بررسی ارزشمند بودن طرح‌ها، وجوه خود را پرداخت می‌کنند.

وی بیان کرد: تامین مالی برای هر طرح تا سقف ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

علیقلی پور توضیح داد: اکثر کسب و کار‌هایی که انتخاب می‌شوند نوپا هستند و بدلیل نداشتن تراز مالی مناسب و نداشتن اعتبار برای دریافت تسهیلات از بانک ها، نمی‌توانستند طرح‌های خود را به یک کسب و کار تبدیل کنند بر همین اساس با تامین مالی جمعی در فرابورس این شکاف مالی برطرف شده است و مردم با اعتماد به کسب و کار اقدام به سرمایه گذاری می‌کنند.

مدیر نهاد‌های مالی فرابورس ایران با بیان اینکه این ابزار پر ریسک بوده و سرمایه گذاران حتما باید به آن توجه کنند گفت: ضمانتنامه‌هایی در نظر گرفته شده، اما مردم برای سرمایه‌گذاری باید در نظر داشته باشند که این ابزار، پر ریسک است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر