بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
کد خبر : ۲۴۶۰۶۷


حمید رضاسعیدی عزیز کندی معاون برنامه ریزی و توسعه هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه خبر داد:
با توجه به هدف افزایش تولید مس محتوی در شرکت ملی صنایع مس ایران پس از بررسی امکان سنجی فنی و اقتصادی طرح ها و برآورد اولیه و بررسی هایی از این دست، نطفه پروژه در ناحیه کارفرمایی شکل می گیرد که پروژه تولید کنسانتره مس از سرباره یکی از پروژه های بسیار خوب شرکت ملی صنایع مس ایران در تولید مس محتوی می باشد. بخش عمده ای از قیمت تمام شده تولید مس محتوی مرتبط با استخراج ماده معدنی است.
پروژه احداث کارخانه فلوتاسیون سرباره مس خاتون آباد دومین پروژه EPC پس ازشروع احداث کارخانه فلوتاسیون مس سرچشمه است که توسط شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه به انجام خواهد رسید .
طراحی پایه پروژه فلوتاسیون مس سرچشمه پس از انجام تست ها و طراحی مفهومی, توسط شرکت خارجی صورت پذیرفته و طراحی تفصیلی با اتخاذ و اجرای سیاست رسوب دانش فنی و بومی سازی در شرکت مهندسی نیپک که از شرکتهای داخلی و زیر مجموعه هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه است صورت گرفته ست. بخشی از تجهیزات نیز در پروژه فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه که در داخل کشور قابلیت ساخت آن مهیا بوده است توسط شرکت های متخصص داخلی ساخته شده است.
مراحل انجام تست سرباره, طراحی مفهومی و طراحی پایه پیش از واگذاری پروژه به هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه توسط شرکت های ایرانی معتمد (شرکت ملی صنایع مس ایران ) صورت پذیرفته است و حال در مرحله تصمیم گیری در خصوص صحه گذاری مراحل طراحی مفهومی و پایه هستیم که این مهم نیز توسط برخی از دانشگاه ها و شرکت های ایرانی با در نظر گرفتن محدودیت ها و ریسک های مترتب بر آن و نحوه مدیریت ریسک های نامبرده قابل انجام است. با برنامه ریزی های انجام شده و انجام اقدامات اولیه در خصوص جذب منابع پروژه، پیش بینی این شرکت بمنظور شروع پروژه پس از انجام اقدامات مقدماتی و زود هنگام پروژه و با در نظر گرفتن فعالیت های موازی برنامه ریزی شده، ابتدای شهریور ماه سال جاری است. بمنظور پیشبرد اقدامات پروژه تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۲ پروژه مذکور به بهره برداری خواهد رسید.
بزرگترین مخاطره برای پیمانکار توقف و ایجاد کندی از سوی کارفرما است که منجر به زیان با ابعاد مختلف در ناحیه پیمانکاری می باشد که شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه تاکنون و در طی دوران همکاری با شرکت ملی صنایع مس ایران با این مشکل مواجه نگردیده است. از طرفی شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه با دو رویکرد تقویت شرکت های داخل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه و چابک سازی انجام پروژه ها اقدام به تقویت بنیادی ساختار در این خصوص کرده است. از طرفی شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه با دو رویکرد تقویت شرکت های داخل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه و چابک سازی انجام پروژه ها اقدام به تقویت بنیادی ساختار در این خصوص کرده است .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر