بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در موافقت با برنامه های فاطمی امین؛

وزیر پیشنهادی صمت، دارای روحیه جهادی و فسادستیز است

وزیر پیشنهادی صمت، دارای روحیه جهادی و فسادستیز است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دارای روحیه جهادی و فسادستیز است و در مقابل کسانی که در شبکه فساد حضور پیدا کردند، می‌ایستد. لازمه مبارزه با فساد اقتصادی رأی نمایندگان است که وی بتواند با پشتوانه قوی با فساد مبارزه کند.
کد خبر : ۲۴۶۱۰۲

بهروزی فر+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، خلیل بهروزی فر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: با توجه به مشکلات معیشتی که در دولت یازدهم و دوازدهم به وجود آمد، نمایندگان نگران این موضوع هستند و از دغدغه‌هایشان می‌گویند، اما فاطمی‌امین با برنامه‌ریزی این مشکلات را حل خواهد کرد.



نماینده مردم فومن و شفت در خانه ملت افزود: در موضوع کالا‌های اساسی در حوزه کشاورزی این کالا‌ها با ارز تأمین می‌شود و این موضوعات به وزارت جهاد مرتبط می‌شود.

وی به ویژگی‌های فردی وزیر پیشنهادی صمت اشاره کرد و ادامه داد: فاطمی امین بسیار خروجی‌گرا و نتیجه‌محور است و حرف کلی نمی‌زند، کلی‌گویی نمی‌کند و پروژه‌ها را تعریف کرده و پروژه‌ها بر اساس زمان و مکان مشخص شده و از آنجا که پروژه‌ها و برنامه‌ها را تعریف کرده است مجلس می‌تواند با بعد نظارتی خود تمام این پروژه‌ها را پیگیری کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اشراف کامل وزیر پیشنهادی بر روی موضوعات اقتصادی، تصریح کرد: وی دارای چارچوب و ضوابط کاری مشخص و با برنامه است و اعتقاد عمیق به سیستم کنترل، نظارت و پایش دارد و همه را برای تحقق این موضوع بسیج می‌کند؛ عضو فعال تیم آقای رئیسی بوده است.

بهروزی‌فر بیان کرد: فاطمی امین پاکدست، ساده زیست، مومن، انقلابی، متعهد و متخصص و دارای تجارب بسیاری است. وی هم در بخش صنعت تجربه دارد و هم تجارت، اتکاء قاطعانه به اصول و ارزش‌های انقلابی دارد و دارای فرهنگ بسیجی است و دیدگاه وی فرهنگ ایثار، فداکاری، میدانی و جنگ با اقتصاد است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: وی دارای روحیه جهادی و فسادستیز است و در مقابل کسانی که در شبکه فساد حضور پیدا کردند، می‌ایستد. لازمه مبارزه با فساد اقتصادی رأی نمایندگان است که وی بتواند با پشتوانه قوی با فساد مبارزه کند.

وی با اشاره به برنامه‌های اشاره شده از سوی وزیر پیشنهادی صمت مطرح کرد: ساختار و محتوای برنامه ارائه شده ناشی از مشکلات اصلی صنعت، معدن و تجارت است و با اسناد بالادستی مطابقت دارد. برنامه وی جامعیت دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وی برنامه خود را به صورت عملیاتی وزارت صمت را در ۵ طرح تقسیم‌بندی کرده است، کوتاه‌مدت، بلندمدت و تحولی، برنامه‌های بخشی مانند خودرو، معدن، لوازم خانگی، ماشین آلات کشاورزی، برنامه‌های استانی و شهرستانی، برنامه‌های بین‌المللی که کشور‌ها را در ۴ گروه تقسیم‌بندی و اولویت‌بندی کرده است.

بهروزی‌فر با اشاره به محتوای برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت مطرح کرد: پیش‌بینی افزایش چشمگیر صادرات غیرنفتی به میزان دو برابر طی ۴ سال، تنوع‌بخشی به روش‌های تجاری از جمله تأمین ارز به روش تهاتر، واردات اقلام ضروری در مقابل صادرات و یا با استفاده از ارز اشخاص، ایجاد کانال بانکی با کشور‌های اولویت‌دار و هدف و کشور‌های همسایه، استفاده از ظرفیت معاهده‌های چند جانبه مانند اوراسیا، انعقاد قرارداد قرنطینه کشاورزی با کشور‌های هدف، رفع کارگاه‌های لجستیکی و مسیر‌های حمل و نقل با کشور‌های کم تأثیر در تحریم از جمله برنامه‌های فاطمی امین است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به اهداف و راهبرد‌های فاطمی امین در برنامه‌های خود افزود: رشد ارزش افزوده صنعت حدود ۶.۲ درصد، رشد ارزش افزوده معدن ۱۰.۵ درصد، رشد ارزش افزوده بازرگانی ۱.۵ درصد، اشتغال ۱۳ میلیون نفر، تولید خودرو ۳ میلیون دستگاه، تولید لوازم خانگی بزرگ ۲۴ میلیون دستگاه، حفاری‌های اکتشافی معادن ۲ میلیون متر، استخراج معادن ۷۰۰ میلیون تن، صادرات غیرنفتی ۷۰.۱ میلیارد دلار، پوشش یکپارچه و رهگیری و ردیابی کالا‌ها ۹۰ درصد از اهداف فاطمی امین است، نتیجه‌گیری اقتصادی به رتبه ۴۰ خواهد رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر