بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
رشد حجم معاملات توکن های  NFT در بازار محبوب اوپن سی
حجم معاملات توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) در بازار محبوب اوپن سی (OpenSea) و همچنین، حجم معاملات تعدادی از کلکسیون‌های دیجیتالی از جمله کریپتو پانکس (CryptoPunks)، آرت بلاکس (Art Blocks)، بورد ایپز (Bored Apes) و غیره، رشد چشمگیری را تجربه کردند و به اوج خود رسیدند.
کد خبر : ۲۴۶۲۱۸

معاملات توکن های  NFT + بورس نیوزرشد حجم معاملات توکن های  NFT در بازار محبوب اوپن سی

به گزارش بورس نیوز، حجم معاملات توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) در بازار محبوب اوپن سی (OpenSea) و همچنین، حجم معاملات تعدادی از کلکسیون‌های دیجیتالی از جمله کریپتو پانکس (CryptoPunks)، آرت بلاکس (Art Blocks)، بورد ایپز (Bored Apes) و غیره، رشد چشمگیری را تجربه کردند و به اوج خود رسیدند.



بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم تحلیلی دون آنالیتیکس (Dune Analytics)، حجم معاملات بازار محبوب اوپن سی که چندین رکورد روزانه متوالی را در ماه جاری ثبت کرده بود، روز گذشته به اوج تاریخی خود در ۱۹۴٫۶ میلیون دلار رسید. این رقم در مقایسه با رکورد قبلی ۱۲۵ میلیون دلاری، یک جهش بزرگ به شمار می‌رود. به این ترتیب، حجم معاملات ماهانه این بازار در ماه آگوست نیز به بیش از ۱٫۸۳ میلیارد دلار رسیده که بیش از پنج برابر رکورد قبلی ۳۲۵ میلیون دلاری آن در ماه ژوئیه است.

توکن‌های NFT مانند یک سند مالکیت برای یک آیتم دیجیتالی منحصربه‌فرد عمل می‌کنند که توسط بلاکچین قابل تأیید هستند. تعداد و انواع توکن‌های NFT موجود در بازار روز به روز در حال افزایش است. به عنوان مثال، یک توکن NFT می‌تواند نماینده دیجیتالی یک تصویر یا نقاشی، یک فایل ویدئویی یا یک تصویر متحرک، یک آیتم بازی‌های ویدئویی و غیره، باشد.

در کنار رشد مداوم فعالیت‌ها در بازار مبتنی بر اتریوم اوپن سی، چندین کلکسیون محبوب NFT نیز روز دوشنبه به بالاترین سطح معاملات خود رسیدند. مجموعه توکن‌های کریپتو پانکس که پس از انتشار خبر خرید یکی از پانک‌ها توسط غول خدمات مالی ویزا (Visa) رشد چشمگیری را تجربه کرد، پیشتاز این میدان است.

به گزارش پلتفرم کریپتو اسلم (CryptoSlam)، حجم معاملات توکن‌های کریپتو پانکس روز دوشنبه با یک رشد ۱،۱۱۴ درصدی به اوج ۱۰۱٫۴ میلیون دلار اتریوم (ETH) رسید.

طبق گزارش‌ها، حجم معاملات این کلکسیون در ماه آگوست ۳۷۰ میلیون دلار و از زمان راه‌اندازی آن در سال ۲۰۱۷ میلادی، در مجموع ۸۷۰ میلیون دلار بوده است.

در همین راستا، الکس سوانویک (Alex Svanevik)، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال نانسن (Nansen)، می‌گوید:

خرید یکی از توکن‌های کلکسیون کریپتو پانکس توسط ویزا، نقطه عطف بزرگی برای این صنعت است و نشان می‌دهد که توکن‌های NFT در بازار‌های اصلی مشروعیت پیدا می‌کنند.

از سوی دیگر، پلتفرم گیمینگ مبتنی بر اتریوم اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) نیز که یکی از پلتفرم‌های پیشرو در بخش توکن‌های NFT به شمار می‌رود، همچنان به فروش سرسام‌آور توکن‌های NFT خود که از اوایل تابستان آغاز شده بود، ادامه می‌دهد. فروش ۲۲٫۸ میلیون دلار از توکن‌های NFT اکسی اینفینیتی در روز دوشنبه، حجم کلی معاملات این بازی را در ماه آگوست به بیش از ۶۹۱ میلیون دلار و در مجموع به ۱٫۵۲ میلیارد دلار رساند.

اگرچه بازی‌های بلاکچینی زیادی به بازار عرضه شده‌اند، اما هیچ بازی رمزارزی دیگری تاکنون نتوانسته اکسی اینفینیتی را پشت سر بگذارد.

اعداد و ارقام منتشرشده برای اوپن سی، اکسی اینفینیتی و سایر مجموعه‌ها نشان می‌دهند که حجم معاملات توکن‌های NFT در سه ماهه سوم سال جاری مطمئناً از کل حجم معاملات آن‌ها در نیمه اول سال، بیشتر خواهد بود. البته این نکته را نیز باید خاطرنشان کرد که بازار توکن‌های NFT هنوز آنقدر جدید و بی‌ثبات است که نمی‌توان پیش‌بینی کرد در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر