بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
ارزش معاملاتی سهام در مردادماه تقریبا ثابت ماند
فعالان بازار سرمایه درگیلان تیرماه امسال ۱۲ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال معامله کردند که این میزان در مرداد به بیش از ۱۱ هزار و ۲۵ میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۲۴۶۴۵۵

بازار سرمایه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، کفه ترازو ارزش معاملاتی سهام نیز مردادماه تقریبا با اندکی فاصله ثابت ماند و پنج هزار و ۷۸۹ میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال سهم خریداری و پنج هزار و ۲۳۵ میلیارد و ۴۹۸ ریال سهم نیز فروخته شد.



همچنین طی ماه گذشته بازار بورس منطقه‌ای گیلان در تعداد سهام معاملاتی نیز با کاهش بیش از ۲۲ درصدی مواجه شد و از ۹۵۶ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۹۵۸ سهم در تیرماه به ۷۸۲ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۲۰۹ سهم در مردادماه رسید.

اما از نظر تعداد سهام معاملاتی شاهد فاصله محسوس خرید و فروش در بازار بورس گیلان بودیم که ۵۷ درصد سهام معامله شده در سبد خرید و ۴۳ درصد نیز در سبد فروش قرار گرفت. به طور دقیق‌تر در این مدت تعداد ۴۴۹ میلیون و ۴۷ هزار و ۵۷۷ سهم خریداری و ۳۳۳ میلیون و ۷۵۶ هزار و ۶۳۲ سهم فروخته شده است.

مردادماه امسال شرکت‌های صندوق سرمایه گذاری در بالای جدول معاملاتی قرار گرفتند و بیشترین ارزش معاملاتی فعالان بازار سرمایه در گیلان را به خود اختصاص دادند.

شرکت‌های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت فیروزه آسیا، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان و اوراق مرابحه عام دولت طی یک ماه کاری مردادماه از بیشترین استقبال سهامداران برای خرید و فروش مواجه شدند.

حافظ محفوظی، سرپرست تالار منطقه‌ای گیلان درباره وضعیت بازار سرمایه استان  گیلان خاطرنشان کرد: افزایش معاملاتی طی تیرماه بیشتر ناشی معاملات هیجانی بازار است که در فقدان اعتماد صاحبان سرمایه به بازار‌های موازی اتفاق افتاد.

وی عقب نشینی بازار طی مردادماه را نیز ناشی از معرفی کابینه و نامعلوم بودن تیم اقتصادی دولت دانست و افزود: طبیعی است در چنین شرایطی فعالان بازار سرمایه دست به عصا و با محافظه کاری بیشتر حرکت کنند.

سرپرست تالار منطقه ای گیلان با اشاره به ساکن شدن آرامش در بازار گفت: رفته رفته انتظار داریم بازار به وضعیت عادی بازگشته و هم اکنون نیز نشانه‌هایی از اعتماد بیشتر سرمایه گذاران خرد و ورود بیشتر نقدینگی به بازار دیده می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
لابی‌گری برای صندلی مدیریت سازمان بورس، ممنوع!
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

لابی‌گری برای صندلی مدیریت سازمان بورس، ممنوع!

مجوز تاسیس شرکت کارگزاری جدید صادرشد
با تصویب هیات مدیره سازمان بورس پس از ۱۲ سال؛

مجوز تاسیس شرکت کارگزاری جدید صادرشد

ارسال نظر