بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه مطرح شد؛

نخستین صادات آهن اسفنجی " فجهان "در ۷ سال گذشته

نخستین صادات آهن اسفنجی
مدیرعامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان گفت:در دی‌ ماه ۹۳ همزمان با تولید، به دلیل کیفیت بالا و استاندارد، نخستین صادرات آهن اسفنجی را داشتیم و طی سه سال اخیر، میلگرد در بورس کالا عرضه می‌شود و رقابت خوبی برای خرید شکل گرفته است.
کد خبر : ۲۴۶۷۱۵

مدیرعامل فجهان+بورس نیوز

نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در آستانه عرضه اولیه سهام شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان با حضور مدیران این شرکت برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست علی عباسلو، مدیرعامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان با اشاره به اینکه این مجتمع سرمایه ۴ هزار میلیارد تومانی دارد، اظهار کرد: شرکت جهان فولاد سیرجان پس از دوره فعالیت نزدیک به ۱۳ ساله خود، امروز به مرحله پذیرش و عرضه اولیه سهام در فرابورس رسیده است.

وی افزود: در دی‌ ماه ۹۳ همزمان با تولید، به دلیل کیفیت بالا و استاندارد، نخستین صادرات آهن اسفنجی را داشتیم و طی سه سال اخیر، میلگرد در بورس کالا عرضه می‌شود و رقابت خوبی برای خرید شکل گرفته است.

مدیرعامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان ادامه داد: در کارخانه نورد، اصلاحات توسعه‌ای در حال انجام بوده و قراردادی با شرکت ایتالیایی برای این طرح توسعه منعقد کرده‌ایم.

عباسلو با اشاره به اینکه روند افزایش سرمایه این شرکت همواره رو به بالا بوده خاطرنشان کرد: این روند افریشی از ۴۷ میلیارد تومان در سال ۸۹ شروع شده و به طور مداوم نیز صعودی بوده که به دلیل طرح‌های توسعه‌ای، روند افزایش سرمایه همچنان ادامه‌دار خواهد بود.

همچنین، علی نوروزی، مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی نوآوران امین به عنوان مشاور عرضه و ارزش‌گذار سهام شرکت جهان فولاد سیرجان بیان کرد: کل زنجیره محصول در مجموعه جهان فولاد سیرجان تولید می‌شود و دارای ترکیب سهامداری بسیار خوبی است به طوری که مجموعه ملی مس و گل‌گهر از سهامداران این مجموعه هستند، این موارد به عنوان مزیت‌های مهم و مورد توجه در ارزش‌گذاری سهام «فجهان» بود.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد سودآوری نیز در ارزش‌گذاری فجهان در نظر گرفته شده است. در عین حال مفروضات اصلی شامل نرخ دلار ۲۲ هزار تومان و نرخ رشد سالانه ۲۰ درصد است. ضمن آنکه نرخ تورم ۴۰ درصد برای امسال درنظر گرفته شده است.

نوروزی در ادامه در خصوص سایر ویژگی‌های مدنظر در روند ارزش‌گذاری سهام فجهان گفت: در این ارزش‌گذاری ضریب خرید گندله ۲۵ درصد شمش فولاد، میزان تولید آهن اسفنجی ۹۵۰ تن و شمش ۸۹۰ هزار تن و میلگرد نیز ظرفیت ۴۰۰ هزار تن برای سال جاری مدنظر قرار گرفته است، ضمن آنکه بهای تمام شده هزینه‌های پیمانکاری در منطقه گل‌گهر کاهشی بوده و ما آن را ۳۴ درصد در سال در نظر گرفته‌ایم.

در ادامه، محسن نبوی، نماینده شرکت گل گهر به عنوان سهامدار عمده و متعهد خرید عرضه اولیه فجهان با بیان اینکه گل گهر طی ۱۰ سال گذشته با برنامه‌ریزی جامع در منطقه توانسته بیشترین رشد درآمدی را بین شرکت‌های گروه داشته باشد، گفت: گل گهر سالانه رشد درآمد ۱۶ درصدی داشته و به دنبال طرح جامع منطقه، شرکت‌های مختلفی را راه‌اندازی کرده و از سنگ آهن تا نورد را در کنار هم قرار داده است. در دهه پیش رو نیز این برنامه توسعه‌ای را در سایر مناطق کشور ادامه خواهیم داد. همچنین ساخت دو نیروگاه در منطقه گل گهر پیگیری می‌شود.

نبوی در ادامه در خصوص شرکت فجهان، گفت: تامین برق آب و گاز از مزیت‌های مهم فولاد سیرجان است و از دیگر نقاط قوت جهان فولاد، بحث تامین خوراک است که بر عهده گل گهر است. از سوی دیگر رشد تکنولوژی در منطقه و شرکت جهان فولاد دنبال می‌شود و در مجموع، این مجتمع یکی از شرکت‌های پرپتانسیل زیرمجموعه گل گهر است و با ورود آن به بازار سرمایه، از سهام آن حمایت می‌کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر