بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
شیپورچی بازی از جیب سهامدار...
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به سهامدارانی که برای دریافت حق و حقوق شان کفش آهنی سفارش داده اند و دلالانی که نگران کاهش سودشان در بازار خودرو هستند و...
کد خبر : ۲۴۶۷۹۸

۵

به گزارش بورس نیوز، این روزها دریافت سود مجامع و وجه حاصل از فروش حق تقدم های استفاده نشده و پرداخت مبلغ اسمی حق تقدم ها در زمان افزایش سرمایه شرکت ها از محل آورده نقدی، معضلی برای سهامداران شده! کافی است ۵،۶ تا سهم متفاوت در سبد سرمایه گذاری هایتان داشته باشید تا ناچار به خرید کفش آهنی شوید و از این بانک به آن بانک بروید و بی نواتر، سهامدارانی که در مناطق دورافتاده تر هستند و شاید بانکی که شرکت برای توزیع سود معرفی کرده، نزدیک شان نباشد... قسمت جالب ماجرا هم مسوولان امور سهام شرکت ها هستند که سمت شان به اندازه سوزنی حمام مادربزرگ ها، دکوری است و کلا تلفن جواب نمی دهند! اصلا چرا سهامدار برای دریافت حق و حقوق قانونی خود، این همه به زحمت بیفتد؟ الزام برای ثبت نام سجام بدون آنکه شرکت ها را ملزم به پرداخت حق سهامداران از این طریق کنند، چه فایده ای دارد؟ کاش یکبار هم که شده، ناشران متخلف جریمه می شدند.

 

دشمنی های مالیاتی

بحث مالیات در بازار خودرو حسابی مخالف تراشی کرده است. دوستان انتقاد دارند که چرا باید مثلا بابت خودروی ۶ میلیارد تومانی خود، ۲۳۰ میلیون تومان مالیات دهند؟ باید دید باز هم بعضی خواص که از برکت تورم هر سال پولدارتر می شوند باز هم پیروز میدان شده و از زیر بار پرداخت مالیات شانه خالی می کنند یا این بار، شعارها رنگ عمل هم به خود خواهند دید. هر چه هست، این بحث مالیاتی می تواند سرمایه گذاری در بازار سرمایه را بیش از قبل جذاب کند.

 

باز بوی واردات می آید یا...

از بهارستان خبر رسیده دو شرکت سامسونگ و ال جی که بعد از تحریم های ترامپ به همکاری شان با ما پشت پا زدند و با ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی کشور ما را ترک کردند، حالا دنبال وارد کردن کالاهایشان به جای پول های بلوکه شده ایران در کره هستند! معلوم نیست این داستان بهانه ای برای شروع دوباره واردات لوازم خانگی است یا... دفعه قبل هم که بحث برجام مطرح شد، وعده آزادسازی منابع بلوکه شده ایران، وعده سرخرمن بود و حداقل ما چیزی از آن ارزهای بلوکه شده، ندیدیم و نشنیدیم؛ خدا کند باز این بار هم وعده ندهند و آخرش سنجاق قفلی وارد کنند! با این حجم سنجاق قفلی که ظاهرا در این سال ها وارد کرده ایم، اگر قرار بود دهان کل دنیا را هم بدوزیم، باز الان اضافه مانده بود.

 

صادرات با کلاه ممنوع!

امروز خبر مجوز صادرات تایر را در بوق و کرنا کردند؛ اما خدا کند مثل دفعه قبل، محصول شان را راهی چین نکنند و دست آخر، با دو تا ایمیل جعلی، سرشان را کلاه بگذارند و پولی پرداخت نکنند!

 

امان از رقابت تبلیغاتی 

بعضی شرکت ها هم هستند که به نوعی در حوزه خود، انحصار دارند و حداکثر ۱ یا ۲ رقیب دارند! محصول شان هم در زندگی مردم لازم است و اصلا برای فروش محصول نیازی به تبلیغات ندارند. بعد معلوم نیست برای چه، هر ساله صدها میلیاردتومان هزینه تبلیغات می کنند! به والله جای این همه هزینه تبلیغات، اندکی تخفیف به مشتریان تان می دادید، رقیبی نداشتید. اصلا کاش یکی می پرسید هزینه این همه تبلیغات از جیب چه کسانی پرداخت می شود؟ مشتری یا سهامدار؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار شرکت شیشه و گاز "کگاز"
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
وبی نواتر ازهمه سهمدارانی هستند که نزدیک به یکساله حق تقدم "شرکت شیشه گاز " خریده اند وجه اونو به حساب شرکت واریز کرده اند ! مثلا قرار بود تازمان مجمع در تیرماه امسال تبدیل به سهم بشه ! اما درشهریور هستیم و نه از حق تقدم ها و افزایش سرمایه خبری هست نه حتا از مجمع عمومی سالانه و نه اداره سهام ونه مدیر عامل ناپیدا و تعویضی ونه از سازمان بورس و ناظرانش که پیشاپیش مبلغ افزایش سرمایه را در صفحه نماد شاید نورچشمی مزبور ثبت فرموده اند و دیگه چه میشود گفت ازین بلبشو و ...
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲
ما سهامداران زهراوی ۶ماهه حق تقدم ۱۰۰اسمی واریز کردیم هنوز حراج نزدند قیمت حق ۶۰۰با ۱۰۰اسمی ۷۰۰تومان قیمت نماد بعد از ۸ماه ۷۰۰این ظلم نیست کی پاسخ گوی سرمایه مردم هست درسته هم نماد و هم حق رو کنترل کنند شاخص مثبت و منفی نماد منفی میخوره
در همین حوالی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۸
اصلا ایجاد سجام برای چی بود و هست!؟ مگر یکی از وظایف اولیه و اصلی ش همین واریز سود سهامدارا از طریق حساب معرفی شده به سجام نبود!؟ واقعا خجالت آره که هنوز برای دریافت سود باید به بانک مراجعه کنی اون هم در این وضعیت اسفبار و کشنده کرونا در کشور ایران!؟ یک بار برای همیشه باید سازمان بورس تمام شرکتهای بورسی رو موظف کنه که سودشون رو از طریق سجام واریز کنند این خواسته زیادیه!؟
سعید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
قربان اون موضوع عدم واریز سود به سجام بسیار مطلب مهمی بود و واقعا میتونه از مشکلات سهامدارن کم کنه..
قنبر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
خب درسته که پول شیرینه وشرکتها با بانکها زدوبند دارند که سود سهامدارها را بانکهابدهند ودرعوض بانکها هوای شرکتها را داشته باشند ،حالا این وسطها سازمان بورس چه عایدی داره که شرکتها را الزام قانونی نمیکنه که سود سهامدارها را به حساب سجام واریز کنند ،نباشه که مرگ سهامدارها با کرونا گرفتن دراثر رفتن به بانک برای گرفتن چندرغازسود سازمان بورس را خوش می‌آید.الله اعلم .