بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
کارشناس بازارسرمایه اظهارکرد:

افشای املاک به نفع شرکت‌های ماده ۱۴۱

افشای املاک به نفع شرکت‌های ماده ۱۴۱
نباید فراموش کرد که بسیاری از شرکت در سال ۹۸ اقدام به افزایش سرمایه داشته و عملا ۸ برابر ارزش جایگزینی خود نیز در حال معامله بودند اما؛ فعلا شرکت‌های ماده ۱۴۱ جزو اهداف اصلی استفاده از چنین اطلاعیه‌هایی نام‌برده می‌شود.
کد خبر : ۲۴۶۸۸۳

فقرایی

به گزارش بورس‌نیوز، حامد فقرایی کارشناس بازار سرمایه در خصوص ریسک‌های بازار اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ریسک‌هایی که این روز‌ها بازار پیشروی خود می‌بیند، آن ریسک نقد شوندگی بوده چراکه پس از ریزش سال ۹۹، بسیاری از سهم‌های بزرگ نشان دادند که به نسبت دیگر سهم‌ها، چندان با چنین ریسکی مواجه نیستند و حداقل اگر در صف فروش بمانند، این قفل صف‌ها برای شرکت‌ها بزرگ زودتر باز می‌شود.

وی ادامه داد: گرایش به سهم‌های بزرگ، باعث رشد شاخص کل شده بوده و امروز این گرایش و جریان پول به‌سوی سهم‌های کوچک‌تر رفته و شاخص هم‌وزن را سبز نگاه داشته است اما؛ رویکرد محتاطانه‌تری را باید به نسبت سهم‌های کوچک‌تر بازار گرفت و استراتژی دقیق‌تری را برای آن‌ها طرح‌ریزی کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص ساخت مسکن که جزو وعده‌های دولت سیزدهم بود نیز اشاره داشت و گفت: در حوزه مسکن و رشد ساختوساز‌ها برای اهالی بازار سرمایه پر اهمیت بوده، زیرا بسیاری از شرکت‌ها در بازار به بازار و زنجیره مسکن مرتبط هستند، پس از اعلان این گرایش دولت به‌سوی مسکن، گروه‌هایی نظیر کاشی و سرامیک هم به جنبوجوش افتادهاند تا از رشد تولید و فروش و البته از سهم خود در بازار سرمایه جا نمانند.

فقرایی از سوی دیگر با اشاره به اینکه معمولا ورود جریان پول به سهم‌های کوچک توسط افرادی بوده که پول درشت دارند، تصریح کرد: سهامداران باید توجه داشته باشند که اگر بدون آگاهی به سهم‌های کوچک گام گذاشته‌اند اگر سهمی به‌سوی صف فروش سوق داده شود، ابتدا افرادی که با پول‌های زیادی آمده‌اند مواجه خواهند شد و سرمایه‌گذاران خرد پشت این صف قرار می‌گیرند و دچار زیان می‌شوند.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین با اشاره به اطلاعیه سازمان بورس در خصوص افشای املاک شرکت‌ها نیز گفت: معمولا در چنین اطلاعیه‌هایی شرکت‌های مشمول ماده ۱۴۱ و شرکت‌های زیانده برای خروج از چنین وضعیتی اقدام به افزایش سرمایه با چنین راه‌حلی می‌کنند؛ از سوی دیگر، نباید فراموش کرد که بسیاری از شرکت در سال ۹۸ اقدام به افزایش سرمایه داشته و عملا ۸ برابر ارزش جایگزینی خود نیز در حال معامله بودند اما؛ فعلا شرکت‌های ماده ۱۴۱ جزو اهداف اصلی استفاده از چنین اطلاعی‌های نام‌برده می‌شود.

وی درباره رشد شاخص و پیش‌بینی در خصوص آینده تابلوی بورس نیز تأکید کرد: دلار در محدوده تعادلی و تثبیت قرارگرفته و هیجان صعودی و نزولی در آن دیده نمی‌شود و بنابراین تصور می‌شود که شاخص کانال فعلی خود را با سیگنال‌های موجود در بازار ترک کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حیات بورس زیر پوست سهم‌های کوچک
کارشناس بازارسرمایه اظهارکرد:

حیات بورس زیر پوست سهم‌های کوچک

«مشاور سرمایه‌گذاری نوع دوم» نیازمند یک ابلاغیه
یک حقوقدان بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

«مشاور سرمایه‌گذاری نوع دوم» نیازمند یک ابلاغیه

وجه تمایز
مدیرعامل شرکت سبدگردان ویستا در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

وجه تمایز "ویستا" از دیگر صندوق‌ها

ارسال نظر