بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵
پاناما هم به دنبال رسمی کردن بیت کوین است
همزمان با اجرای قانون پذیرش بیت کوین (BTC) به عنوان یک ارز رسمی در السالوادور، کشور دیگری در آمریکای مرکزی در تلاش است تا بتواند استفاده از ارز‌های دیجیتالی همچون بیت کوین و اتریوم (ETH) را به صورت قانونی امکان‌پذیر کند.
کد خبر : ۲۴۶۹۸۹

بیت کوین+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، گابریل سیلوا (Gabriel Silva)، نماینده کنگره پاناما که طرفدار صنعت کریپتو است، با اعلام این خبر در توییتر تأکید کرد که لایحه پیشنهادی جدید می‌تواند کمک شایانی به ایجاد هزاران شغل، جذب سرمایه‌گذاران خارجی به این کشور و همچنین افزایش شفافیت کند.



بر اساس سند پیش‌نویس این لایحه که توسط سیلوا به اشتراک گذاشته شد، قانون جدید قصد دارد دارایی‌های رمزارزی مانند بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت جایگزین برای «هرگونه عملیات مدنی یا تجاری که توسط سیستم حقوقی جمهوری پاناما ممنوع نیست» به رسمیت بشناسد.

نویسندگان این لایحه تأکید دارند که ارز‌های دیجیتال امکان پرداخت سریع و کم‌هزینه را فراهم کرده و به این ترتیب، یک معامله مالی صرف‌نظر از فاصله بین طرفین و حجم معامله، نهایی خواهد شد.

برخلاف دولت السالوادور که کسب و کار‌های محلی را ملزم به پذیرش بیت کوین در کنار دلار ایالات متحده در قبال کالا یا خدمات کرده است، پاناما قصد اجباری کردن پذیرش بیت کوین را ندارد. در عوض، در این لایحه به آزادی استفاده از ارز‌های دیجیتال در پاناما اشاره شده است.

به گفته سیلوا، پیش‌نویس لایحه جدید با همکاری شهروندان پانامایی و تیمی متشکل از کارشناسان صنعت و فناوری تهیه شده است. وی همچنین خاطرنشان کرد:

این قانون با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های مهم ارائه‌شده توسط سازمان‌های بین‌المللی، مانند گروه ویژه اقدام مالی (FATF) نوشته شده است.

در بحبوحه تصمیم السالوادور برای پذیرش بیت کوین به عنوان واحد پول رسمی، کشور‌های بیشتری در آمریکای مرکزی به صنعت ارز‌های دیجیتال روی آورده‌اند.
در همین حال، دولت روسیه بار دیگر موضع منفی خود در مورد پذیرش بیت کوین به عنوان یک ارز رسمی را ابراز کرده است.

به گزارش رویترز، دمیتری پسکوف (Dmitry Peskov)، مشاور رئیس جمهور روسیه، مدعی شد که روسیه دلیلی ندارد بیت کوین را به عنوان ارز قانونی به رسمیت بشناسد. نماینده کاخ کرملین استدلال کرد که همسویی ارز‌های دیجیتال مانند بیت کوین با پول سنتی چیزی جز ضرر برای سیستم مالی و اقتصادی این کشور به همراه نخواهد داشت.

پسکوف اظهار داشت: واضح است که روسیه آمادگی چنین اقداماتی را ندارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر