بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
اجرای طرح احداث یک میلیونی مسکن، تورم‌زا نیست! / جلوی مافیای سایر حوزه ها را بگیرید
احداث هر واحد مسکونی به معنای ایجاد تقاضا در بسیاری از صنایع و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم خواهد بود.
کد خبر : ۲۴۷۲۴۱

اجرای طرح احداث یک میلیون واحد مسکونی، تورم زا نیست!/جلوی مافیای سایر حوزه ها را بگیرید

به گزارش بورس نیوز، طبق اظهارات وزیر راه و شهرسازی از دو هفته آینده اولین گام برای احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی برداشته خواهد شد. این در حالی است که عده‌ای معتقدند در شرایطی که دولت با کسری بودجه مواجه است، اجرای این طرح تورم‌زا خواهد بود.

مجتبی بیگدلی رئیس مجمع ملی صنعت مسکن و ساختمان در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: اجرای طرح احداث سالانه ۱ میلیون واحد مسکونی، نه‌تنها تورم‌زا نخواهد بود؛ بلکه موجب رونق تولید هم خواهد شد.

وی افزود: منشأ تورم، بانک‌های خصوصی و دولتی که مرتباً خلق نقدینگی می‌کنند، سیستم بورس ناکارآمد، مافیای سکه و ارز هستند. در صنعت ساختمان‌سازی، تزریق نقدینگی به‌صورت قطره‌چکانی و در طول یک دوره ۲ الی ۳ ساله انجام می‌شود و این جذب نقدینگی تدریجی، تورم‌زا نیست. اتفاقاً صنعت ساختمان و حوزه احداث مسکن، پناهگاه امنی برای جذب نقدینگی سرگردان خواهد بود. ضمن اینکه در ۸ سال اخیر اقدام خاصی در حوزه تولید مسکن صورت نگرفته و کماکان تورم سنگینی وجود داشته است. اگر دولت از پتانسیل‌های خود استفاده کرده و مافیای بانک، بورس و بیمه را مهار کند، مشکل تورم هم قابل‌کنترل خواهد بود.

این فعال صنعت انبوه‌سازی، ضمن تأکید بر قابلیت‌های این صنعت برای رفع مشکلات بازار مسکن، اظهار کرد: انبوه‌سازان در اجرای این طرح، در کنار دولت خواهند بود و توان تجهیز کارگاه در کمتر از ۴۰ روز و احداث سالانه ۱.۵ میلیون واحد مسکونی را داریم. همان‌طور که در طرح مسکن مهر، با هزینه اندکی حجم قابل‌توجهی مسکن ارزان‌قیمت تولید شد، این بار هم می‌توان مسکن ارزان‌قیمت تولید و عرضه کرد و از بار مشکلات بازار مسکن کاست. اگر دولت به تکالیف خود در حوزه‌های سازمانی عمل کند، می‌توان با هزینه‌ای در حدود ۵ الی ۶ میلیون تومان به ازای هر مترمربع، (بدون احتساب قیمت زمین) مسکن احداث کرد. این هزینه در مقایسه با هزینه‌های رهن و اجاره مسکن در کلان‌شهرها پایین است. علاوه بر این احداث هر واحد مسکونی به معنای ایجاد تقاضا در بسیاری از صنایع و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم خواهد بود.


  • بیشتر بخوانید:

فهرست زمین و ساختمان خود را افشا کنید

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
افشای املاک به نفع شرکت‌های ماده ۱۴۱
کارشناس بازارسرمایه اظهارکرد:

افشای املاک به نفع شرکت‌های ماده ۱۴۱

درز اطلاعات سبدگردان‌ها در کارگزاری‌ها!
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

درز اطلاعات سبدگردان‌ها در کارگزاری‌ها!

حیات بورس زیر پوست سهم‌های کوچک
کارشناس بازارسرمایه اظهارکرد:

حیات بورس زیر پوست سهم‌های کوچک

وجه تمایز
مدیرعامل شرکت سبدگردان ویستا در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

وجه تمایز "ویستا" از دیگر صندوق‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
مافیای بانک، بورس و ....، از مافیای سازندگان مسکن نگفتی که خود از مجموعه آنانی. آیا میزان تورم ناشی از ساخت مسکن مهر آنهم 2 میلیون واحد در طول 10 سال فراموش شده است؟ آیا تورم ناشی از پول پاشی و دادن وام بدون بازگشت به بانک هابرای ساخت مسکن مهر فراموش شده؟ این جمله هم در نوع خود بسیار جالب و تامل برانگیز است: "همانطور که در مسکن مهر با هزینه اندکی حجم قابل توجهی میکن ارزان قیمت تولید شد" ساخت مسکن در جاهای نامناسب که فقط به عنوان مکان خواب از آنها استفاده می شود بدون در نظر گرفتن نیازمندی های یک مکان برای زندگی اجتماعی. باید با وام ارزان قیمت گردن بساز بندازهای وطنی هر چه بیشتر کلفت شده و تورم ناشی از آن مردم این کشور را نابود کند