بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
در راستای توسعه علمی در حوزه مالی امضا شد؛

تفاهم نامه همکاری بین مرکز مالی ایران و انجمن مالی ایران

تفاهم نامه همکاری بین مرکز مالی ایران و انجمن مالی ایران
در راستای توسعه و تحکیم همکاری‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی و ایجاد ارتباط در جهت رفع نیاز‌های پژوهشی و آموزشی تفاهمنامه همکاری بین مرکز مالی ایران و انجمن مالی ایران امضا شد.
کد خبر : ۲۴۷۴۶۷

تفاهم نامه همکاری بین مرکز مالی ایران و انجمن مالی ایران

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران به منظور توسعه و تحکیم همکاری‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی و ایجاد ارتباط مؤثر و فعال و نیز استفاده بهینه از امکانات، استعداد و توانایی‌ها در جهت رفع نیاز‌های پژوهشی و آموزشی تفاهمنامه همکاری بین مرکز مالی ایران و انجمن مالی ایران امضا شد.

همکاری مشترک در انجام پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، توسعه‌ای و راهبردی در قالب طرح‌های پژوهشی، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های تخصصی آموزشی کوتاه مدت ویژه دانشجویان، پژوهشگران، تبادل اطلاعات، اسناد، مدارک، منابع پژوهشی و کتابخانه ای، تعریف و اجرای پروژه‌های علمی و کاربردی از جمله مفاد همکاری این تفاهمنامه خواهد بود.

این نشست با حضور محمد حسین عسگری معاون توسعه بازار بورس انرژی ایران، رضا راعی رییس انجمن مالی ایران، علی نمکی عضو هیئت مدیره و دبیر انجمن مالی ایران و سجاد موحد مدیرعامل مرکز مالی ایران برگزار شد.

رضا راعی، رییس انجمن مالی ایران در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های موجود در انجمن مالی ایران اظهار کرد: این تفاهمنامه موجب ارتقا سطح دانش و پژوهش در حوزه مالی برای کشور خواهد شد همچنین با همکاری مرکز مالی ایران می‌توان در آینده رتبه بندی افراد و شرکت‌های این حوزه را از نظر علمی و آموزشی مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: در انجمن مالی ایران همچنین آزمایشگاه مالی جهت انجام فعالیت‌های پژوهشی تأسیس شده که مطابق این تفاهم نامه دانشجویان و مخاطبان دو مرکز می‌توانند از آن بهره لازم را ببرند.

در ادامه این نشست سجاد موحد، مدیرعامل مرکز مالی ایران با اشاره به ظرفیت‌های موجود بین دو مرکز برای همکاری‌های گسترده خاطرنشان کرد: از سال ۹۵ تا کنون پایگاه داده‌های اطلاعات بازار سرمایه که شامل داده‌های مالی و معاملاتی شرکت‌ها است در مرکز مالی ایران به ثبت رسیده که مطابق این تفاهم نامه دانشجویان و پژوهشگران می‌توانند از این پایگاه داده در جهت پژوهش‌های خود استفاده لازم را ببرند و همچنین این پایگاه داده با توجه به ظرفیت‌های موجود در این تفاهم نامه می‌تواند در آینده کامل‌تر شود.

مدیرعامل مرکز مالی ایران نیز با اشاره به اهداف مرکز مالی ایران در جهت ارتقا دانش مالی موجود در کشور تأکید کرد: مرکز مالی ایران با هدف آموزش، پژوهش و مشاوره به فعالیت می‌پردازد و در حال حاضر دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، بیمه مرکزی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است و تأییدیه این سازمان‌ها را به همراه دارد که این موضوع برای مخاطبان این تفاهمنامه می‌تواند حائز اهمیت باشد.

گفتنی است در پایان مراسم امضا تفاهم نامه بین مرکز مالی ایران و انجمن مالی ایران محمد حسین عسگری، معاون توسعه بازار بورس انرژی ایران و عضو هیات مدیره مرکز مالی ایران با بیان اینکه در این مرکز هیچ محدودیتی در تعریف دوره‌های آموزشی وجود ندارد عنوان کرد: این تفاهم نامه می‌تواند منجر به برگزاری دوره‌های مشترک و به روزی باشد که دانشجویان و پژوهشگران می‌توانند از این دوره‌ها بهره لازم را ببرند.

لازم به ذکر است استفاده از ظرفیت‌های علمی طرفین برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی و اولویت‌های پژوهشی در جهت اهداف مشترک و همچنین بسترسازی انتشار مقالات و آثار تألیفی با مضامین علمی، پژوهشی در حوزه‌های اقتصاد و مالی از دیگر موارد مورد تفاهم مرکز مالی ایران و انجمن مالی ایران است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اقدامات و برنامه های سازمان بورس برای توسعه بازارمشتقات
مدیرنظارت برنهادهای مالی سازمان بورس در نشست بین المللی ابزارمشتقه مطرح کرد:

اقدامات و برنامه های سازمان بورس برای توسعه بازارمشتقات

نشست
گروه پیشگامان دنیای مالی برگزار می کند؛

نشست "ظرفیت ابزارهای مشتقه در مدیریت ریسک بازار ایران"

ارسال نظر