بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
مدیر اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی فولاد مبارکه مطرح کرد؛

پل روگذر راه‌آهن مجتمع فولاد سبا اهداف لجستیک فولاد مبارکه

پل روگذر راه‌آهن مجتمع فولاد سبا اهداف لجستیک فولاد مبارکه
مدیر اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی فولاد مبارکه گفت: پل روگذر راه‌آهن مجتمع فولاد سبا در راستای اهداف لجستیک شرکت فولاد مبارکه و فولاد سبا برای حمل مواد اولیه و ارسال محصولات به تمام کشور با ضریب ایمنی بالا احداث شد که گامی در جهت توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور محسوب می‌شود.
کد خبر : ۲۴۷۵۵۴

فولاد مبارکه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، حمید شجاعی، مدیر اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی فولاد مبارکه اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه در راستای توسعه و تجارت کشور، پل روگذر راه‌آهن مجتمع فولاد سبا واقع در بزرگراه اصفهان-زرین‌شهر را در خردادماه امسال افتتاح کرد تا علاوه بر تسریع روند حمل بار و تأمین مواد اولیه این واحد صنعتی، گره ترافیکی موجود در این راه مواصلاتی برطرف شود و حمل‌ونقل ریلی کشور شاهد یک گام توسعه‌ای دیگر باشد.



وی افزود: توسعه تجارت و صادرات از برنامه‌های اصلی وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت بوده و قطعا یکی از مؤلفه‌های اصلی رونق این بخش، زیرساخت‌های مواصلاتی کشور است؛ در این میان حمل‌ونقل ریلی جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از ارکان توسعه کشور قلمداد می‌شود، اما در ایران کمتر از ۱۰ درصد حمل‌ونقل بار کشور از طریق راه‌آهن انجام می‌شود.

مدیر اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه همواره نقش محوری در توسعه کشور داشته و با احداث پل جدید روگذر راه‌آهن فولاد سبا گامی مؤثر در توسعه زیرساخت ریلی کشور برداشته است، چراکه ۸۰ درصد بار گندله مجتمع فولاد سبا به‌صورت ریلی به این واحد صنعتی حمل می‌شود و عرشه پل بتنی قبلی که در مسیر ۱۰ کیلومتری راه‌آهن مجتمع فولاد سبا به ایستگاه راه‌آهن قرار داشت، در معرض خطر ریزش بود؛ اما شرکت فولاد مبارکه با مدیریت پروژه و زمان‌بندی بسیار فشرده، بدون ایجاد هیچ‌گونه خللی در ترافیک عبوری، توانست در زمان مقرر این پل روگذر را افتتاح کند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت این پروژه خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز منطقه و در جهت تسهیل در فرایند حرکت راه‌آهن استان اصفهان و مجتمع فولاد سبا و درخواست‌های منطقه‌ای در راستای تعریض اتوبان عبوری از زیر خط راه‌آهن و افزایش تردد‌های روزانه قطار‌های حامل مواد خام و محصول و از همه مهم‌تر وضعیت نابسامان پل موجود ریلی مجتمع فولاد سبا بر روی اتوبان اصفهان-زرین‌شهر، شرکت فولاد مبارکه تصمیم گرفت نسبت به ساخت پل جدید با ظرفیتی بالاتر و شرایط مناسب‌تر در مجاورت پل مذکور اقدام کند.

شجاعی بیان کرد: جلسات متعددی در مدت‌زمان محدود با مسئولان راه‌آهن استان اصفهان، شهرستان لنجان و پیمانکار پروژه به‌منظور طراحی و اجرای آن برگزار شد و در نهایت در تاریخ ۲۵ دی‌ماه سال ۱۳۹۹ طرح اولیه پل با توجه به افزایش ظرفیت ترافیک عبوری اتوبان به‌صورت یک دهانه ۴۰ متری مطرح گردید و هم‌زمان با انجام فاز‌های تکمیلی طراحی، در تاریخ ۶ بهمن‌ماه سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شد و در ۹ خردادماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به نقاط قوت این پروژه ادامه داد : این پل برای عبور و مرور قطار‌های حمل بار و محصولات مجتمع فولاد سبا ساخته شده بود و در ابتدا تصمیم بر این بود که سازه پل موجود ترمیم شود، اما برای جلوگیری از تداخل ترافیکی که به همراه داشت، با پیمانکاران وارد مذاکره شدیم و هم‌زمان با عملیات حفاری و احداث شمع ستون‌ها و کوله‌های بتنی در محل عرشه فلزی، پل جدید نیز در کارگاه پیمانکار ساخته و به محل نصب آورده شد.

مدیر اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی فولاد مبارکه با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه با توجه به اهمیت مسائل منطقه‌ای در این پروژه یاری رسانید، تصریح کرد: به دلیل کوچک بودن عرض دهانه پل قدیمی، همواره در این نقطه گره ترافیکی ایجاد می‌شد؛ بنابراین عرض گذر را افزایش دادیم و با توجه به اینکه عرشه پل در جایی دیگر ساخته و مراحل نصب در محل اتصال عرشه پل به سازه بتنی و شمع ستون‌ها انجام شد، عملیات ساخت و نصب در کمترین زمان ممکن انجام گرفت و در نهایت پل را به شرایط بهره‌برداری رساندیم.

وی ادامه داد: با انجام این پروژه عرض مفید زیر پل از ۲۸ متر به ۴۰ متر افزایش یافت و علاوه بر ایجاد یک پل جدید در منطقه گره ترافیکی هم گشوده شد.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر