بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
احداث پارک زنجیره صنایع تکمیلی پلی‌پروپیلن پالایشگاه ایلام
وزیر نفت گفت: وزارت نفت متعهد می‌شود از طریق هلدینگ پترول مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به این طرح کمک کند و با فعال شدن سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، احداث نخستین پارک زنجیره صنایع تکمیلی در این استان آغاز شود و ظرف دو تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.
کد خبر : ۲۴۷۷۱۳

پالایشگاه ایلام+بوسر نیوز

به گزارش بورس نیوز، جواد اوجی، وزیر نفت از سرمایه گذاری بیش از ۲ میلیارد دلاری در بخش پایین‌دست صنعت پتروشیمی در راستای تکمیل زنجیره ارزش در استان ایلام خبر داد و اظهار کرد: بخشی از سرمایه‌های مورد نیاز این برنامه ریزی از طریق وزارت نفت و شرکت‌های تابعه و بخشی از سوی صندوق بازنشستگی نفت و هلدینگ خلیج فارس تامین خواهد شد.



وزیر نفت گفت: به این ترتیب در مجموع چهار میلیارد دلار طی چهار تا پنج سال آینده در طرح‌ها و پروژه‌های صنعت نفت استان ایلام سرمایه‌گذاری خواهد شد که اشتغالزایی، درآمدزایی و خروج از محرومیت استان را به دنبال خواهد داشت.

اوجی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه نخستین پارک زنجیره صنایع تکمیلی پلی‌پروپیلن در استان ایلام و در مجاورت پالایشگاه ایلام احداث خواهد شد، اظهار کرد: وزارت نفت متعهد می‌شود از طریق هلدینگ پترول مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به این طرح کمک کند و با فعال شدن سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، احداث نخستین پارک زنجیره صنایع تکمیلی در این استان آغاز شود و ظرف دو تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه احداث این پارک به ۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که بخشی از سوی وزارت نفت و بخشی از سوی بخش خصوصی و صندوق بازنشستگی نفت تامین می‌شود، افزود: ساخت پارک‌های زنجیره صنایع تکمیلی با ایجاد ارزش افزوده، جلوگیری از خام‌فروشی و اشتغالزایی و به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت کمک می‌کند.

وزیر نفت در ادامه با بیان اینکه لازم است به موازات طرح‌های توسعه‌ای، بحث مسئولیت اجتماعی نیز مورد توجه ویژه باشد، تصریح کرد: ۱۱۷ پروژه مسئولیت اجتماعی با ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در استان ایلام تعریف شده که در این میان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی جاده‌های حادثه‌خیز درنظر گرفته شده است.

اوجی گفت: همچنین سهم چهار درصدی استان از اجرای طرح‌های توسعه‌ای نیز محقق می‌شود و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی از اولویت‌های اصلی وزارت نفت است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در مجمع شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان؛

"پترول"۴۰ تومان سود تقسیم کرد

راه‌اندازی پنج طرح صنعت پتروشیمی در بهار ۱۴۰۰
مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد:

راه‌اندازی پنج طرح صنعت پتروشیمی در بهار ۱۴۰۰

سود ۳.۶۶۶ ریالی هر سهم
نزدیک به ۱۰۰ درصد سود محقق شده از محل فروش سهام شناسایی شد؛

سود ۳.۶۶۶ ریالی هر سهم "پترول" در ۶ماهه نخست

ارسال نظر