بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
عضو هیات مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار:

صورت مالی شرکت‌های تابعه سازمان بورس افشا می‌شود

صورت مالی شرکت‌های تابعه سازمان بورس افشا می‌شود
عضو هیات مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از سامانه جدید برگزاری آزمون حرفه‌ای بازار سرمایه با اشاره به اینکه این سامانه با تلاش شرکت "توسعه مدیریت و آموزش بورس" راه اندازی شده، گفت: با راه اندازی این سامانه، ایراد‌ها و اشکال‌های قدیمی این حوزه در بخش آموزش برطرف می‌شود.
کد خبر : ۲۴۷۸۵۲

بازار سرمایه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مصطفی بهشتی سرشت، عضو هیات مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه در حوزه اطلاع رسانی و خدمات بورس برنامه‌های تحولی پیش‌رو است، اظهارکرد: تمرکز فعایت شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس در گذشته بر اطلاع رسانی بود که در کنار آن تلاش‌های خوب و گسترده‌ای هم در حوزه آموزش و فرهنگسازی صورت می‌گرفت.



وی با تاکید بر آنکه نگاه سازمان در حوزه توسعه یک نگاه تخصص‌محور است، افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار علاقمند است به موضوع‌های تخصصی و حرفه‌ای بیش از دیگر موضوع‌ها پرداخته شود، بنابراین با این رویکرد بحث مربوط به اطلاع رسانی به روابط عمومی سازمان بورس سپرده شد.

بهشتی سرشت با بیان اینکه با سپرده شدن وظیفه اطلاع رسانی به روابط عمومی، تحولی بزرگ از لحاظ ساختاری در این حوزه رقم خورده، ادامه داد: موضوع اطلاع رسانی به دلیل تخصصی بودن آن و نزدیک این فعالیت به از مجموعه شرکت جدا شده و روابط عمومی سازمان عهده دار این مسئولیت شده، اما انتظار می‌رود در حوزه توسعه مدیریت و آموزش بورس، با مدیریت مناسب و رویکردی جدید، به این موضوع بیش از پیش پرداخته شود.

بهشتی با بیان اینکه قرار نیست این مجموعه تبدیل به یک موسسه آموزشی شود، خاطرنشان کرد: همانطور که سازمان بورس یک نهاد ناظر و تنظیم‌گر است، از شرکت "توسعه مدیریت و آموزش بورس" انتظار می‌رود در حوزه آموزش بازار سرمایه نیز تنظیم‌گر و رگلاتور باشد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه موضوع آموزش مخاطبان خاص خود را دارد، بنابراین آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای را مؤسسات حرفه‌ای در این حوزه و برخی دانشگاه‌ها برگزار می‌کنند و همچنین آموزش‌های بدو سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نیز باید در شبکه کارگزاران که متولی آموزش به افراد هستند، ارائه شود.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بخشی از آموزش، آموزش عمومی و فرهنگسازی جامعه است که ممکن است متولی خاصی نداشته باشد، در این رابطه انتظار داریم به این حوزه توجه خاصی صورت گیرد؛ بنابراین ورود ویژه این شرکت به محدوده آموزش به معنی رقابت با سایر موسسات آموزشی نیست.

به گفته بهشتی؛ در بحث مربوط به آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای همچون (MBA) بازار سرمایه و ارائه مجوز‌های جدید، اطلاع رسانی‌های لازم صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه متولیان ارائه این دوره‌ها دانشگاه‌ها و موسسات حرفه‌ای هستند، به طور حتم شرکت مدیریت توسعه و آموزش بورس به عنوان نهاد ناظر و تنظیم‌گر و تسهیل‌گر می‌تواند کمک بسیار خوبی در این حوزه داشته باشد.

بهشتی بیان کرد: در بحث توسعه مدیریت انتظار داریم شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس تجربیات مدیریتی در بازار سرمایه را به اشتراک بگذارد.

وی تاکید کرد: شرکت توسعه مدیریت و آموزش می‌تواند برای اشتراک گذاری این تجربیات پیش قدم شده و فضای مناسبی را بین نهاد‌های مالی در داخل کشور فراهم کرده و مجری و متولی برگزاری تور‌های مدیریتی باشد به طوری که جمعی از مدیران بازار سرمایه، نهاد‌های مالی، فعالان بازار به همت این شرکت با تجربیات سایر کشور‌ها در حوزه بازار سرمایه آشنا شوند.

عضو هیأت مدیره سازمان بورس در بخش دیگری از صحبت‌های خود ادامه داد: سیاست سازمان در قبال شرکت‌های تابعه سیاست شفافیت، تخصص و بهره وری بوده و به دنبال آن هستیم روابط سازمان با شرکت‌های تابعه از جمله این شرکت یک رابطه شفاف همراه با پاسخگویی و کارنامه قابل قبول عملکردی و بهره وری همراه باشد.

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: معتقدیم مجموعه سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی متعلق به مردم است و بهتر است همه در جریان باشند که مراودات به چه صورت تنظیم می‌شود.

وی افزود: مراودات مالی و قراردادی با شرکت‌های تابعه، چون شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس و شرکت رایان بورس تغییر یافته و از این پس مبتنی بر قرارداد‌های مشخص و مبلغ مشخص شده صورت می‌گیرد.

بهشتی سرشت گفت: اگر در سال ۱۴۰۰ صورت‌های مالی سازمان را منتشر شد این نوید را می‌دهم در سال ۱۴۰۱ هم صورت‌های مالی شرکت‌های تابعه را به صورت شفاف منتشر می‌شود و همه فعالان بازار ضمن آشنایی کامل با کارنامه عملکرد و هزینه‌های سازمان به شفافیت برای افزایش بهره‌و وری و بهبود عملکرد کمک خواهند کرد تا فضای بهتر و حرفه‌ای تری در بازار سرمایه ایجاد شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حرکت سهم ها منوط به مهر تایید کدال
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

حرکت سهم ها منوط به مهر تایید کدال

فرایند افزایش سرمایه کوتاه می شود
سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار:

فرایند افزایش سرمایه کوتاه می شود

مدیرعامل کارگزاری آرمون بورس:

"سغدیر" و بازار ۱۵درصدی صادرات

ارسال نظر