بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
سرمایه‌گذاری‌های بازار سرمایه باید به سمت تولید هدایت شود
مجلس شورای اسلامی موظف است سازمان بورس را در مسیر تحقق اهداف اصلی و بنیادی با محور رونق بازار حمایت کند.
کد خبر : ۲۴۸۰۰۷

بازار سرمایه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های بازار بورس و سرمایه باید به سمت تولید هدایت شود تا اعتماد سازی مردم در این بازار بیش از پیش افزایش یابد،  اظهار کرد: به منظور اعتمادسازی بیشتر مردم به بازار، دولتمردان ما موظف هستند تعریف درستی از جایگاه بورس و بازار سرمایه در کشور داشته باشند.



وی بر آموزش سهامداران خرد و ارائه اطلاعات لازم به آنان تاکید کرد و افزود: عدم آموزش‌های لازم به سهامداران خرد و اطلاعات لازم منجر به ضرر و زیان سهامداران می‌شود بنابراین لازم است امروزه به جای شعار دست به عمل زده و بازار را از این دست مسائل نجات دهد.

موسوی لارگانی بر ضرورت مستقل شدن سازمان بورس و اوراق بهادار و عدم وابستگی به دولت نیز اشاره کرد و گفت: اینکه گفته می‌شود بورس باید زیر نظر وزارت اقتصاد نباشد یک شعار نیست بلکه واقعیتی است که باید به حقیقت تبدیل شود و سازمان باید مستقل عمل کند و از وابستگی به دولت خارج شود تا برای سازمان تصمیم گیری نکند.

این نماینده یادآور شد؛ با شفاف سازی در بازار سرمایه می‌توان از وقوع برخی بحران‌ها جلوگیری به عمل آورد به طور مثال شرکتی در بازه زمانی ۴ یا ۵ ساله تعطیلی به یکباره ارزش سهام آن در بازار سرمایه ۵ برابر می‌شود، این موضوعات از جمله مباحثی است که باید به آن رسیدگی کرد.

موسوی لارگانی تصریح کرد: دولت به جای چشم دوختن به سرمایه مردم باید خود جهت تامین بودجه کشور برنامه ریزی کند.

وی در پایان بر جبران خسارت برای حقیقی‌ها و صاحبان سهام‌های خرد تاکید کرد و گفت: این موضوع می‌تواند رونق و اعتماد را به بازار برگرداند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر