بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
خنده های مرغ پخته به علت کرختی بازار
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به شفاف سازی های سلیقه ای و وعده های نه چندان جدی اهالی بهارستان و یک رشد تلخ در...
کد خبر : ۲۴۸۱۴۳

طنز بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه کماکان رمق ندارد و در جا می زند؛ اما نکته جالب توجه اینجاست که بعضی دوستان عادت دارند در توجیه روزهایی که بازار بر وفق مرادشان حرکت نمی کند، بهانه های واهی بیاورند. ربط دادن کرختی بازار به ماینرهای کشف شده در زیرزمین سعادت آباد از آن بهانه هایی است که مرغ پخته را هم به خنده وا می دارد. این بازار پول ندارد و تا وقتی مردم اعتماد نکنند و پول وارد نشود، همین است که هست؛ حالا بنشینید و داستان ببافید...

 

جدی نگیرید 

هر چه ما تلاش می کنیم بی خیال قضیه ماینرها شویم، آقایان نمی گذارند. اهالی بهارستان اعلام کرده اند تحقیق و تفحص خواهند کرد. تا حالا که از این تحقیق و تفحص ها زیاد بوده، ولی ما حداقل نتیجه ای ندیده ایم. این بار قرار است تحقیقات به کجا ختم شود، خدا می داند. اما کلا زیاد جدی نگیرید.

 

شفافیت سلیقه ای ممنوع

دیروز به غافلگیری های بعد از انتشار گزارش جزییات زمین و ساختمان اشاره کردیم؛ امروز تاکید می کنیم که این گزارش ها وقتی جذاب است که شرکت ها هر چه دارند افشا کنند. بعضی شرکت ها، بخشی از زمین هایشان را به بهانه وقفی بودن، معارض داشتن، و یا املاک توثیقی بودن افشا نمی کنند! امیدواریم آقایان فقط بعنوان مشق شب به این گزارش ها نگاه نکنند و حواس شان باشد چیزی از قلم نیفتد!

 

نسخه های دردآور

دوستانمان در صنعت لبنی نسخه پیچیده اند که با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مردم کشورمان فقیر هستند و لبنیات مصرف نمی‌کنند، یارانه علوفه و خوراک دام را مستقیماً و نقدی به آنها پرداخت کنید و اجازه دهیم که قیمت‌ها آزاد شود. این دوستان ادعا کرده اند برای اقشار پنت هاوس نشین اهمیتی ندارد که شیر ۱۰ هزار تومانی را ۳۰ هزار تومان بخرند. نکته اینجاست که هم ما ، هم دوستان در صنعتی لبنی و هم آقایان سیاست‌گذار خوب می‌دانند که دوستان پنت‌هاوس نشین شیر ۱۰ هزار تومانی را ۳۰۰ هزار تومان بخرند هم کک شان نمی‌گزد. اما پرداخت یارانه به اقشار ضعیف هم دوای درد این قشر نیست. پرداخت یارانه چندرغازی و ۳ برابر کردن قیمت ها، فایده ای ندارد. اگر آقایان خیلی نگران سفره های خالی مردم هستند بهتر است فکری به حال قیمت‌های افسارگسیخته ای کنند که چند ماه پیش وعده مهارش را می دادند. شیر که چیزی نیست؛ نان خالی هم در سفره خیلی ها کمرنگ شده است.

 

طنز تلخ پایانی 

و اما طنز تلخ پایانی اینکه اگرچه در اقتصادمان خبری از رشد نیست؛ ولی اختلاسگران عزیز ثابت کرده اند در هر شرایطی، حرکتی رو رشد دارند. اختلاس در ۶ ماهه امسال، از جهت پرونده‌ای ۶۱ درصد، از جهت تعداد متهم ۹۴ درصد و از نظر ارزش ریالی ۳۳۳ درصد نسبت به ۶ ماهه سال گذشته افزایش داشته است!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر