بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
بورس تهران دیروز هم شاهد افت شاخص‌ها بود و هرچند برخی تلاش‌ها را برای بهبود روند معاملات شاهد بودیم اما؛ زوری که فایده نداشت!
کد خبر : ۲۴۸۳۴۵

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز،بورس تهران دیروز هم شاهد افت شاخص‌ها بود و هرچند برخی تلاش‌ها را برای بهبود روند معاملات شاهد بودیم اما؛ زوری که فایده نداشت!

در این میان سهام پالایشگاهی با رهبری شاوان که اطلاعات مثبتی را منتشر کرده بود، نقش مهمی در حمایت‌های بازار داشتند.

بازارسرمایه نیاز به تلاش‌های بیشتری برای بهبود روند معاملات طی روز‌های آینده داشته، زیرا چنین روندی بسیاری از سهامداران خسته و در زیان‌ گیر کرده را از سرمایه‌گذاری و اعتماد به بورس دل‌زده کرده و شاید، اگر بازار روزی معادل پول واقعی ورودی آن‌ها را بازگرداند، آن‌ها سریعا راه خرج را در برگیرند.

این در حالی است که عمده تلاش‌ها معطوف به سهام بزرگ و شاخص‌ساز بوده در نتیجه، شاخص هم وزن بیش از شاخص کل کاهش یافت.

برخی کارشناسان افت این هفته را مربوط به عرضه‌های دولت در سهام و اوراق بدهی دولتی می‌دانند که به خاطر جبران کسری بودجه صورت می‌گیرند.

از سوی دیگر، در تایم دوم معاملات نه تنها از ضرب آهنگ منفی معاملات کم شد، بلکه از میزان منفی‌های شاخص کل نیز کاسته شد و امروز می‌توان در تایم اول وارد فاز مثبت بازار شد.

با این وجود نباید در خرید‌ها عجولانه عمل کرد و خرید را تنها در محدود‌های قیمتی مطمئن مدنظر قرار دهید.

به یاد داشته باشید که کماکان هدف مهم پیش رو همان سطح تقریبی ۱/۵۴۰ میلیون واحد است که به مرور به آن خواهیم رسید.

دلاری که بورس را هدف قرار داد

دلار در بازار آزاد با نوسانات محدودی در سطح ۲۷۵۹۰ تومان در حال معامله بوده و حضور پرقدرت بازارساز در بازار، وعده ازسرگیری مذاکرات وین، خروج برخی شرکت‌های ایرانی از لیست تحریم‌ها، انتصاب رییس جدید بانک‌مرکزی و اظهارات امیر‌عبداللهیان مبنی بر پیش بردن مذاکرات با خرد جمعی بدون کنار گذاشتن غرب، از جمله سیگنال‌های مثبتی است که موجب کاهش قیمت دلار شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
آرش
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
معاملات الگوریتمی بشرط نظارت دقیق یک حیات است برای حفظ روند و رنج مثبت سهام ، ظاهرا جنگ امروز ارزش سهم ها جنگ برنامه نویس هاست !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
✅فریب نخوریم.

یک جریانی کاملاً استقبال می کنند تا جماعت فریب این را بخورند که هر فرودی در بازار را به یک چیز ربط دهند.
جماعت بورسی هم متخصص توجیهات
یک روز تغییر ریس جمهور
یک روز تغییر ریس سازمان بورس
یک روز معاملات الگوریتمی
یک روز تغییر نرخ خوراک
یک روز بازارگردانی
یک روز.....

هر چه به این مسائل بیشتر بپردازیم، نه تنها کمتر نتیجه می گیریم بلکه سر منشا مشکلات را هم سخت تر و تیره تر شناسایی می کنیم.

اینکه شکی نیست این ساختار بازارگردانی در بازار خود نهایت مفسده هست! اصلاً ساختاری که برای بازارگردانی تعریف شده خود بخود ایجاد فساد می کند! حتی اگر نخواهی فساد کنی خودش تراوشات فساد دارد! اما دلیل ریزش بازار این است؟
ناشناس
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
کاملا با این نظر موافقم در تابلو بودن اون بحث دلار خیلی راحت مشخصش می کنه ، دلار به دهم ریال نوسان میده تریبونها شلوغش می کنند که فردا دلاری ها میریزه واقعا مددم محترم به احترام کرامت و شعور خودتون هم شده کمی تامل کنید مگه صادرات نفتی بعنوان مثال دلار و سکه و بیتکوینه لحظه ای تغییر کنه بعدشم اینا سالانه حسابرسی و برآورد میشه بقیه فرضیات مطرحه هم با عرض پوزش البته جفنگیاتی بیش نیست که این عده در شبکه مجازی داره مطرح می کنند ، درود بر شما دوست فهیم و عزیز که درد و نکته بسیار حائز اهمیتی را مطرح کردید✅