بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث را هنگام خرید ماشین فراموش نکنید.
کد خبر : ۲۴۸۵۷۶

بیمه خودرو را برای پاییز ۱۴۰۰ فراموش نکنید!

به گزارش بورس‌نیوز، هر چقدر که بر تعداد خودرو‌ها افزوده می‌شود، به همان نسبت ریسک تصادفات رانندگی نیز افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین بهترین راهکار برای تمامی مالکان خودرو به منظور کاهش هزینه‌های تحمیل شده در اثر بروز حادثه رانندگی، دریافت انواع بیمه خودرو خواهد بود.

در حال حاضر دو نوع بیمه برای خودرو تعریف شده که شامل بیمه شخص ثالث خودرو و بیمه بدنه خودرو است. از میان این دو نوع بیمه خودرو، بیمه مرکزی دریافت بیمه شخص ثالث را به امری ضروری و اجباری تبدیل کرده است.

به این مفهوم که عدم دریافت یا عدم تمدید به موقع بیمه شخص ثالث در سررسید، می‌تواند منجر به جریمه نقدی، دریافت نمره منفی و حتی توقیف خودرو شود؛ بنابراین مالکان خودرو موظف به دریافت بیمه شخص ثالث خواهند بود، اما دریافت بیمه بدنه امری اختیاری است. البته باید یک موضوع را نیز در نظر داشته باشید که در یک حادثه رانندگی، خسارات جانی و مالی وارده به شخص ثالث و راننده خاطی می‌تواند هزینه زیادی را به راننده تحمیل کند.

از طرفی بیمه شخص ثالث تنها خسارات وارده به شخص ثالث را پرداخت خواهد کرد، در چنین شرایطی اگر راننده خاطی برای دریافت بیمه بدنه اقدام نکرده باشد، هزینه تعمیرات خودرو بسته به شدت حادثه می‌تواند سنگین باشد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم علاوه‌بر دریافت بیمه شخص ثالث خودرو، برای دریافت بیمه بدنه نیز اقدام کنید، در این شرایط به صورت کامل در برابر حادثه رانندگی بیمه خواهید شد.

بیمه بدنه خودرو و انواع پوشش‌ها

یکی از انواع بیمه‌هایی که مالکان وسیله نقلیه موتوری خصوصاً خودرو می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند، بیمه بدنه خودرو است. در این نوع بیمه، شخص بیمه‌گزار با توجه به پوشش‌هایی که برای خودروی خود انتخاب می‌کند، مبلغ مشخصی را به عنوان حق بیمه به شرکت بیمه‌گر پرداخت کرده و به این ترتیب خودروی خود را در برابر حوادث و خطرات احتمالی بیمه خواهد کرد. پس از عقد قرارداد بیمه بدنه خودرو، شرکت بیمه‌گر موظف است در صورت بروز حادثه و آسیب مالی به بدنه و قطعات خودروی بیمه شده، خسارات وارده را طبق مفاد بیمه‌نامه پرداخت کند.

پوشش‌های اصلی به عنوان حداقل پوشش یا پایه بیمه بدنه خودرو در نظر گرفته می‌شوند، به این مفهوم که تمام مالکان خودرو در صورت تمایل ابتدا باید پوشش اصلی را دریافت کنند. اما امکان دریافت پوشش‌های الحاقی و اضافی نیز وجود دارد که در ادامه به بررسی هر دو می‌پردازیم.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه خودرو

-سرقت کلی خودرو

-خسارات وارده به بدنه خودرو در زمان نجات سرنشینان پس از حادثه رانندگی

-خسارات وارده بدنه خودرو در زمان انتقال آن به تعمیرگاه پس از حادثه رانندگی

بیمه خودرو را برای پاییز ۱۴۰۰ فراموش نکنید!

-خسارات وارده ناشی از حادثه برای خودرو

خساراتی نظیر افتادن درخت بر روی خودرو، تحت پوشش بیمه بدنه ماشین قرار می‌گیرند.

-خسارات وارده به بدنه خودرو و وسایل یدکی آن در اثر بروز حوادثی، چون انفجار، آتش سوزی و صاعقه

-خسارات وارده به باتری و لاستیک خودرو

پوشش‌های الحاقی یا اضافی بیمه بدنه خودرو

خطرات زیر تحت پوشش اصلی بیمه بدنه ماشین نیستند؛ ولی بیمه گزاران با پرداخت مبلغ اضافی حق‌بیمه از پوشش‌های اضافی (خطرات فرعی) این بیمه‌نامه بهره‌مند می‌شوند:

  • دزدی در جای لوازم خودرو از قبیل رادیو پخش، رینگ، لاستیک، آینه‌ها و سایر لوازم خودرو
  • شکستن شیشه به علتی غیر از خطرات اصلی
  • غرامت عدم استفاده از خودرو درهنگام تعمیرات
  • حوادث طبیعی شامل سیل، زلزله، آتشفشان
  • حوادث ناشی از پاشیدن مواد شیمیایی نظیر اسید و رنگ

نحوه محاسبه نرخ بیمه بدنه

مولفه‌های گوناگونی در محاسبه قیمت بیمه بدنه تاثیرگذار هستند:

بیمه خودرو را برای پاییز ۱۴۰۰ فراموش نکنید!

  • مشخصات خودرو: عواملی نظیر سال ساخت اتومبیل، نوع خودرو، ارزش خودرو و کاربری آن در محاسبه نرخ بیمه‌نامه بدنه نقش پررنگ دارند.
  • پوشش‌های اضافی (تبعی) بیمه بدنه: انتخاب هریک از پوشش‌های اضافی یادشده، مبلغی بر نرخ پایه بیمه بدنه اضافه می‌کند. به بیان دیگر، انتخاب پوشش‌های بیمه‌ای بیشتر با افزایش قیمت بیمه همراه است.
  • تخفیف‌های بیمه بدنه: تخفیفات این بیمه خودرو شامل: تخفیف‌های عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر، تخفیف خرید نقدی، تخفیف ارزش خودرو هستند.

با توجه به تنوع خدمات و پوشش‌های بیمه بدنه، جهت کاهش ریسک‌های رانندگی، خرید آنلاین بیمه بدنه را به همه رانندگان خودرو‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بیمه شخص ثالث خودرو و پوشش‌ها

دریافت بیمه شخص ثالث خودرو امری اجباری است. در این نوع بیمه، خسارت‌های مالی و جانی به شخص ثالث پرداخت خواهد شد. طبق تعریف شرکت‌های بیمه‌گر، مالک خودروی مقصر یا بیمه‌گزار به عنوان شخص اول، شرکت بیمه‌گر به عنوان شخص ثانی و شخص زیان‌دیده در حادثه رانندگی که می‌تواند راننده یا سرنشین خودروی دیگر یا عابر پیاده باشد به عنوان شخص ثالث نامیده می‌شود. طبق بیمه‌نامه‌ای که بیمه‌گزار برای بیمه شخص ثالث خودرو دریافت می‌کند، شرکت بیمه‌گر موظف به جبران خسارات جانی و مالی وارده به شخص ثالث خواهد بود.

بیمه خودرو را برای پاییز ۱۴۰۰ فراموش نکنید!

خسارات مالی وارده به شخص ثالث در حادثه رانندگی می‌تواند شامل خسارات وارده به وسیله نقلیه باشد. اما در مورد خسارات جانی یا بدنی وارده به شخص ثالث، نوع و شدت صدمه عامل مهمی در تعیین میزان خسارت خواهد بود. در یک حادثه رانندگی نوع صدمه بدنی می‌تواند شامل شکستگی، نقص عضو، از کار افتادگی موقت یا دائم، از کار افتادگی جزئی و کلی، هزینه معالجات در بیمارستان و مراکز درمانی و دیه فوت باشد.

نحوه محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث

در محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث خودرو عوامل زیادی در نظر گرفته می‌شوند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها دیه کامل انسان در ماه حرام است. شرکت بیمه مرکزی با توجه به مبلغی که قوه قضاییه به عنوان دیه کامل یک انسان در هر سال تعیین می‌کند، مبلغ حداقل و حداکثری بیمه شخص ثالث را مشخص خواهد کرد. از دیگر عوامل تاثیرگذار روی نرخ بیمه شخص ثالث می‌توان به نوع کاربری خود را اشاره کرد. با توجه به اینکه احتمال ریسک بروز حادثه برای خودرو‌هایی مانند آمبولانس، آتش‌نشانی، تاکسی و خودرو‌های بارکش بیشتر است لذا بیمه شخص ثالث برای آن‌ها بیشتر از خودرو‌های شخصی خواهد بود. عامل مهم بعدی، نوع و میزان پوشش مالی بیمه شخص ثالث است. هر سال، کمترین و بیشترین میزان پوشش مالی بیمه‌های شخص ثالث ماشین از جانب بیمۀ مرکزی تعیین می‌گردد، اما بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، پوشش مالی بیشتری دریافت کند.

حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث که در سال ۱۴۰۰ توسط بیمه مرکزی تعیین شده است، ۱۶ میلیون و حداکثر پوشش مالی در بیشتر شرکت‌های بیمه ۳۲۰ میلیون تومان است برخی شرکت‌های بیمه‌گر نظیر بیمه شخص ثالث ایران حداکثر پوشش مالی بیمه شخص ثالث را ۳۲۰ میلیون تومان اعلام کرده اند.

با توجه به ضرورت این بیمه خودرو، برای استعلام قیمت، تمدید و خرید آنلاین بیمه شخص ثالث ماشین به این لینک زیر مراجعه نمایید.

آسان‌ترین روش برای خرید انواع بیمه خودرو

با وجود مشغله‌های فراوانی که هر روز داریم، شاید خرید بیمه شخص ثالث خودرو یا بیمه بدنه خودرو را به تعویق اندازیم. این امر می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای مالکان خودرو به همراه داشته باشد؛ لذا با وجود راهکار‌های آنلاینی که برای خرید بیمه ارائه شده، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای استعلام و خرید بیمه اقدام کنید. یکی از مجموعه‌های کارگزاری آنلاین بیمه که با برترین و معتبرترین شرکت‌های بیمه‌گر در ایران همکاری دارد، کارگزاری آنلاین بیمه دات کام است.

 

شرایطی فراهم شده است تا بتوانید بدون دغدغه صرف زمان و هزینه اضافی، برای استعلام بیمه شخص ثالث خودرو و بیمه بدنه خودرو از سایت bimeh.com اقدام کرده و در نهایت با مقایسه میان خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های مختلف بیمه‌گر، برای خرید آنلاین بیمه ماشین اقدام کنید. علاوه‌براین، اگر برای انتخاب بیمه مناسب خودرو مطابق با بودجه خود نیازمند مشاوره تخصصی هستید، می‌توانید از خدمات رایگان این مجموعه نیز استفاده کنید و در نهایت نیز بیمه‌نامه به صورت رایگان توسط شرکت بیمه دات کام برای شما ارسال خواهد شد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از این روش هر چه سریع‌تر برای خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودروی خود از طریق سایت معتبر فروش آنلاین بیمه (نظیر انواع بیمه خودرو) اقدام نمایید.

درگاه‌های ارتباطی بیمه دات کام:

نشانی:تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان، پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

کد پستی ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰
شماره‌های تماس: ۰۲۱۴۳۷۲
پست الکترونیکی:
info@bimeh.com

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش سرمایه مصوب
با اعلام شرکت بیمه اتکایی ایرانیان؛

افزایش سرمایه مصوب "اتکای" ثبت شد

با اعلام شرکت بیمه دانا؛

" دانا " از امروز سود می دهد

ارسال نظر