بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
عشقی نژاد در گفت‌وگو با بورس نیوز خبر داد:

وجه تمایز "تفارس" با شرکت‌های تامین‌سرمایه‌

وجه تمایز
صنعت پتروشیمی طرح های توسعه ای متعددی در دست انجام دارد که ۶۰ درصد این پروژه ها در هلدینگ خلیج فارس و زیرمجموعه های آن، اجرا می شوند.
کد خبر : ۲۴۹۰۹۶

به گزارش بورس نیوز، امروز  ۱۴۰۰/۸/۸ پذیره نویسی شرکت تامین سرمایه خلیج فارس با نماد "تفارس" انجام خواهد شد.

جواد عشقی نژاد نماینده هیئت موسس شرکت تامین سرمایه خلیج فارس در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: شرکت تامین سرمایه خلیج فارس با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان روز شنبه در بازار فرابورس پذیره‌نویسی عام خواهد شد. در روز پذیره نویسی ۴۰ درصد از سهم شرکت به عموم عرضه خواهد شد ‌ و ۶۰‌ درصد دیگر سرمایه توسط سهامداران اصلی شرکت که اتفاقا‌ از یک‌ صنف هستند، تامین می گردد. ۴۵ درصد از سهام این شرکت متعلق به هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ۱۵ درصد دیگر هم متعلق به شرکت مدبران اقتصاد است که می توان گفت عملاً ۶۰ درصد از سهام این شرکت تامین سرمایه متعلق به صنعت پتروشیمی است. همانطور که در امیدنامه شرکت آمده امیدواریم سود معقولی در یک دوره پنج سالم برای سرمایه‌گذاران به ارمغان داشته باشد.

وی در رابطه با وجه تمایز های تامین سرمایه خلیج‌فارس با سایر شرکت‌های تأمین سرمایه فعال در بازار سرمایه اظهار کرد: برای نخستین‌بار بوده که مجوز تاسیس شرکت تامین سرمایه به سهامداران صنعتی داده شده و در سالهای گذشته مجوز راه‌اندازی شرکت‌های تامین سرمایه عمدتاً به نهادهای مالی داده شده بود. نکته حائز اهمیت اینجاست که صنعت پتروشیمی طرح های توسعه ای متعددی در دست انجام دارد که ۶۰ درصد این پروژه ها در هلدینگ خلیج فارس و زیرمجموعه های آن، اجرا می شوند. توسعه صنعت پتروشیمی نیاز به منابع مالی دارد و می توان از بازار بزرگ سرمایه برای تامین مالی این صنعت و تسریع در روند اجرای طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی کمک گرفت. البته این شرکت تامین سرمایه، یک تامین سرمایه تخصصی و منحصراً در اختیار صنعت پتروشیمی نیست و به سایر بخش‌ها و حوزه‌های صنعتی هم چه در بخش ارزش گذاری و چه در بخش تامین سرمایه، خدمت رسانی خواهد کرد.

عشقی نژاد اضافه کرد: از سال گذشته بازار سرمایه شروعی جدید در فعالیت‌های خود و صدور مجوز نهادهای مالی داشته و تمرکز بر این مهم متناسب با نیاز بازار و اصول و استانداردهای بازار سرمایه، می تواند نتایج مثبت برای این بازار به همراه داشته باشد. اقتصاد کشور ما پوست انداخته و اتفاقات جدیدی در آن رخ داده و در بخش بازار سرمایه، شرکت های تامین سرمایه یکی از نقش آفرینان اصلی هستند. در همین راستا شرکت تامین سرمایه خلیج فارس با دورنمای صنعتی و تمرکز بر جذب سرمایه های خرد و تامین سرمایه مبتنی بر استانداردهای جدید و فارغ از فرآیندهای فرسایشی آماده ورود به بازار سرمایه و خدمت رسانی به فعالان و سرمایه گذاران این بازار است.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حرکت بازار سرمایه بعد از دانه پاشی
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

حرکت بازار سرمایه بعد از دانه پاشی

معاملات الگوریتمی، فرصت است یا تهدید
مدیر محصول شرکت تحلیلگر امید در گفتگو با بورس نیوز تشریح کرد:

معاملات الگوریتمی، فرصت است یا تهدید

فاصله زیاد «بورس» با بازاری پویا و کارا
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد مدعی شد؛

فاصله زیاد «بورس» با بازاری پویا و کارا

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

دو گروه ارزنده برای سرمایه گذاری

ارسال نظر