بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۱۷ سنت معادل ۱.۳۸ درصد کاهش به ۸۳ دلار و ۵۵ سنت رسید.
کد خبر : ۲۴۹۴۲۱

کاهش قیمت نفت+بورس نیوز


به گزارش بورس نیوز، در حالی که آمار‌های صنعتی نشان می‌دهد ذخایر نفت خام و میعانات آمریکا شاهد افزایش قابل توجهی بوده است و در شرایطی که فشار بر اوپک برای افزایش عرضه بیشتر شده است، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.



بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۱۷ سنت معادل ۱.۳۸ درصد کاهش به ۸۳ دلار و ۵۵ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم برای تحویل در ماه دسامبر با یک دلار و ۴۷ سنت معادل ۱.۷۵ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۴۴ سنت رسید.

تحلیلگران موسسه‌ای ان زد دیروز در یادداشتی نوشتند: «در حالی که فشار‌ها بر اوپک برای افزایش تولید بالا رفته قیمت نفت شاهد کاهش بوده است. رئیس جمهور آمریکا از جمله کسانی بوده که از این سازمان خواسته تا تولید خود را بیش از پیش افزایش دهد.»

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در نشست تغییرات اقلیمی به گلاسکوی اسکاتلند رفته خودداری کشور‌های اوپک از افزایش تولید را عامل رشد قیمت نفت و گاز دانست.

منابع مطلع با اشاره به آمار‌های انستیتوی نفت آمریکا گفتند حجم ذخایر نفت خام و میعانات آمریکا طی هفته گذشته افزایش داشته و ذخایر بنزین شاهد افت بوده است.

به گفته این منابع ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ اکتبر با ۳.۶ میلیون بشکه افزایش مواجه بوده است. همچنین ذخایر میعانات این کشور افزایش ۵۷۳ هزار بشکه‌ای را تجربه کرده است. این در حالی است که ذخایر بنزین آمریکا ۵۵۲ هزار بشکه افت داشته است.

تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته اخیر بالا رفته باشد. آمار‌های اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا در این باره روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر