بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
ساختار ایران خودرو و سایپا، هزینه‌بر و ناکارآمد است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ساختار ایران خودرو و سایپا، هزینه‌بر و ناکارآمد است و تا زمانیکه وزیر صنعت، معدن و تجارت نتواند این ساختار را اصلاح کند، در بر همین پاشنه می‌چرخد.
کد خبر : ۲۴۹۵۸۹

خودروسازان+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، لطف اله سیاه کلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ادعای خودروسازان مبنی بر زیان‌ده بودن تولید خودرو با قیمت‌های کنونی اظهار کرد: ساختار ایران خودرو و سایپا، هزینه‌بر و ناکارآمد است و تا زمانیکه وزیر صنعت، معدن و تجارت نتواند این ساختار را اصلاح کند، در بر همین پاشنه می‌چرخد.



وی افزود: خودروسازان تلاش می‌کنند با بهانه‌های مختلف قیمت خودرو را افزایش دهند، در واقع با وجود رشد بهای خودرو، کیفیت نه تنها بهتر نمی‌شود بلکه بدتر نیز شده است.

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در خانه ملت ادامه داد: به دلیل این عملکرد خودروسازان باید نام آن‌ها در گینس ثبت و به آن‌ها جایزه بین‌المللی داده شود، زیرا با وجود افزایش قیمت و کیفیت نامطلوب، برای خرید این خودرو‌ها متقاضیان بسیاری وجود دارد که این شرایط بیانگر هنرمندی خودروسازان است!

وی بیان کرد: مادامی که بازار در انحصار خودروسازان داخلی باشد، وضعیت تغییری نمی‌کند و شرکت‌های خودروسازی به جای بررسی دلایل بالا بودن قیمت تمام شده تولید خودرو، به دنبال افزایش قیمت خودرو هستند و همواره از پایین بودن قیمت‌ها گلایه دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: چگونه با وجود اینکه که حامل‌های انرژی در دنیا از ایران گرانتر بوده و دستمزد کارگران و هزینه‌های حمل و نقل ارزی است، با یک سوم قیمت خودرو‌های داخلی می‌توان خودرو‌های همتراز خارجی را خریداری کرد، اما با وجود اینکه انرژی و دستمزد در ایران ارزان بوده و بازار انحصاری است و خودروسازان از حمایت‌های قانونی برخوردار هستند، تولید با قیمت‌های کنونی برای آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ما همیشه تحت‌تاثیر مظلوم نمایی خودروسازان ایرانی قرار می‌گیریم، تصریح کرد: دست ایران خودرو و سایپا به جیب مردم وصل شده و این شرکت‌ها بدون اینکه خدمات درست را به مردم بدهند، پول آن‌ها را می‌مکند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
طرح ساماندهی خودرو به نفع خودروسازان و بازار خودرو است
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

طرح ساماندهی خودرو به نفع خودروسازان و بازار خودرو است

آغاز پروژه استحصال آب صنعتی از پساب شهری توسط فولاد مبارکه
مدیر اجرای پروژه‌های انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه گفت:

آغاز پروژه استحصال آب صنعتی از پساب شهری توسط فولاد مبارکه

نوع قیمت‌ گذاری در صنعت قطعه‌ سازی مهمترین چالش این صنعت
عضو هیأت مدیره شرکت مهندسی نصیرماشین گفت:

نوع قیمت‌ گذاری در صنعت قطعه‌ سازی مهمترین چالش این صنعت

ارسال نظر