بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
بهبود وضعیت نمادهای بنیادین و سودآور
نکته حائز اهمیت‌ این است که افت قابل توجهی فعلا برای نماد‌های بنیادین و سودآور و همچنین نماد‌های با وضعیت ضعیف سودآور که به حمایت معتبر خود رسیده اند متصور نخواهیم بود؛ مگر آنکه اتفاقاتی بیفتد که آستانه تحمل فعالان و سهامداران را متاثر کند.
کد خبر : ۲۵۰۰۳۲

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در روز گذشته حمایت نصف و نیمه‌ای از بازار شاهد بودیم و امید است محدوده حمایتی یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد در شاخص کل در مقابل افت بیشتر موثر واقع شود وگرنه باید منتظر افت به سطوح پایین‌تر و بطور مشخص محدوده یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد باشیم.

تحت این شرایط چنانچه امروز شاخص مثبت شود موقتا از افتادن به ورطه سطوح پایین‌تر یعنی یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد دور خواهیم شد. به عبارت دیگر بسیار مهم است که کندل منفی سوم در در زیر خط بالایی کانال نزول شکل نگیرد.

نکته حائز اهمیت‌ این است که افت قابل توجهی فعلا برای نماد‌های بنیادین و سودآور و همچنین نماد‌های با وضعیت ضعیف سودآور که به حمایت معتبر خود رسیده اند متصور نخواهیم بود؛ مگر آنکه اتفاقاتی بیفتد که آستانه تحمل فعالان و سهامداران را متاثر کند.

شاخص کل بورس در معاملات روز گذشته ۷۷۰۳ هزار واحد کاهش یافت و به رقم یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن با وضعیت بهتری تنها ۹۲۶ واحد کاهش یافت.

ارزش معاملات بورس در روز گذشته ۴۱۰۰ هزار میلیارد تومان و در فرابورس ۸ هزار میلیارد تومان معامله انجام شد. نماد‌های "فارس"، "شپدیس" و" شستا" بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

قیمت دلار صعودی شد

قیمت دلار در حالی که در معاملات روز گذشته تا ۲۸۰۰۰ هزار تومان نیز کاهش یافته بود، روز گذشته بار دیگر روند صعودی به خود گرفت به طوری که در ۲۸ هزار و ۳۴۰ تومان معامله شد. این در شرایطی است که یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به خبر‌هایی در خصوص آزادسازی ۳.۵ میلیارد دلار از منابع مسدودشده ایران، در پاسخی مکتوب نوشت که ایالات متحده آزاد شدن هیچ‌گونه وجوه مسدودشده‌ای را تأیید نکرده است.

سکه نیز با افزایش حدود ۱۰۰ هزار تومانی به ۱۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رسید.

انس جهانی طلا در معاملات روز گذشته در مقابل تقویت شاخص دلار ۸.۴۹ دلار کاهش یافت و به زیر سطح ۱۸۶۰ دلار در هر انس رسید.

قیمت نفت افزایش یافت

بهای نفت برنت در معاملات روز گذشته ۰.۶۹ درصد افزایش یافت و به بالای ۸۲ دلار در هر بشکه رسید. این در حالی است که نفت در بحبوحه تردید‌ها نسبت به رویکرد دولت بایدن در محدود کردن قیمت‌ها قرار گرفته است.

شرق تا غرب

شاخص‌های سهام ایالات متحده روز گذشته افزایش یافتند، زیرا معامله‌گران داده‌های خرده‌فروشی در ماه اکتبر که بهتر از حد انتظار بود را درک کردند. شاخص سهام Nikkei ۲۲۵ در معاملات روز گذشته ۳۱ واحد افزایش یافت.

شاخص سهام شانگ‌های چین نیز در معاملات روز گذشته با ۱۱ واحد کاهش یافت و به ۳۵۲۲ رسید، زیرا سرمایه گذاران تحولات نشست مجازی بین شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و همتای آمریکایی اش را زیرنظر داشتند.

کاهش قیمت بیت کوین

در نشست معاملاتی امروز رمز ارز‌ها کاهش یافتند، بیت کوین با کاهش ۵.۵ درصدی به ۶۰ هزار دلار سقوط کرده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
فجهان به ۵۰۰۰ تومان میرسد به زودی