بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
فرصت کسب سود تضمین شده و حمایت از بازار سرمایه
انتشار اوراق اختیار فروش تبعی پاکشو با هدف حمایت از سهامداران در راه است.
کد خبر : ۲۵۰۰۳۴

پاکشو+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، اوراق اختیار فروش تبعی پاکشو با نماد "هکشو ۲۰۸" و قیمت اعمال ۱۰، ۰۰۰ ریال با سر رسید دو ساله، روز شنبه مورخ ۲۹ آبان ۱۴۰۰ منتشر خواهد شد. امکان مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی در این اوراق فراهم بوده و محدودیت حجمی در خرید اوراق وجود ندارد.



اوراق اختیار فروش تبعی شرکت پاکشو از نوع بیمه سهام است؛ بنابراین کلیه افرادی که سهام شرکت را در اختیار داشته باشد می‌تواند نسبت به خرید این اوراق اقدام نماید. همچنین محدودیت حجمی برای خریداران اوراق اختیار فروش تبعی در نظر گرفته نشده است.

این اوراق با سررسید دو ساله منتشر شده و قیمت اعمال آن در سررسید معادل ۱۰، ۰۰۰ ریال می‌باشد. به عبارت دیگر، سهامداران شرکت پاکشو با خرید این اوراق در زمان انتشار، این اختیار را خواهند داشت که در تاریخ سررسید اوراق اختیار فروش تبعی، هر سهم خود را به قیمت ۱۰,۰۰۰ ریال به سهامدار عمده واگذار نموده یا سهام مزبور را در قیمت‌های بالاتر در تابلوی بورس به سایر سرمایه‌گذاران به فروش رسانند.

گروه صنعتی گلرنگ انتشار تعداد ۱.۷ میلیارد ورقۀ اختیار فروش تبعی را مد نظر قرار داده است تا سهامداران شرکت بتوانند به میزان مورد نظر از اوراق مزبور خریداری نمایند.

در گذشته شاهد این بودیم که برخی از سهامدارانی که سهام یک شرکت را در حجم بالا داشتند از مزایای اوراق اختیار فروش تبعی بیمه سهام منتشر شده بر روی آن سهم بی‌بهره می‌ماندند؛ زیرا به دلیل محدودیت حجمی قادر نبودند سهام خودشان را به میزان مورد نظر بیمه کنند. این نقیصه در انتشار اختیار فروش تبعی شرکت پاکشو برطرف شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند معادل تعداد سهام در اختیارشان، اختیار تبعی آن را هم خریداری کنند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که به دنبال یک فرصت سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآور هستند، در کنار سهامداران فعلی شرکت گروه صنعتی پاکشو، می‌توانند با خرید اوراق اختیار فروش تبعی از این امتیاز بهره‌مند شوند.

فرصت کسب سود تضمین شده و حمایت از بازار سرمایه

اشتراک گذاری :
ارسال نظر