بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
تنها دو صندوق «تجربه ایرانیان» و «صوفی رازی» سبز بودند
مجموع ارزش ۲۱ صندوق مختلط به ۲ هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان رسید.
کد خبر : ۲۵۰۱۴۸

تنها دو صندوق «تجربه ایرانیان» و «صوفی رازی» سبز بودند

به گزارش بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط پرداخته‌شده است.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه، فصلی آن‌ها اشاره کرده، همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است.

تنها دو صندوق «تجربه ایرانیان» و «صوفی رازی» سبز بودند

روند ورود و خروج نقدینگی در صندوق‌های مختلط طی هفته منتهی به ۲۸ آبان باردیگر روند نوسانی خود را به نمایش گذاشت و پس از یک هفته ورود نقدینگی، در این هفته مجددا روند‌ها تغییر کرد و نوبت به خروج نقدینگی به میزان ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بودیم و لازم به ذکر است که در هفته گذشته آن، ۱۶۴,۶ میلیارد تومان ورود نقدینگی را مشاهده کرده بودیم.

بر اساس این گزارش، مجموع ارزش این ۲۱ صندوق به ۲ هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان بالغ شد.

تنها دو صندوق «تجربه ایرانیان» و «صوفی رازی» سبز بودند

تجربه ایرانیان به صدر آمد

در هفته گذشته روند صندوق‌های مختلط دوباره بازگشت که این تغییر وضعیت‌ها نشانگر آن بوده که این صندوق‌ها، فعلا ثباتی از عملکرد را مشاهده نمی‌کنند و با هر بادی، تغییر جهت می‌دهند؛ در هفته گذشته تنها دو صندوق «تجربه ایرانیان» با ۵.۳۶ درصد و صندوق «مشترک مدرسه کسب و کار صوفی رازی» با ۰.۰۷ درصد سبزپوش هفتگی بود.

صندوق «آرمان سپهر آشنا» با ۲.۴۱ درصد و صندوق «مشترک نو اندیشان» با ۲.۰۳ درصد و صندوق «سپهر اندیشه نوین» با ۱.۸۷ درصد نیز در انتهای صف هفتگی صندوق‌های مختلط قرار داشتند.

مجموع صندوق‌ها سبز ماهانه، کم شد

نگاهی به عملکرد ماهانه این صندوق‌ها نشان می‌دهد که تا در هفته منتهی به ۲۸ آبان‌ماه علارغم آنکه در هفته گذشته آن تماما عملکردی سرخ را به نمایش گذاشته بودند اما؛ در این هفته ۱۰ صندوق سبزپوش بودند که نسبت به هفته گذشته، یک صندوق دیگر، رنگ قرمز گرفت.

در این بین، صندوق «تجربه ایرانیان» با ۶.۲۳ درصد و «مشترک مدرسه کسب و کار صوفی رازی» با ۵.۵۱ درصد بازدهی مثبت در صدر لیست ماهانه بودند و ضعیف‌ترین عملکرد ماهیانه را نیز «مشترک نو اندیشان» با ۹.۰۱ درصد و «مشترک کوثر» با بازدهی ۲.۶۷ درصد منفی داشت.

تجربه از بد‌های فصلی خارج شد

بهترین عملکرد سه ماهه را نیز صندوق «مشترک مدرسه کسب و کار صوفی رازی» با ۱۵.۹۴ درصد داشته و پس‌ازآن صندوق «یکم نیکوکاری آگاه» با ۶.۸۲ درصد قرارگرفته و از سوی دیگر، ضعیف‌ترین عملکرد نیز همچنان پس از هفته‌ها متعلق به آرمان سپهر آشنا با ۵.۴۲ درصد بازدهی منفی بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مختلط ‌ها و پذیرایی از ۱۶۴,۶ میلیارد تومان نقدینگی
الاکلنگ ورود و خروج نقدینگی‌ها، اینبار به ورود رسید؛

مختلط ‌ها و پذیرایی از ۱۶۴,۶ میلیارد تومان نقدینگی

۲۴,۶ میلیارد تومان به مختلط‌ها اضافه شد
۱۹ صندوق مختلط زیر ذره‌بین رفت؛

۲۴,۶ میلیارد تومان به مختلط‌ها اضافه شد

ارسال نظر