بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات خبرداد:

پذیره‌نویسی ۱۵ درصدی " تجلی " در دوم آذرماه

پذیره‌نویسی ۱۵ درصدی
مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات گفت: پذیره‌نویسی ۱۵ درصد از سهام این شرکت در دوم آذرماه ۱۴۰۰ در فرابورس ایران برگزار خواهد شد.
کد خبر : ۲۵۰۱۷۳

مدیرعامل تجلی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مرتضی علی اکبری، مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در نشست یک دیدار یک عرضه ویژه پذیره‌نویسی سهام جدید شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در خصوص پذیره‌نویسی این شرکت به عنوان اولین شرکت پروژه‌محور بازار سرمایه، اظهار کرد: پذیره‌نویسی ۱۵ درصد از سهام این شرکت در دوم آذرماه ۱۴۰۰ در فرابورس ایران برگزار خواهد شد.



وی با اشاره به روند ایجاد شرکت تجلی افزود: بیش از یک سال است که ایجاد این شرکت کلید خورده و مجموعه پروژه‌هایی که متعلق به شرکت معادن و فلزات بوده بعد از طی فرآیند قانونی به شرکت تجلی هدایت شده است.

علی اکبری خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها و پروژه‌ها بعد از قیمت‌گذاری سهام و با توجه به اینکه نیاز بود تا انتهای پروژه برای مبلغ مورد نیاز بررسی شود، حدود ۶۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی نیاز داشت که ۱۷ درصد متعلق به چادرملو، ۱۷ درصد متعلق به گل گهر و ۵۱ درصد نیز متعلق به معادن و فلزات است. وجوه این ۶۲۰۰ میلیارد تومان در حساب‌های شرکت تجلی ثبت و مورد تایید حسابرس و بازرس قانونی قرار گرفته و مورد تایید سازمان بورس هم قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در ادامه با اشاره به اینکه مبالغ حاصل از پذیره‌نویسی سهام این شرکت در پروژه‌ها هزینه می‌شود، در خصوص این پروژه‌ها توضیح داد:

وی ادامه داد: پروژه‌های متنوعی در دست است، اما در حال حاضر ۵ پروژه در قالب سه شرکت است که برای آن افزایش سرمایه انجام می‌شود. پروژه‌های فعلی در زنجیره ارزش فولاد از معدن تا محصول نهایی را دربرمی‌گیرد. 

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات بیان کرد: ۴۸ درصد سهام شرکت فولاد سرمد ابرکوه متعلق به تجلی است و یکی از محصولات آن میلگرد است که در حال حاضر تولید می‌شود و علاوه بر آن ۳ پروژه دیگر نیز دارد.

علی اکبری افزود: همچنین فولاد شرق خراسان نیز ۲.۵ میلیون تن کنسانتره در برنامه برای اجرا دارد که قابل افزایش تا ۵ میلیون تن است.

وی در خصوص دیگر پروژه این شرکت توضیح داد: پروژه دیگر فولاد غرب ایرانیان است که تجلی سهامدار آن است و مقرر شده یک میلیون تن گندله تولید کند که مواد اولیه آن از فولاد صبانور تهیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات تاکید کرد: شرکت دیگر این مجموعه، شرکت جاده ریل دریاست که زمینی را در بندرعباس از سازمان دریانوردی اخذ کرده و در حال آماده‌سازی و تکمیل برای لنگرانداختن کشتی‌های ۱۵۰ هزار تنی است.

وی افزود: از سوی دیگر در شرکت‌های دیگری نیز درصدد سرمایه‌گذاری اولیه هستیم از جمله آن می‌توان به مشارکت در ۲۰ درصد سهام فولاد کردستان اشاره کرد.

علی اکبری گفت: در نهایت هدف تجلی از این پذیره‌نویسی آن است که مردم را به طور مستقیم در تولید مشارکت دهیم تا بتوانند در طرح‌های مقرون به صرفه با ریسک کم وارد شوند.

در ادامه این نشست، باقری، قائم مقام و عضو موظف هیئت‌مدیره تجلی اظهار کرد: این پذیره‌نویسی که در قالب افزایش سرمایه خواهد بود، دوم آذرماه از طریق فرابورس آغاز می‌شود که قیمت اسمی هر سهم نیز ۱۰۰ تومان در نظر گرفته شده است و بدین ترتیب کشف قیمت نداریم.

وی افزود: ارزش این پذیره‌نویسی ۹۳۳ میلیارد تومان است که حداکثر سهام قابل خریداری برای سرمایه‌گذاران در نخستین روز از مهلت ۱۵ روزه این پذیره‌نویسی، ۱۰ هزار سهم در نظر گرفته شده است.

باقری ادامه داد: پس از عرضه و اتمام پذیره‌نویسی که به احتمال زیاد همان روز اول پذیره‌نویسی شاهد اتمام آن خواهیم بود، فرآیند ثبت را پیگیری می‌کنیم و پس از انجام فرایند‌های ثبت نیز خریدوفروش در نماد «تجلی» امکان‌پذیر می‌شود.

عضو موظف هیئت‌مدیره تجلی درخصوص نقدشوندگی سهام تجلی نیز گفت: با توجه به حضور بازارگردان، سهامداران می‌توانند این سهم را به راحتی به فروش برسانند و نگرانی از بابت نقدشوندگی نداشته باشند.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر