بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
نشست خبری پذیره نویسی سهام
نشست خبری پذیره نویسی سهام شرکت تجلی در فرابورس برگزار شد.
کد خبر : ۲۵۰۲۳۴

پذیره نویسی سهام شرکت تجلی +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، نشست خبری پذیره نویسی سهام شرکت تجلی در فرابورس برگزار شد.

بر اساس این گزارش، نشست خبری پذیره نویسی سهام شرکت تجلی در فرابورس با حضور امیرحسین نادری، مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، و مرتضی علی اکبری مدیرعامل شرکت پروژه محور تجلی معادن و فلزات  و برخی از رسانه ها برگزار شد.

نشست خبری پذیره‌نویسی سهام شرکت «تجلی» در فرابورس با حضور مدیرعامل این شرکت و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات "ومعادن" و دیگر مدیران شرکت‌های زیر مجموعه و اعضای هیات مدیره برگزار شد.

امیرحسین نادری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در این نشست اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع معدنی اولین شرکت سهامی عام پروژه را در بازار سرمایه عرضه می‌کند. هدف از عرضه سهام تجلی، هدایت نقدینگی به سمت پروژه‌های بزرگ و مشارکت مردم در تولید و آبادانی کشور است.

وی افزود: با استفاده از ابزار‌های بازار سرمایه می‌توان تامین مالی تولید و توسعه را انجام داد و هدف شرکت تجلی توسعه معادن و ف لزات همین است. در عین حال، مردم نیز در پروژه‌های پربازده شریک می‌شوند. موانع برطرف شد و به نظر می‌رسد با این کار شرکت‌های پروژه محور دیگری وارد بورس شوند و از منابع بازار سرمایه استفاده شود.

نادری ادامه داد: سیل نقدینگی موجود می‌تواند مخرب یا سازنده باشد؛ کاهش ارزش ریال در مقابل ارز خارجی فرصت بی‌بدیلی در زمینه صادرات ایجاد کرده است. قیمت کامودیتی‌ها امروز در بالاترین حالت است و درآمد شرکت‌های معدنی در هیچ دوره‌ای به این اندازه نبوده، اما باید از این فرصت استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات بیان کرد: سال‌ها پیش عمده تامین نقدینگی به بازار پول محدود بود، اما امروز بازار سرمایه محلی برای تامین مالی است آن هم به واسطه ابزار‌هایی همچون اوراق صکوک است. این شرکت فرصت مناسبی است تا بتوانیم از پتانسیل کشور بهره‌برداری کنیم؛ در واقع با توجه به سرمایه مردم پروژه‌هایی تعریف و تولید شغل و ثروت ملی می‌کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات "ومعادن" درباره میزان استقبال مردم از سهام «تجلی» خاطرنشان کرد: همه به خاطر داریم در بازار سرمایه مدیران شرکت‌ها سود واقعی را اعلام می‌کردند، اما اتفاقی که این‌بار رخ داد آن بود که مدیران به تعهد خود رسیده بودند، اما فضای کسب‌و کار به سمتی رفت که مردم از آن خارج می‌شدند. به هر حال بورس نماد وضعیت اقتصادی کشور است. بسیاری از مسائل در خارج از بورس است، اما در حال حاضر شرکت‌ها با قانونمندی مشخصی دارند و بورس نظارت دارد و شرکت‌ها به موضوعی که اعلام می‌کنند می‌رسند.***

نادری توضیح داد: شرکت «تجلی توسعه معادن و فلزات» باید با ۱۰ برابر این سرمایه وارد می‌شد، اما به واسطه بحث احتیاط شرایط را بررسی و بعید است مشکلی در این زمینه داشته باشیم. خوشبختانه سهام‌های معدنی خوشنام‌ترین سهام‌ها در بازار سرمایه هستند.

تجلی ۵ با پروژه بزرگ

در ادامه این نشست مرتضی علی اکبری، مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات اظهار کرد: شرکت تجلی ۵ پروژه بزرگ زنجیره فولاد را در قالب سه شرکت فولاد سرمد ابرکوه، فولاد شرق خراسان و فولاد غرب ایرانیان در دست احداث دارد و از افزایش سرمایه برای تامین منابع این پروژه‌های بزرگ استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها باعث افزایش قیمت سهام تجلی در تابلوی فرابورس خواهد شد و این شرکت بهترین پروژه‌ها را از کنسانتره‌سازی تا گندله‌سازی، تولید آهن اسفنجی و تولید محصولات فولادی در تملک خود دارد. «تجلی» از سویی عرضه اولیه و از سویی دیگر افزایش سرمایه و سلب حق تقدم را دارا است.

وی افزود: سرمایه‌گذاران به دنبال آن بودند که پروژه‌هایی در «تجلی» معرفی شود که هم توجیه اقتصادی داشته و هم بتواند در عرضه اولیه برای خرید سهام جذاب باشد. زنجیره فولاد از معدن تا فولاد در «تجلی» وجود دارد و این شرکت با حضور سهامدارانی همچون "ومعادن"، چادرملو و گل گهر شکل گرفته است. «چادرملو» سهم خوبی در «تجلی» داشته و همیشه به عنوان سهامدار اصلی ما در کنار ما بوده است. «گل‌گهر» نیز پشتیبانی‌های خوبی داشته است.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات خاطرنشان کرد: سهام "تجلی" خواهان زیاد دارد و با قیمت ۱۰۰ تومان به ازای هر سهم عرضه می‌شود. در بدترین شرایط بازار بورس هم قیمت سهام تجلی پایین‌تر از ۱۰۰ تومان نخواهد آمد و پایین‌تر از این قیمت، سهامداران عمده سهام را خریداری خواهند کرد. ضمن اینکه یک سال پیشرفت پروژه‌های تجلی در ارزشگذاری سهام این شرکت لحاظ نشده و سهام تجلی کاملا ارزنده است.

علی اکبری توضیح داد: افزایش سرمایه بعدی شرکت در سال جاری نیست، اما در ۶ ماهه ابتدایی سال آینده انجام می‌شود، در روز اول پذیره نویسی ۱۰ هزار سهم معادل یک میلیون تومان قابل خرید است و در روز بعد درصورت معامله، تا سقف ۶۲میلیون سهم به ازای هر نفر سهام به قیمت اسمی ۱۰۰ تومان قابل خرید است.

وی افزود: این عرضه به قیمت اسمی است و سهامداران بلندمدت می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند. این سهم شرکای مطمئنی دارد و سهامداران شریک، چادرملو، گل گهر و ومعادن خواهند بود که امتحان خود را در پروژه محصولات امتحان خود را پس داده اند.

اخبار خوب از ممبران در راه است

ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه این نشست گفت: متاسفانه کشور با خشکسالی روبرو است و با اهتمام دولت و شرکت‌ها، امیدوارم پروژه‌های انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی و خراسان تداوم یابد و خطوط جدید هم به زودی اجرایی شود.

وی گفت: شرکت تجلی اولین شرکت پروژه محور بازار سرمایه است که راه را برای شرکت‌های پروژه محور مشابه در بازار بورس باز خواهد کرد. چادرملو هم سهامدار تجلی و هم شریک استراتژیک آن است. ما خیلی به آینده تجلی و اهداف توسعه‌ای آن امیدواریم.

تقی زاده بیان کرد: چادرملو به زودی خبر‌های خوبی در حوزه تولید ممبران آب‌شیرین‌کن در کشور اعلام می‌کند و کشور در این زمینه به خودکفایی می‌رسد. با تولید ممبران در داخل کشور، هزینه تمام شده شیرین‌سازی آب دریا پایین می‌آید که خبر بسیار خوشحال کننده‌ای برای صنایع و اقتصاد کشور است. چادرملو حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید تعریف و عمده پیمانکاران آن مشخص و مابقی تا پایان سال مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: اولویت قطعی ما برای این پروژه‌ها همکاری با شرکت «تجلی» خواهد بود و ما این شرکت را از خود می‌دانیم. امیدوار هستیم در بحران فعلی ما با تولید، اشتغال و صادرات باری را از دوش مردم برداریم. ساخت ممبران انتقال آب را کم هزینه می‌کند

تقی‌زاده نیز درباره قیمت‌ها خاطرنشان کرد: ما همیشه سودده بوده‌ایم و در مقاطعی سوددهی بالا و در زمانی کم خواهد بود اگر حساسیت بالا باشد نمی‌توان فعالیت داشت و از فرصت‌ها استفاده کرد.

وی درباره انتقال آب نیز گفت: ما امروز در یزد برای تولید از آب خلیج فارس استفاده می‌کنیم و از چاه‌ها تنها در مواقع ضروری استفاده می‌شود. باید پروژه‌های انتقال داخلی آب نیز به سرعت اجرایی شود و ما نیز در این امر ملی مشارکت جدی و فعال خواهیم داشت.

مدیرعامل چادرملو عنوان کرد: به دنبال حضور در بخش فولاد‌های آلیاژی بوده و در آینده نزدیک به سمت بخش‌هایی خواهیم رفت که ارزش افزوده بیشتری دارد، زیرا ما یک بنگاه اقتصادی هستیم و در پروژه‌هایی که سودده باشد، سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

وی افزود: امروز برای ساخت ممبران با همراهی شرکت‌های روسی و چینی وارد مذاکره شده و با ساخت این قطعه می‌توان هزینه انتقال آب را اقتصادی کرد. طی یک سال و نیم آینده این تکنولوژی وارد ایران شده از واردات آن بی‌نیاز می‌شویم. امیدواریم طرح انتقال آب تا چهارسال آینده به نتیجه برسد.

تقی‌زاده گفت: در این زمینه با دانشگاه امیرکبیر همکاری‌هایی داشتیم تا با تفاهم‌نامه منعقد شده روش‌های کار ما را رصد کنند. دانشگاه باید به داخل صنعت آمده و صنعت باید پذیرای آن باشد.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پذیره نویسی تجلی در دوم آذر ماه _بخش پایانی
سعید باقری قائم مقام مدیر عامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات ؛

پذیره نویسی تجلی در دوم آذر ماه _بخش پایانی

توضیحات
مصاحبه اختصاصی با مدیر عامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات؛

توضیحات "تجلی" درباره‌ NAV شرکت

ارسال نظر