بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "شستا" در آبان‌ماه کاهش پیدا کرد؛

"شستا" از محل سود سهام درآمدی کسب نکرد

ارزش بازار سرمایه‌گذاری "شستا" در بخش «اوراق مشارکت پذیرفته‌شده در بورس» ۱۴,۲۵۲ میلیارد ریال کاهش را از خود بر جای گذاشت.
کد خبر : ۲۵۰۳۳۲

سرمایه گذاری تأمین اجتماعی+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آبان ماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در بخش‌های «پذیرفته‌شده در بورس» و «خارج از بورس» را برابر با ۳۰۵،۶۱۸ میلیارد ریال گزارش کرده که عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در حوزه بورس با ۲۲۱،۲۲۵ میلیارد ریال شناسایی‌ شده و مابقی آن مبلغ نیز در بخش «خارج از بورس» با ۸۴،۳۹۲ میلیارد ریال اعلام‌شده است.

بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در آبان‌ماه متعلق به صنعت «محصولات شیمیایی» با ۹۵،۲۲۸ میلیارد ریال بوده که ارزش بازار این بخش طی ماه به ۸۲۱،۲۲۲ میلیارد ریال رسیده و این در صورتی است که نسبت به ماه گذشته ۱,۳۰ درصد کاهش‌یافته و پس‌ازآن نیز بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با بهای تمام‌شده ۳۷،۵۵۶ میلیارد ریالی جایگاه بعدی را در اختیار داشته که ارزش بازار این حوزه بالغ‌بر ۹۰،۲۶۷ میلیارد ریال اعلام‌شده است.

روند ارزش بازار شرکت های پذیرفته شده در بورس شستا+بورس نیوز


بیشتر بخوانید: مدیر روابط عمومی شستا معرفی شد


بر اساس این گزارش، همان‌طور که گفته شد مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری شستا در آبان ماه سال جاری ۳۰۵،۶۱۸ میلیارد ریال شناسایی‌شده که نسبت به ماه گذشته با کاهش ۴ درصدی همراه بوده که بیشترین تغییر را در بخش «اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی» مشاهده می‌کنیم که ۴۸ درصد کاهش‌یافته است.

شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در آبان ماه سال جاری از محل معاملات واگذاری سهام ۶۴ میلیارد ریال سود کسب کرده، شستا با سرمایه ثبت‌شده ۱۴۲ هزار میلیارد ریال طی عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به پایان خردادماه سال ۱۴۰۱ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی کسب نکرده است.

"شستا" در انتهای آبان ماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۲۲۱,۲۲۵ میلیارد ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۵۳۳ درصدی به مبلغ ۱,۴۰۱,۱۲۶ میلیارد ریال دست یافته، در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس بیشترین بهای تمام‌شده را شرکت «سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین» با ۹۵,۲۲۸ میلیارد ریال به خود اختصاص داده که ارزش بازار این شرکت به ۸۲۱،۲۲۲ میلیارد ریال رسید.

بیشترین ارزش بازار "شستا" نیز در اختیار «سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین» بوده و جایگاه بعدی را نیز شرکت «سرمایه‌گذاری صبا تأمین» با ۲۳۹،۰۸۸ میلیارد ریال در اختیار داشته و بیشترین تغییر در بهای تمام‌شده و ارزش بازار را طی این دوره می‌توان در بخش «اوراق مشارکت پذیرفته‌شده در بورس» ملاحظه کرد که ارزش بازار سرمایه‌گذاری در این بخش ۴۸ درصد (۱۴,۲۵۲ میلیارد ریال) کاهش‌یافته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پترویی‌ها مرکز اصلی تمرکز
افزایش ۶۲درصد سود خالص ثبت شد؛

پترویی‌ها مرکز اصلی تمرکز "شستا"

چرا سهم "شستا" را می‌فروشند؛

"شستا" غولی که باید از خواب بیدار شود

سرمایه‌پذیرها و رشد سودسازی ۵۸درصدی
سود فروش سرمایه‌گذاری‌های این شرکت بررسی شد؛

سرمایه‌پذیرها و رشد سودسازی ۵۸درصدی "تاصیکو"

ارسال نظر