بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
پیش بینی افزایش ۳ دلاری قیمت نفت در سال آینده
مرکز مطالعاتی «بارکلیز» پیش‌بینی کرد متوسط قیمت نفت در سال ۲۰۲۲ میلادی سه دلار نسبت به برآورد‌های قبلی افزایش خواهد یافت .
کد خبر : ۲۵۰۶۶۳

قیمت نفت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مرکز مطالعاتی «بارکلیز» پیش‌بینی کرد متوسط قیمت نفت در سال ۲۰۲۲ میلادی سه دلار نسبت به برآورد‌های قبلی افزایش خواهد یافت که دلیل آن نرخ پایین‌تر رشد عرضه نفت به بازار جهانی و افزایش تقاضا به دنبال ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی در اغلب کشور‌های دنیاست.



متوسط قیمت هر بشکه نفت برنت در سال بعد به ۸۰ دلار می‌رسد درحالی‌که متوسط قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس برابر با ۷۷ دلار خواهد بود. موسسه مطالعاتی بارکلیز پیش‌بینی کرده است، اوپک پلاس در افزایش عرضه نفت به بازار، عجله نخواهد کرد، زیرا تمام پیش‌بینی‌ها، نشان می‌دهد در فصل اول سال بعد مازاد عرضه نفت در بازار جهانی غالب خواهد بود.

در پیش‌بینی‌های قبلی مازاد عرضه نفت در بازار جهانی در فصل دوم سال ۲۰۲۲ اتفاق می‌افتاد، ولی برآورد‌های تازه نشان می‌دهد از ابتدای سال بعد مازاد عرضه نفت در بازار مشکل اصلی اقتصاد خواهد بود. دلیل این پیش‌بینی‌ها شیوع دوباره کرونا در بسیاری از کشور‌های غربی به‌خصوص کشور‌های اروپایی مانند آلمان، اتریش و اسپانیا و آغاز طرح تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی در این کشور‌ها اعلام شده است.

پیش‌ازاین، اوپک پلاس اعلام کرده بود روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت بیش از تعهدات قبلی تولید و وارد بازار کند، ولی با توجه به وضعیت ایجاد شده در بازار و شیوع دوباره کرونا، انتظار می‌رود، اجرای این طرح یا به تعویق بیفتد یا برای فصل اول امسال به‌طور کامل متوقف شود.

هفته گذشته «گلدمن ساکس» پیش‌بینی کرده بود، در سال جاری میلادی امریکا ۲۰ تا ۳۰ میلیون بشکه نفت وارد بازار کند و دیگر کشور‌های دنیا میزان عرضه نفت در یک سال را ۳۰ میلیون بشکه اضافه خواهند کرد.

این مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی بر این باور است که قیمت نفت با سرعت بالاتری رشد خواهد کرد و در فصل آخر امسال متوسط قیمت هر بشکه نفت برنت در بازار به بالغ‌بر ۸۵ دلار خواهد رسید. این در حالی است که در فصل اول سال بعد متوسط قیمت هر بشکه نفت برابر با ۸۸ دلار پیش‌بینی شده، ولی انتظار می‌رود در فصل دوم سال ۲۰۲۲ بازهم شاهد رسیدن متوسط قیمت هر بشکه نفت به مرز ۸۵ دلار باشیم. گلدمن ساکس با توجه به شاخص‌های اقتصادی و عملکرد بازار‌های صنعتی این وضعیت را بسیار محتمل می‌داند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر