بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
سهامداران در انتظار سود خالص/
مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری بیمه کوثر در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۱ گفت: با تغییری که انجام شد دارایی‌های شرکت بیشتر از سپرده‌های بانکی به سمت دارایی‌های کمی ریسک پذیرتر سوق پیدا کرده است.
کد خبر : ۲۵۰۷۲۳

سهامداران در انتظار سود خالص/

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، نوید خاندوزی، مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری بیمه کوثر در خصوص وضعیت شرکت بیمه کوثر اظهار کرد: عمده رشد شرکت از سال ۹۹ و ۱۴۰۰ بوده که روند تغییرات حقوق مالکانه نشان می‌دهد که سال ۹۹ و ۱۴۰۰ رشد بسیار خوبی نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

وی افزود: در حق بیمه صادره به همین شکل است که در حق بیمه صادره فروش بیمه نامه‌ها نشان می‌دهد از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ این عدد از ۱۵۰۰ میلیارد تومان در ۶ ماهه سال جاری به ۲۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. در سال گذشته عملیات کل سال ۳۶۰۰ میلیارد تومان بوده و پیش بینی می‌شود که بیش از ۵ هزار میلیارد تومان شود.

خاندوزی ادامه داد: چیزی که برای سهامداران مهم است سود خالص است. در سال‌های قبل عملیات بیمه گری شرکت و جریان سرمایه گذاری قدرت لازم و کافی را نداشت. اما با تغییر استراتژی در شرکت بیمه کوثر از سال ۹۶ به بعد با سود ۷۳ میلیاردی این عدد را به ۲۰۰ میلیارد در سال ۹۹ رساندیم. یعنی جهش فوق العاده با تغییر استراتژی. با تغییری که انجام شد دارایی‌های شرکت بیشتر از سپرده‌های بانکی به سمت دارایی‌های کمی ریسک پذیرتر سوق پیدا کرده است.

مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری بیمه کوثر ادامه داد: البته با کمک سهامدار عمده توانستیم. سهام غدیر را خریداری کنیم که تاثیر زیادی بر تغییرات سودخالص گذاشت. البته عملیات سال مالی ۹۹ که شاهد آن بودیم می‌بینیم که کوثر توانست از آن نوسانات و اتفاقات در جهت منافع سهامدارانش استفاده کند.

وی بیان کرد: معمولا عامل اصلی در سود خالص شرکت‌های بیمه درآمد سرمایه گذاری است و شرکت‌های بیمه‌ای که بدانند با عملیات بیمه گری زیان کمتری را محقق کنند قطعا عملیات سرمایه گذاری شان منجر به سود خالص می‌شود.

خاندوزی خاطرنشان کرد: همان طور که میدانید در سال ۹۹، ۱۵۴۹ میلیارد تومان درآمد سرمایه گذاری و ۱۲۵۰ میلیارد تومان سود خالص بود که سعی می‌کنیم در سال ۱۴۰۰ عدد سرمایه گذاری شرکت به عدد سود خالص نزدیکتر شود. تقریبا بتواند عملیات بیمه گری را به حداقل زیان ممکن خود برساند و این کار بزرگی برای سهامداران خرد و عمده ما است.

وی ادامه داد: بودجه شرکت ۶۰۰ میلیارد تومان بود. تا ۶ آذرماه سال جاری ۷۱۰ میلیارد تومان درآمد سرمایه گذاری محقق کردیم. نکته بسیار خاص این است که عمده درآمد سرمایه گذاری ما به واسطه شرکت سرمایه گذاری غدیر و نفت و گاز پارسیان در سه ماهه پایانی سال به دست می‌آید و امیدواریم که سود عمده شرکت در سه ماهه پایانی سال به این عدد اضافه شود.

خاندوزی تاکید کرد: پیش بینی ما بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان درآمد سرمایه گذاری است که عدد خوبی برای سهامداران خواهد بود و اگر بازار سرمایه در ماه‌های آتی شرایط رو به صعودی داشته باشد این عدد بیشتر هم می‌شود.

مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری بیمه کوثر در در مقایسه شرکت بیمه کوثر با سایر بیمه‌ها گفت: در ۳۱ شهریورماه عملیات سرمایه گذاری ما ۴۰۰ میلیارد تومان بود که الان ۷۱۰ میلیارد تومان است. به شرکت‌هایی مثل پاسارگاد، البرز، پارسیان آسیا که قدمت چندین و چند ساله دارند طعنه می‌زنیم که کوثر با قدمت ۱۰ ساله در رتبه ۵ قرار گرفته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مختلط‌ها و خروج ۳۵ میلیارد دیگر ...
پول از این صندوق‌ها هم روی برگرداند!

مختلط‌ها و خروج ۳۵ میلیارد دیگر ...

مختلط ‌ها و پذیرایی از ۱۶۴,۶ میلیارد تومان نقدینگی
الاکلنگ ورود و خروج نقدینگی‌ها، اینبار به ورود رسید؛

مختلط ‌ها و پذیرایی از ۱۶۴,۶ میلیارد تومان نقدینگی

ارسال نظر